Gå til innhold

Internasjonale GUTTEnavn

Anbefalte innlegg

Inspirert av den bra fransk-italienske Noemi-traaden vaager jeg meg utpaa for aa faa noen innspill paa internasjonale guttenavn.

Jeg er norsk og mannen min er sveitser med italienske og portugisiske aner. Vi snakker sveitsisk og tysk til daglig, men bor et steinkast unna Frankrike og mange snakker fransk her.

Vi besöker Norge regelmessig og vurderer et par aar i Norge etterhvert, men hjemsted vil väre her.

Oensker rangering, meninger og andre forslag paa navn som kan fungere i dagliglivet her nede, men som ogsaa familie i Norge kan kunne uttale.

Topp ti navn er utelukket.

Vi önsker to navn,men kun et navn brukt til vanlig (altsaa ikke dobbeltnavn i tradisjonell forstand).

Here we go:

Benjamin

Joshua

Rafael

Elijah

Matteo

Christopher

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142806305-internasjonale-guttenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rangerer dine:

1. Elijah - Liker, selv om det er noe som er litt feminint over det også.

2. Benjamin - Joda, helt greit.

3. Christopher - helt greit dette også.

4. Matteo - Liker klangen, men det blir litt for feminint.

5. Joshua - Liker ikke.

6. Rafael - Grusomt. Beklager.

Har delt de inn i to kategorier :-) Elijah, Benjamin og Christopher er absolutt de beste.

Annonse

Tusen takk for tilbakemeldinger! Var som ventet litt blandet drops hi hi, men spennende å se de ulike meningene! Flere navn som er relativt vanlige her jeg bor oppfattes tydelig mer eksotisk/annerledes i Norge...

Også tusen takk for dobbeltnavn forslagene, var noen fine der!!

Christian og Marcus som nevnt i innleggene over er fine navn, som også fungerer her! Men, desverre så poulære at vi har opptil flere venner som heter det + evt. barn av venner.

Selv synes jeg og Fredrik (Frederic her), Jakob, Matteus eller Samuel er kjempegode alternativer, men very much nedstemt av mannen ;)

Av norske navn er Vemund og Vegard blandt favorittene, men det klarer ingen her å uttale, selv ikke mannen min etter flere norskkurs he he.

Blir nok et navn fra den første listen, men må fundere litt mer på hvilket!

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg synes ogsaa Emanuel er nydelig!! Desverre har mannen min lagt ned veto mot navnet da han kjenner en veldig usympatisk mann som heter det og bare forbinder navnet med han he he.

@ LilleBitteliten; Enig! Mannen derimot.......

Gjest To stjerner

Liker Benjamin, Matteo og Christopher av dine forslag best. Ville nok valgt Christopher, så klassisk og pent.

Ellers synes jeg Frederic er flott også, men mannen din likte det kanskje ikke...

Andre forslag:

Sebastian

Jacob

Victor

Philip

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...