Ella78 m/ A&M Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Jeg var på kontroll på sykehuset i dag (får hypige kontroller pga høyt blodtrykk) og alt såg kjempebra ut. MEN hun hadde satt seg med rumpa ned! Jeg er 35 uker, og vet jo at det er tid for henne å snu seg, men jeg ble likevel nervøs, jeg!! Hun kommer muligens til å bli ganske stor også... Hvis hun fremdeles sitter i seteleie når det nærmer seg fødsel, og hun tegner til å bli stor, er det sannsynlig at det blir planlagt ks da? Jeg håper absolutt på en vanlig, normal vaginal fødsel, men jeg er livredd for setefødsel!!! Måtte bare få det ut... Skal på kontroll om en uke igjen, så da får vi vel se.... Forresten var jeg hos jordmor for bare to dager siden, og da låg hun med hodet ned... Hodet var da selvfølgelig ikke festet, og husker jeg tenkte huff, det var synd... :-)
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Hvis hun fortsatt er i seteleie ved termin, så tar de mest sannsynligvis et røntgenbilde av bekkenet ditt. Dersom du blir beregnet som for smal i fht. barnets vekt så blir det ks. Men de kan også vurdere det slik at barnet har god plass til å komme ut vaginalt. Lykke til uansett. Jeg er 34 uker og lillemann ligger i seteleie, er andre gangen på noen uker at han har turnet rundt. Regner med at han snur seg snart:)
Ella78 m/ A&M Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2011 Takk for svar! Ja, jeg får bare vente og se... Rakk aldri stille alle spørsmålene som dukket opp i hodet når jeg fikk høre at hun satt i seteleie... Det skal jeg nok notere meg neste gang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå