Gå til innhold

13 dager på overtid.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er det den 13 dagen på overtid. Dette hadde jeg ikke regnet med, forrige gang gikk jeg 6 dg over.

Har fått innleggelse fra imorgen kl 09.00 , mulig ks.imorgen eller på fredag.. Så da har vesla under et døgn på å komme ut av selv,,, ikke noe som helst tegn til at det vil skje...........

Flere andre som snart er på full overtid ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FØLER virkelig med deg. Har 2 dager igjen til termin jeg, og er utålmodig (det verste er vel at min mor nå kommer å skal "passe" på meg, selv om jeg har sagt at jeg IKKE ønsker det).

Her blir man heldigvis satt igang etter en uke.

Skrevet

Føler virkelig med deg....er ikke på overtid selv ennå, men har angst for at det skal skje igjen. Forrige gang fødte jeg 17 dager over termin:((((

Ble satt i gang 14 dager over, men det var så umodent:(

Er ekstremt belastende med denne ventingen, men du vet i hvertfall at det evt. blir ks snart. Kan jeg spørre hvorfor det blir ks forresten?

Uansett, masse lykke til!

Skrevet

Hei hei.. Har man ingen valg om å bli satt igang hvis man går over? Har hørt så mye om at Norge er en av de få landene som lar gravide kvinner gå over termin, er det sant?

Skrevet

Jeg vet i hvertfall at de setter i gang fødsler i Frankrike maks 4 dager på overtid. Har en fransk venninne som ble satt i gang 4 dager over med begge sine barn og hun var helt sjokkert da hun hørte man kunne gå over i to uker her.

:)

Skrevet

Det høres rart ut. Det er jo regnet for normalt å føde 3 uker før til 2 uker etter termin.

Jeg har ikke inntrykk av at dette er noe du kan velge selv. Her jeg bor blir man innkalt til overtidskontroll 1 uke over termin. Hvis mor og barn har det bra venter man enda noen dager, og tar nye kontroller. Det er først 14 dager over termin at det er "automatikk" i å bli satt i gang.

Jeg fødte selv 16 dager over termin for to år siden. Har hørt om ei som fødte 18 dager over for tre år siden. Dette gikk helt greit i begge tilfellene, vi får god oppfølging og ville blitt satt i gang før om det var nødvendig.

En igangsatt fødsel er å regne som en risikofødsel, i større grad enn en fødsel som starter naturlig. Du og babyen må overvåkes tettere, har de først gitt deg f.eks. modningspiller så kan de ikke sende deg hjem, selv om det kan ta svært mange timer før noe skjer. Det ville kreve veldig mye ressurser om alle som gikk over termin skulle settes i gang. Det ville vært over halvparten av alle fødende.

Skrevet

10 dager på overtid her...... Skal på overtidskontroll i morgen, så da skal jeg forlange å bli satt i gang! Masse lykke til i morgen du også:) De kommer nok ut til slutt;)

Skrevet

oj stakar... jeg gikk over 11 dager med første min og det var 11 laaaaange dager.... nå har jeg fått så mange tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet så om jeg går over termin nå, så blir det enda lengre dager... :-)

men lykke til i mårra og håper at det skjer underverker i natt. er du moden da? har du noe åpning?? kan du bli strippet??

Skrevet

ja dagene blir lange, det er ihvertfall helt sikkert :(

vet ikke om det er modent , ble sjekket forrige lørdag og da var det ikke i nærheten engang.

De ville ikke sjekke når jeg var på sykehuset på mandag , grunnet at babyen er litt stor. Og dette kan sette igang fødselen,. Er estimert til å være rundt 4300-4500-. De mener at om fødselen blir satt i gang kunstig så er det fare for dårligere veer enn ved om det setter igang av seg selv.,

Forrige fødsel endte i ks , etter at lillegutt ikke ville ut. De prøvde vakuum , men det ble misslykket.

Så etter 100 samtaler på sykehuset(føles ihvertfal slik ut ) både før jeg ble gravid igjen og nå¨på slutten har de endelig lovet meg at de uansett ikke skal prøve vakuum eller tang igjen ( har fullstendig angst for dette etter forrige gang ) Så terskelen for Ks skal visst være veldig lav når jeg først er i fødsel........

men nå ser det jo ikke ut til at det starter av seg selv, uansett full måne eller ei...... så da skal de kjenne imorgen og visst det fortsatt ikke er modent så skulle det bli KS........ så da blir det baby før helgen iallefall :))

Lykke til dere andre også :))

Skrevet

Jeg er nå 8 dager på overtid og var på overtidsvurdering i dag. Hvis det ikke skjer noe i løpet av helgen så blir jeg satt i gang på mandagsmorgen kl 8, overtidsdag nr 13. Helt umoden og ingen åpning, så har egentlig ikke trua på at noe kommer til å skje. Fryktet overtid og igangsetting hele svangerskapet, så da er det ekstra kjipt om det skulle ende med det. Har virkelig lyst til å komme i fødsel av meg selv, men det er da ingenting å gjøre med en umoden livmorhals annet enn å håpe at kroppen selv tar affere...

Nei, folkens, er det noe som er kjipt så er det overtid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...