Gå til innhold

Kan babyen arve babydyne fra søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt ny seng med ny madrass, ( trengte det) men det holder vel at dyner vaskes på 60 grader? Eller burde alt være nytt til babyen?

Skrevet

Det holder å vaske på 60 grader.

Skrevet

jeg tar ikke det der helt på alvor at madrass alltid må være ny osv. Jeg bruker samme madrass til nr 2 og har ikke dårlig samvittighet for det. Madrassen i sprinkelsenga ble veldig lite brukt av nr 1, vi samsov lenge. Barnet har aldri kastet opp eller gulpet i senga så det gikk ned i madrassen. Vi hadde overmadrass og lammeskinn oppå. Overmadrassen er vasket og selve madrassen er oppbevart innendørs hele tiden. God som ny etter min mening. Hva kan ha blitt galt med madrassen i løpet av 2 år liksom? Blir for mye bruk og kast hvis alt må være nytt, litt skjønn må man kunne bruke.

Skrevet

Du har helt rett i at om du behandler madrassen slik du anonym 21.36 har gjort, ikke hatt noen uhell og du vasker overmadrassen på 60 grader kan du bruke den på ny.

Her spydde første ungen i senga si bare 2 mnd før neste skulle overta og vi hadde ikke overmadrass så hos oss ble det ny.

Skrevet

så klart man bruker opp igjen det man har når det er pent brukt..

Hva gjør du når du er ute å reiser?? medbringer ditt eget sengetøy og madrass??

Hallo!!

Skrevet

Jeg spør bare dere, for det er HER INNE jeg har lest at folk bytter ut alt. Takk for svar, men nå var det ikke madrassen jeg spurte om heller.

Skrevet

Som flere alt har sagt, er det ikke et antatt problem i forhold til krybbedød (som jo er grunnen til bekymring...) å arve ting som kan vaskes på 60 grader.

Det er det som har vært problemet med å arve madrasser, at de ikke kan legges i vaskemaskinen - men arves "som de er".

Dyne kan derfor helt problemløst vaskes og arves.

:)

Skrevet

Selvsagt kan dyna arves. Vaskes den på 60 grader er den som ny :)

• 4 år senere...
Skrevet

Vet dette er en gammel tråd, men lurte faktisk på det samme. Storesøster har jo kastet opp utallige ganger på dyne, pute og i senga, selv om dette er vasket like mange ganger så er jeg litt skeptisk til at bebisen skal arve dette. I alle fall etter at jeg leste dette på nett: "Rester av babyoppkast, urin og avføring kan gi en uheldig oppblomstring av bakterier. Dersom barnet ligger på magen og puster inn bakterier kan det forårsake en immunstimulering i luftveiene med feberstigning og forstyrrelser i åndedrettsreguleringen. Kombinert med en genetisk defekt kan dette i ytterste konsekvens forårsake død."

Tar alle forhåndsregler og kjøper nok mye nytt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...