Bungalov Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Jeg får høre mye fra mange forskjellige folk. Familien min mener vi skal vente med å kjøpe noen ting at de ordner alt mens jeg ligger på sykehuset i tilfelle noe skjer med barnet, jeg er i uke 27 nå. Er 24 og alt er helt supert føler dette er litt gammeldags. Hva mener dere? Også lurte jeg på hva er essensielt for barnet den første måeneden dette er mitt første barn så jeg vet ikke hva hun/han trenger hvilke størelser og hvor mye av hva? Også hva tar jeg med meg på sykehuset hva slags mat, er det greit å ta med en laptop, hva slags klær både til meg og barnet trenger mann ammebh'r osv. Håper dere kan gi meg en liste over hva dere kjøpte/har kjøpt og hva dere hadde/ tar med på sykehuset. Tusen takk.
sunny_bj22 Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Hei. Det finnes mange slike lister over hva man trenger osv. Men man trenger ikke alt som står på de listene med en gang. Har fortsatt ting som eg aldri har brukt etter å ha fulgt slike lister. Det som er viktig er å ha litt klær (str 56 er fint, 50 er ofte for smått med en gang), Kjøp da først og fremst body og strømpebukser, sparkebukser, lue og votter, ha et sted babyen kan sove og den første tiden holder det med vogn, så kan dere ordne seng etterhvert. Pose eller dyne til vognen (husk dynetrekk), et par tepper, håndklær, vaskekluter, stellested, bleier, badebalje og bilsete. Det er veldig kjekt å kjøpe ting selv og ikke overlate alle valg til familie... I fødebagen bør du har komfiklær, klær til besøk, ammebh er veldig greit, Har selv ikke med noe mat da eg har hatt kjapp fødsel tidligere, men pakker du bagen på forhånd så hiv gjerne oppi noen kjeks (slik at du ihvertfall har noe), Til babyen trenger du bare ting til hjemreisen, hentesett med lue. Bleier og klær har de der, og egne klær kan lett forsvinne (bli sendt til vask).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå