Margarita -- Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Snuppa har den siste uken begynt å være lysvåken fra sånn ca 18-20 til langt over midnatt. I går var hun våken fra kl 2000 til 0300, duppet bare av 5 min innimellom før hun våknet og begynte å styre igjen. Ville ha pupp hele tiden, men spiste bare 1 min før hun slapp, og sånn holder hun på. Selv når jeg holdt litt tilbake på puppen, sånn at hun faktisk var sulten, spsite hun godt, men var fortsatt lysvåken. Jeg blir litt sliten av dette, og lurer på om jeg gjør noe feil? Hun spiser hver 1 1/2 -2 time døgnet gennom. Når hun sovner i 03 tiden, sover hun en time eller to, og pupper. Kl 1000 MÅ hun opp hver dag, for da begynner skriking og alt. Må bare legge til at hun har mye luft i magen, og er plaget med dette. Får minifom, fått noen uker, med lit effekt tror jeg... HJELP!!!
littlefairy Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 hmm vet ikke om jeg kan gi så mye råd, er førstegangs selv, og min sønn er 4 uker gammel, og han sover veldig bra om natten (!bank i bordet!), mater han i 23 tiden siste gang, legger han i senga og da sover han 2-4 timer før han våkner og vil ha mat igjen, så sover han igjen 2-4 timer før neste mat... men han varierer hele dagen med hvor mye han er våken og hvor mye han spiser... men i det siste, har han nesten hver kveld og hver formiddag hatt en sutteperiode hvor han styrer fælt.. får mat og dupper av, våkner etter litt igjen og vil ha mat igjen, sovner igjen og våkner bare etter 20 minutter igjen. i flere timer.. slitsomt!! og han blir grinete og sliten...., så igår ga jeg han smokk!! så fikk han sutte en stund så jeg fikk utsatt måltidet et par timer hvertfall tror alt er normalt i disse ukene, hvor vi bare må leve etter barnet rett og slett! tror ikke vi kan gjøre så mye feil. men vi må la dem vite forskjell på natt og dag (lys og lyd om dagen, og mørkt og stille om natten), så får vi bare gjøre det beste vi kan.... du får sove når hun sover om dagen så du holder ut til natta
*Lissi* Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Snuppa mi er snart 7 uker, og her har det vert litt skiftende. Sover veldig godt om dagen. Nesten så jeg skulle ønske hun var litt mer våken. Rundt 4 uker var hun ofte lys våken rundt 02.00-03.00. Nå er hun veldig våken om kvelden. Spiser godt, men så blir hun litt urolig. Blir rasende om jeg tilbyr mer mat:-) Vil bare opp og se, og er vel egentlig bare trett. Da vi legger oss sovner hun som regel godt mellom oss. Sover alt fra 2 timer til over 4, før hun vil ha mat.
Heanne Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har tvillinger på 7 uker og de har ingen rutiner enda, ene dagen sover de begge hele natta og våken mye på dagen eller omvent eller en sover på dagen og en på natta. De finner liksom ikke helt system på søvnmønster enda. Men går seg sikker til etterhvert
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Høres veldig ut som vår situasjon her hjemme! Min har lagt veldig mye på seg, jeg har nok av mat, og tilbyr dette til henne når hun er urolig eller skriker, og hun tar den nesten alltid. fikk råd om å prøve å drøye så det er litt mer tid mellom måltidene så nå spiser hun ca hver tredje time og hun er nok litt roligere nå tror jeg. Nå blir smokken brukt istede når hun er urolig, hun har nok et stort sugebehov. Men har fortsatt en del dager hvor hun er mye våken om natta, enten det bare er at hun vokner til, eller at det er mageknip...
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Høres veldig ut som vår situasjon her hjemme! Min har lagt veldig mye på seg, jeg har nok av mat, og tilbyr dette til henne når hun er urolig eller skriker, og hun tar den nesten alltid. fikk råd om å prøve å drøye så det er litt mer tid mellom måltidene så nå spiser hun ca hver tredje time og hun er nok litt roligere nå tror jeg. Nå blir smokken brukt istede når hun er urolig, hun har nok et stort sugebehov. Men har fortsatt en del dager hvor hun er mye våken om natta, enten det bare er at hun vokner til, eller at det er mageknip...
Gutt 08 Jente11 Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Hadde det sånn med førstemann. Veldig slitsomt, men kan trøste deg med at det går over! Men synes det var veldig kort med 1-2 timer mellom mating om natten... Virker litt som hun ikke suger lenge nok til å få i seg den feite melka, og dermed ikke riktig blir mett... Har du spurt på helsestasjonen? Eller ringt ammehjelpa? Skader jo ikke! Høres ut som hun muligens kan ha kolikk også. Finnes ulike grep og massering som kan hjelpe på luftsmerter. Viktig å prøve å få opp rap mellom hver gang hun får pupp. Vet ikke om noe av dette hjelper deg... Uansett tror jeg det er smart å ta en tur innom helsestasjonen for en prat, og for å veie for å sjekke at hun legger godt på seg! Vi hadde kolikkunge sist. Utrolig slitsomt, men det er bare en periode. (Han hadde KISS (ryggplager) som ga han luftsmertene.) Denne gangen har vi fått det mye lettere foreløpig. Jenta er 2 uker gammel, og kan sove opp til 6 timer i strekk om natten. Legger henne ca 22 om kvelden, og vi starter morgenen mellom 6 og 9 en gang. Håper det holder seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå