Gå til innhold

kan jeg jobbe ved siden av dagpenger? slik at jeg tjener litt mer? eller blir dagpengene bare redusert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte hvis jeg tok en lørdagsjobb til jeg fant meg en fulltids jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener å huske det blir trukket 75 øre av dagpengene for hver krone du tjener utenom..

Men ikke sikker

Skrevet

Somregel er timelønna høyere enn dagpengelønna, så det vil lønne seg uansett, men om du jobber f.eks 70 % tror jeg ikke du får dagpenger for resten. Om du jobber en dag i uka får du ikke dagpenger for den dagen, men du får for de andre fire dagene i uka. Om jeg har forstått det riktig. Slik var det den gangen jeg fikk dagpenger iallefall, for rundt 10 år siden...

Skrevet

Det skal stå i vedtaket ditt, om hvor mange timer du evt kan jobbe, før dagpengene blir redusert.

Skrevet

Ja, det kan du.

Om du har jobbet fullt før så kan man vel jobbe inntil 50%. Men om man jobber mer enn 50% i mer enn seks uker sammenhengende mister man dagpengene.

Jeg jobbet 50% en periode og da fikk jeg dagpenger for de dagene jeg ikke jobbet og lønn for 50% arbeid.

Skrevet

Når du sender inn meldekort oppgir du hvor mye du har jobbet, og får litt mindre i dagpenger, men du tjener jo totalt bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...