Gå til innhold

Hva gjør jeg? Jenta mi bare skriker og skriker:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 3 uker gammel. Har sikkert vondt i magen. Det er ca tre timer siden henne spiste men henne vil ikke ha mat, bare skriker.

Høye "hjelp meg jeg har vondt"-skrik:(

hva skal jeg gjøre? Har prøvd og bære henne, gå rundt med henne, holde henne i forskjellige stillinger, legge henne på magen. Fælt og bare vente til henne ikke skriker mer liksom.. Ingenting jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min å hadde skrikedag da han var ca 3 uker.. Vi reiste på legevakta vi, og da roa han seg i bilen :) men han hadde skikkelig knip, det løsna sent sent på kvelden etter to laaaange skrikeøkter og minimalt med mat...

Skrevet

Ikke gøy med skriking, nei. Stakkar liten. Uten helt å vite årsaken til skrikinga kan du prøve:

-Å putte henne i bilen og kjøre en tur.

-Putte henne i vogna å gå en tur.

-Massere magen forsiktig med rolige bevegelser og litt babyolje på hendene.

-Gi henne sukkervann: 1 til 2 t-skjeer sukkervann i forholdet 1 støken spiseskje farin pr dl vann. Kok opp vannet, løs opp sukkeret i vannet og kjøl det ned til ca 37 grader før du gir det til babyen. Virker smaertestillende. De gangene jeg har måttet ggjøre dette har jeg klart å gi babyen mat etterpå, da har de ofte roet seg noe.

Lykke til!

Skrevet

Hun sovna på brystet mitt nå. Men hun har jo ikke spist enda.

Stakkar, tror henne har mageknip også. Hun skreik igår også.

Får håpe det ikke varer lenge dette:(

Hi

Skrevet

Har nesten akkurat kommet hjem fra biltur. Men hun begynner jo bare og skrike så fort vi stopper og jeg tar henne ut. =/ tror ikke vi trille vogna ute her. Bor på landet og er dårlig smal vei med masse biler.

Hun sovna som sagt nå. Men kan prøve litt sukkervann hvis hun begynner igjen:)

Hi

Skrevet

Legg henne over kneet ditt, sånn at hun får litt press på magen. Altså hun ligger med magen over bdet ene låret/kneet ditt og du bruker det andre låret ditt til å støtte henne med også holder du henne også under armene (huff vanskelig å forklare gitt :) Min gutt sovnet ofte i denne stillingen og gjør det fremdeles noen ganger.

I tillegg til å massere magen i sirkelbevegelser med klokken, kan du presse beina hennes opp mot magen og gjøre sykkelbevegelser.

Min likte også godt å bli massert på ryggen akkurat der bleiekanten er.

Fennikelte pleier også å roe ned magen til den lille og de fleste liker den litt søte smaken, vet også om mange som har hatt litt sukker i teen, så har de på en måte slått to fluer i ett smekk :)

Håper det snart går over, enig med deg at det er så fælt når de gråter.

Jeg ble selv så lei meg når det var på det værste at når mini endelig sovnet, så gråt jeg og mannen måtte trøste meg :)

Skrevet

Hvis baby skriker mye og virker utilpass ville jeg ikke nølt med å bestille en time hos manuellterapeut for å sjekke om hun kan ha en låsning eller stivhet i rygg/ nakke, som kan gi kolikklignende tendenser med mye skrik og dårlig søvn. Man.ter. er gratis og krever ingen henvisning;

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...