Gå til innhold

Har dere noen ekstreme eksempler på folk uten selvinnsikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega på 1,55 cm, 30 kilo for mye, fett hår, hjulbeint og gule tenner og 15 cm brungrå ettervekst mot gult. Egentlig en grei jente men hun tror hun er Guds gav til menn.

Når vi snakker om ledige menn som er skikkelig varp fra øverste hylle så sitter hun å vurderer de høyt til seg selv og sier han er for ditt og han er sånn og sånn så de får nå ikke henne. Det kan de BARE se langt etter, så det så!

Da er det alle anstrenger seg hardt for ikke å sprute ut kaffi over lunsjbordet.

Jeg er gift med en kjekk mann som er konsernleder. Og hun ville ikke vente hjemme hos oss (jeg var 15 min forsinket) for hun var redd mannen min ville forføre henne. Hehe.. (min er ikke av det flørtete slaget)

Svigerfar er 70, har 40 kg overvekt, utlagt tarm, ødelagt hofte, drypp og er lettere alkoholisert og er 100% overbevist om at han har verdens beste helse, mye bedre enn oss må vi vite. Og selger helseprodukter som han betrakter seg selv som et bevis på hvor bra de er.

Hjelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi Selvinnslikt er da selvinnsikt. Trykker på en liten blackberry.

Skrevet

Kjenner en som skryter sønnen sin opp i sky. Skriver på facebook at han har sagt og gjort ting som burde være en selvfølge for en på hans alder. Gutten er 3, gikk ikke før han var 1,5. Bruker fremdeles bleie og smukk. Klarer ikke klatre opp av sprinkelsengen osv. Ikke at det er noer galt med gutten, men at han skal være så fantastisk glup og tidlig utviklet slik vedkommende fremstiller er jo lettere overdrevet...

Skrevet

Synes det er helt greit at foreldre skryter av sine egne barn. Verre om man framstiller andres barn i et dårlig lys.

Skrevet

Svigermor synes ene sønnen sin har et sååå godt lag med barn. Gjentar det støtt. Så er han konebanker (skilt), denger og brøler til egne barn, de må klare seg på morningen selv, fester hardt hver helg og slenger barna rundt som kasteballer og sover til fire om ettermiddagen. Bruker kokain, amfetamin og er dypt inne i barnevernet.

Jævla god far du, svigermor.

Skrevet

Ja enig, men her snakker vi rett og slett om lite realisme. Barnet er faktisk ikke særlig "kvikk"når han knapt kan si en setning på 3 ord...

Skrevet

En kar på jobben til mannen min er ikke helt god i hodet sitt og eier ikke selvinnsikt.. Han klager på at mannen min snakker i telefonen og trykker på tastaturet på pc'n "for det bråker sånn og forstyrrer hans kreative prosess".. Det har allerede blitt satt opp en vegg i mellom dem (de satt tidligere i åpent kontorlandskap) men det er visst ikke nok for han kan jo fortsatt høre om mannen min hoster eller snakker i telefonen.. Han har mange rare meninger om ting han ikke har peiling på, bl. a kommenterte han til meg en gang jeg var innom med gutten vår som da var 2 år og ville besøke pappaen på jobb at "det var bra jeg bar gutten opp trappa for små barn hadde ikke godt av å gå, var mye bedre for dem å bli bært".. Joda... Måtte bite i meg en kommentar på den ja...

Skrevet

Hva er vitsen med å være så tidlig ute? Kjenner til flere barn som har gjort det særdeles skarpt som ungdom og voksen, selv om de var "seint ute" med både å snakke og andre ting som småbarn. Det gir ingen indikasjon på noe som helst om det er et slingringsmonn på et års tid. Noen sier knapt et forstålig ord før de passerer tre. Det betyr ikke at de er uten språk. De forstår hva som sies, men snakker ikke selv - før de plutselig trår til, og snakker i fullstendige setninger og kommer med glupe spørsmål.

Skrevet

Jeg er kundebehandler. En kollega av meg er veldig opptatt av å "utvikle seg selv som menneske". Hun kommer stadig med korreksjoner til oss andre, og "gode" råd om hvordan vi skal opptre i forhold til kunder.

Det som er påfallende er at det er ingen andre som får så mange klager som henne, og i den grad noen ønsker å bytte kundebehandler så er det nettopp hennes kunder.

Skrevet

Du har ikke forstått poenget...

Skrevet

Har åpenbart forstått atskillig mer enn deg.

Skrevet

Ok beklager om du følte deg truffet.

Skrevet

Jeg hadde en kollega tidligere, som mente helt alvorlig, at alle prosjekter og møter ville falle i fisk om ikke hun var med. Hun kunne kunne bryte inn i møter hun ikke var en del av for å "øke det faglige nivået" i gruppa. Hun hadde samme utdanning som meg og et par andre på arbeidsplassen, og hadde helt klart ikke noe mer å fare med enn oss andre.

Tvert i mot så var hun ualminnelig glad i å høre sin egen stemme, overkjøre andre og ta beslutninger uten myndighet. Når hun ble konfrontert med at hun ikke hadde noe i dette møtet å gjøre, eller at hennes forslag ikke "vant", så oppførte hun seg bare som om vi spøkte. Hun trodde også at hun var uimotståelig for det andre kjønn, og snakket stadig om at hun strevde med å "kle seg ned", for det var så slitsomt med alle tilbudene fra menn. Etterhvert så skjønte jeg at et smil eller et nikk fra en mann tolket hun som "han har lyst på meg".

Det viste seg etterhvert at dama var psykisk syk, og sist jeg snakket med en felles bekjent så hadde hun fått diagnosen bipolar med megalomane (?) trekk. Høye tanker om seg selv hadde hun så det holdt ihvertfall...

Skrevet

Nei, jeg følte meg ikke truffet, men hadde kanskje forventet at du heller kom med saklige motargumenter, og ikke bare tull.

Skrevet

Men nå er det faktisk du som ikke har noen innsikt her.

Skal man ikke få skryte av barnet sitt når det er sent med ting? Nettopp da blir man jo ekstra glad når barnet endelig gjør det!! Jeg skriver ikke ofte om barna, men skrev for en tid tilbake at barnet mitt går selv hjem fra skolen og at jeg er kjempestolt! De fleste i klassen hans har gjort det lenge, men for oss er det et helt enormt stort skritt! :) Det er ikke mangel på selvinnsikt, det er helt vanlig skryt, like okej som det hadde vært hvis barnet virkelig var den tøffeste, flinkeste etc av alle i hele verden.

Skrevet

Nå må dere roe ned. Hadde jeg skrevet alt så hadde dere forstått.Men vil nå ikke utlevere noen.

Skrevet

Hva er vitsen med å henge ut syke mennesker her? Har du behov for det, er du vel ikke helt god selv, Anni 15:21!

Skrevet

Syk eller ikke syk. Det var et ekstremt eksempel på manglende selvinnsikt. Det er anonymisert, historien forandret så vedkommende vil ikke kjenne seg igjen. Hun/han er derfor ikke "hengt ut". Fordi man har en diagnose er man ikke fredet mot å bli fortalt historier om.

Skrevet

Guri malla så mange fintfølende personer det var her da.

Ta dette med litt humor..

Skrevet

har ei på volleyballtrening som hele tiden korrigerer andre, blir sint om de misser osv. men så er hun selv en av de dårligste...irriterende..

Skrevet

Hihihi, jeg bodde en stund med en annen familie og ennå en singel mann. Vi slet veldig økonomisk alle sammen, men til tross for dette valgte familien å ta til seg et fosterbarn som de kjente godt til og trengte en umiddelbar løsning.

Jenta eide ikke økonomisk gangsyn, og fikk "godt" med penger fra foreldre, nav og sin "nye familie" som ga henne det de hadde mulighet til fordi de synes hun hadde havna i en kjipt situasjon. Mens vi andre satt rundt kjøkkenbordet og snakka om inkassoer, strømregninga,forsikring og bensinpenger - som vi hadde manko på, bortsett fra inkassosaker, fra ende til annen - hadde hun ingen problemer med å ta over samtalen for å lufte sin frustrasjon over at hun bare hadde råd til ti dager i barcelona isteden for fjorten, eller at ingen gadd å kjøre henne til byen og hun istedenfor måtte betale bussen selv.

Jeg holdt på å fnatt, hun hadde total mangel på selvinsikt og forståelse for sosiale situasjoner:D

Skrevet

Har dere noen gang tenkt på at den "overvektige, mindre pene damen egentlig vet hun ikke har draget på motsatt kjønn og derfor trøster seg med å fremstå som hun har det??" osv osv...

Har mange eks på slike personer...Min samboer også, kjekke mann absolutt..men eier ikke klessmak og har lagt på seg 15 kg etter vi ble sammen, men neida han er i sååå god form han og spiser sååå sunt sier han til folk! " Det er jo bare tull..men han sier det for å trøste seg selv....Synes egentlig synd i han...

Skrevet

en dame på jobben min tror hun er flink til å ta imot kritikk. Hun gjentar det stadig, og sier også at om hun har problemer med noen tar hun det opp med personen det gjelder og blir ferdig med det. Høres fint ut ikke sant?

Fakta er at det er ingen som tør å komme med kritikk til henne, for hun har piggene ute hele tiden. Man må veie sine ord, for selv om det overhodet ikke ligger kritikk bak klarer hun å vri det slik. Hun er flink til å ta opp problemer med rette vedkommende, det skal hun ha. Men hun blir ikke ferdig med dem, hun drar de opp igjen og igjen. Kan komme med historier fra 30 år tilbake..

I tillegg til dårlig selvinnsikt har hun nok også svært dårlig selvtillit. Hun har hatt mye opp igjenom, og virker bitter rett og slett. Men hun er også veldig snill og koselig, men når hun har downperiodene sine går vi andre på tå hev...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...