LilleBitteliten Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har postet et likt innlegg om guttenavn, og der var det en som nevnte jentenavnet Oleanna. Det er vakkert, og jeg ble inspirert til å lage et likt innlegg om jentenavn. Jeg leter altså etter de gamle jentenavnene. Sterke men feminine jentenavn en sjelden hører på små jenter i dag. Har dere noen gode skatter på lur? Kom med de! Tenk på gamle damer på 90 og 100 år som du kjenner, kom med navn på gamle naboer og slektninger. Gleder meg! Takk for hjelpen!
lilleeli Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Leikny Olaug Signe Hilda Erna Mally Edny Edith Ada Hansine Oliva Henny Sally Kanskje ikkje alle som e like fin, men nån skatta kan man nok finne?
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Dagny Dagmar Iverine Asbjørg Hilda Marta Eva Ranveig Else Åsta
sommertiara Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Sier ikke at jeg liker noen av disse noe særlig...: Asora Andora Hill Elianna Erikke Olufine Sigvarda Magnhild Oliane Margun Petrikke Thordis Isaline Ragna
Izelin Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Jentenavn fra slektstreet: Athina, Adelene, Audhild, Alima, Ambjørg, Alvilde, Agna, Axelina, Ambra, Annekin, Bernharda, Baugheid, Bastine, Blanca, Brynja, Berthine, Conny, Constanse, Cilja, Cornelie, Dora, Dicte, Dagne, Dea, Dilara, Eir, Emerentse, Ellevine, Eigunn, Emalee, Ellika, Eldrid, Elinea, Edit, Edvarda, Eila, Fride, Fanny, Fay, Frøy, Gardia, Gyri, Grid, Hedvig, Hennie, Hillevi, Helma, Hilleborg, Hilvi, Helje, Hansine, Hermanda, Harda, Hermia, Isolde, Iljen, Irlin, Ingjerd, Irma, Inghild, Ilona, Iselilja, Jonina, Jofrid, Jerica, Jørgine, Jorill, Jørun, Joline, Josefa, Jonette, Kristense, Karelia, Kårhild, Kaspara, Katla, Konstantine, Kirvil, Lorenze, Livia, Lenika, Linde, Luba, Lucetta, Luce, Leikny, Marianella, Minda, Miren, Margone, Minken, Milly, Maribell, Myrtel, Magna, Milda, Nicoline, Nilma, Ninette, Nenne, Nilsine, Othilia, Ovidia, Olathe, Oleane, Oddrun, Petrine, Petronella, Pedrikke, Ragne, Rose, Runhild, Rannei, Rønnøug, Svava, Solvor, Sinikka, Sylvelin, Serine, Smilla, Sandrine, Serena, Thomasina, Tinde, Thilda, Teresia, Tiara, Tiva, Tiili, Treva, Tonica, Tonette, Taran, Tabea, Urd, Ulvhild, Une, Velaug, Valda, Villemina, Viel, Venill, Vivill, Vivendel, Valdis, Vilje, Vilfrid.
Gjest Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Gunhild Gudrun Oline (begynner å bli brukt igjen) Asta Ingebjørg Magnhild Dagny Olava Olanda Ruth
pinoisme Skrevet 20. januar 2011 #9 Skrevet 20. januar 2011 Finnes mange gamle jentenavn some r fine! Her er noen jeg liker: Edith Harriet Dagny Hilda Signhild Mildred Valborg Gudrun Majvor Augusta Rut
Internasjonal Skrevet 20. januar 2011 #11 Skrevet 20. januar 2011 Gerd Gerda Solveig Inga Sofie Marte Astrid Maud Gertrude Doris Hermine Johanne Nanna Lalla Ranveig Haldis Anne Ninni Margit
Blomstersara Skrevet 20. januar 2011 #13 Skrevet 20. januar 2011 Svanhild Magda Hilda Berta Gustava Augusta Eldbjørg Petra Beret Erna Synnøve Elfrida Karen Magritt Margit Tordis Josefine Edel Inga Petrine Margrete Grete Bodil
Gjest To stjerner Skrevet 21. januar 2011 #15 Skrevet 21. januar 2011 Klara Astrid Judith Eva Emma (oops, visstnok allerede oppdaget...:-) Dina Lilly Margot Petrine Lina Kristina Elen
Tante Blås Squaw Skrevet 21. januar 2011 #16 Skrevet 21. januar 2011 Framtidens barnehagesnuooer :oD Mange kjempefine her )
Sommersnø Skrevet 24. januar 2011 #17 Skrevet 24. januar 2011 Hilma og Konstanse tror jeg ikke har vært nevnt tidligere... Det er forøvrig navnet til min farmor Hilma Konstanse altså
Cornelianelia Skrevet 24. januar 2011 #18 Skrevet 24. januar 2011 Alvilde Alvhild Annhild Annveig Othilie Konstanse Synnøve Margit Birthe
Blomstersara Skrevet 24. januar 2011 #19 Skrevet 24. januar 2011 Nanna tror jeg heller ikke har vært nevnt...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #21 Skrevet 13. januar 2014 Mange flotte jentenavn Anonymous poster hash: 98bac...1c3
Frøken Ubesluttsom Skrevet 13. januar 2014 #22 Skrevet 13. januar 2014 Jeg kan jo da nevne et navn jeg syns er kjempefint, som ikke er nevnt (etter hva jeg har sett hvertfall) det er Minda. Et gammelt norsk navn, som mange aldri har hørt, så det er nok ganske glemt. Veit ikke om mange som heter det, men min oldemor het det. Andre gamle navn jeg liker er: Svanhild, Borghild, Bjørg, Torbjørg, Berit, Agnete, Oliane,
Giss Skrevet 13. januar 2014 #23 Skrevet 13. januar 2014 Anora Justine Eleonora Ragni Dorothea Laurine
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #24 Skrevet 13. januar 2014 Cora Lilli Theodora Anonymous poster hash: 9f89d...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå