Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat 31 fullgåtte uker i dag, og har siste par ukene begynt å slite veldig med halsbrann, særlig om natten, da er det av og til så ille at jeg sover dårlig. Blir litt stressa siden jeg nå har begynt å kjenne det på dagtid også. Noen med gode tips til hva som funker? Har hørt at love hearts skal være bra, har spist en rull uten effekt;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt mange tips jeg også, love hearts,melk,sukkerbit, men eneste som funka for meg var titralac..! er mye plaga med det i svaangerskapet selv så det er godt å ha i bakhånd=)

Skrevet

Sukker er syrefremkallende, så det love hearts-tipset bidrar bare til å helle bensin på bålet. De som har sure oppstøt kan kanskje synes det hjelper med love hearts, men har du halsBRANN så bør du i størst mulig grad styre unna sukker, sterk mat, koffein og tomater og løk. Dette er tips fra gastrokirurgisk, så folk kan krangle på det her inne så mye de vil ;)

Reseptfri hjelp mot halsbrann: titralac, link og gaviscon. Bananer og melk pluss mandler og rå gulerøtter skal også kunne hjelpe.

Skrevet

Hei

Jeg har og hatt MYE halsbrannplager, har en klaff i magen som ikke er i orden og går egentlig på syrenøytaliserende medisin til daglig, men kan ikke ta denne medisinen når jeg er gravid. Har brukt Gaviscon tabletter nå med en viss effekt, men synes de er litt "ekle" å ta, liker ikke skummet/belegget som skla svelges med vann.Har tygd MANGE Novalusoid (tror jeg det heter), fås også kjøp på apotek. Må ta disse oftere, men synes de er bedre siden de ikke skal svelges med vann, smaker bedre rett og slett :o) Og lettvint å ha liggende på nattbordet, og pakke inn imunnen i halvsøvne..

Ellers er det beste å finne ut hva som påvirker halsbrannen din, og unngå å spise/drikke det! Enig med hun som sa tipsene fra gastrologisk avd, har fått de samme der. i tillegg reagerer jeg spesielt¨på brus/kullsyre, sjokolade og apppelsinjuice, kanskje er det sukkeret, ikke vet jeg? Men jeg merker det med en gang om jeg faller for fristelsen til å spise dette..

Håper du finner ut hva du tåler/ ikke tåler, og får et svangerskap uten for mye plager videre!

Skrevet

LINK fungerer litt hvertfall... Den blir ikke sånn ekkel i munnen=) Tygges godt, lett å svelge. =)

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver! Helt forferdelig med denne halsbrannen og "sur" mage. Jeg drikker rett og slett Gaviscon rett fra flaska rett før jeg legger meg. Funker heldigvis enda. Mange gode tips ovenfor her også! Jeg har merket at det hjelper å ikke bli alt for sulten, men heller ikke for mett. Et tips jeg fikk fra jordmor er å spise små måltider om gangen, slik at maten ikke ligger så lenge i magesekken. Dette syns jeg fungerer greit:))

Skrevet

Etter to fullgåtte svangerskap med MYYYE halsbrann, har jeg kommet frem til at det enkle ofte er det beste... Det VIRKER faktisk med samarin - kjøpes på butikken. Gaviscon kan funke de værste dagene, men da MÅ det være den som er flytende, IKKE tabelettene. Som noen sa tidligere her - gulrøtter er godt, og kan hjelpe (smaker veldig godt sammen med mandler!) - ikke spis noe annet enn gulrøtter ol sent om kvelden, Mat om kvelden har en tendens til å plage en hele natten. - Unngå mat som en kan "gulpe" litt på.. (høres ekkelt ut, men dere skjønner kanskje hva jeg mener) - f,eks pølse, pinnekjøtt i julen.. kremt, spekemat (som en sikkert ikke skal spise uansett da), marsipan, sjokolade, krabbe, .. listen kan gjøres lang.

Lykke til - kjøp en pakke samarin og test :) jeg syns det smaker ganske godt også :P

Skrevet

Takk for mange gode tips! :-D Nå skal det testes!

Skrevet

Tyggde og drakk Gaviscon til den store gullmedaljen forrige gang, men den gjorde meg bare kvalm. Nå går det i Link og den fungerer faktisk bedre og smaker supert i forhold.

Skrevet

Jeg fikk flytende Gaviscon på resept fra min lege (ikke sikker på om det er samme som nevnt ovenfor, bor i England så sikkert andre regler enn hjemme) noe som har fungert veldig bra. Smaker pyton, men tar bare 3 skjeer om gangen og bare om kvelden for ikke alt for plaget om dagen.. Virker med en gang og sover mye bedre enn før! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...