Ennai Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Er det noen grunn til at baby på 5 mnd ikke skal ha natglass for 6 mnd? Er det på grunn av klompene eller noe annet? Og hva med grøten? Gutten min er lei av de 4 mnd grøtene, så tenkte åprøve en 6 mnd grøt så fremst det ikke kommker til å være skadelig eller noe.. Håper virkelig noen vet og orker å svare meg
lillespire08+10 Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Ang.middagsglassene har jeg sett det står 5-6 mnd på noen. Det tror jeg er nytt, så kanskje de har funnet ut at 5mnd babyer fint kan spise disse også?
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Nestle har 5-6mnd glass. Bruk dem. Ellers vet jeg at næringstoffene er tilpasset alder. Barn trenger mer energi når de blir mer aktive, så derfor er det f.eks tilsatt mer fett i middagsglassene. Dette fettet trenger de sjeldent før den tid. Jeg har sammenlignet næringsinnholdet i en av 4 mnd grøtene og et par av 6 mnd grøtene til Nestle og syns det var nokså likt, men 4 mnd grøten inneholder mer skummetmelkspulver enn 6 mnd grøten, den inneholder mest mel. (Hvis du leser ingrediensene, så står de oppført i rekkefølgen fra mest til minst innhold).
Ennai Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2011 Tusen takk for svar begge to Da skal jeg drøye det en liten stund til med å begynne med 6 mnd middagsglass Han spiser allerede av 5-6 mnd glassene, men det virker som om han er lei av de, for han spiser ikke like mye nå som før.. Venter iallefall to uker til før jeg prøver meg 6 mnd grøten da.. Sliter litt med å få i han mme, så greit å få i han det kalsiumet jeg kan enda så lenge.
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Alder som står på glassene er bare veiledende.. De er også delt inn i trinn 1, 2, 3, 4 osv.. Dette fordi alle barn utvikler seg forskjellig og har ulike behov. Jeg anbefaler deg å ta en tur inn på nestle sine nettsider og se hva som står der.. Du kan fint begynne med 6 mnd mat hvis ungen din er klar for det.. I heftet fra nestle står det: Kort fortalt for trinn 2 (6 mnd glassene): "Når smaksprøvene fungere bra, er det på tide med mer variasjon i form av nye smaker og litt grovere konsistens.." og "Det er ikke alderen, men barnets ståsted i utvikling og modenhet som avgjør når det er på tide å gå videre med ny mat" Jenta mi har alltid vært tidlig ute med å gå opp til neste trinn, da dette har passet henne. 6,5 mnd gammel begynte hun med trinn 3 (8 mnd) fordi hun nektet å spise mat som var helt most.. Ville ha noe å tygge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå