Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Altså, tamponene lekker, men det er ikke fordi de er fulle. Det er kun nederst og nedover tråden de har trukket til seg blod. Bruker jeg feil størrelse, setter jeg dem feil, eller hva? Har brukt tamponger i over 15 år, så skulle tro jeg kunne dette, men... Kan ikke huske at jeg hadde dette problemet da jeg var yngre. Kan noe ha endret seg pga. fødslene kanskje? Noen som har hatt samme problem?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Bytt til mooncup eller gå opp en størrelse på tampongen.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Men tampongen har knapt trukket til seg noe blod selv om det har gått noen timer (bare nedover tråden). Da er det vel ikke riktig å gå opp en størrelse?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Kan det være du ikke får satt den inn riktig? Er det to hull inni det ene hullet? Jeg kan ikke bruke tampong, det er vondt og det LEKKER (mens tampongen er det nesten ikke blod på). Får det ikke til.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Jo du må bytte str rett og slett fordi det er bedre plass nedi der etter en fødsel enn før så blodet renner forbi... Måtte også gå over til rosa ob etter jeg født vaginalt... men ikke etter ks. Jeg er ikke vid der nede (får ingen klager i allefall), men de blå ob'ene sitter for løst rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Hvilket merke tampong bruker du da? Jeg har samme problemet med o.b etter at de nye kom. Bruker nå kun tampax. Har ikke født.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Livmortappen kan jo ha endra plassering etter fødsel. Det er jo der blodet kommer ut, og om den nå ligger lenger nede i sjeden etter fødsel får du lekkasje om du putter den inn slik som på bildene. Selv har jeg livmortapp som er veldig langt nede i sjeden, så tamponger har aldri vært noe for meg. Som ei overfor her anbefaler jeg mensbeger.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Ok. Nå er jeg litt klokere. Takk for svar alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Æsj!! MENSBEGER??? What the fuck.. Aldri hørt om!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 Knipeøvelser. Gjør det daglig, så vil det slutte å lekke etterhvert når skjeden har strammet seg litt opp og rundt livmorstappen.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 eller vaginalvekter.. hjalp meg veldig.. stramere der nede, bedre sex, og ikke problemer med tamponger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå