Ella_Bella_Snupperella Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Var på helsekost igår for å skaffe meg noen magnesium tbl etter anbefaling fra jordmor pga. kramper i leggene. Damen på helsekosten så på magen og sa at "du er vel snart klar til å begynne med bringebærblad du?". Jeg så vel ut som et spørsmålstegn for bringebærblad har jeg aldri hørt om - selvom jeg nå er gravid for andre gang! Hun la ut i det vide og det brede om hvor viktige det var å ta det for modningen sin del og for å komme seg raskere etter fødsel. Ble overtalt til å kjøpe teen og kapsler (for den ene var visst bra men begge ville bli supert mente hun). Må si at jeg følte meg litt offer for salgstallene hennes, men samtidig var hun veldig overbevisende om effekten og jeg som gikk litt over termin sist og hadde en lang og hard fødsel syntes det hørtes flott ut om dette er noe som hjelper på å korte ned på fødselstiden, fremskynde modningen og lette fødearbeidet! Men nå lurer jeg fælt på hvor mye jeg skulle ta og slikt. Teen mente hun jeg bare kunne begynne med nå (31+1 idag) med 1 kopp hver dag og trappe opp ved fullgått 34 uker til 3 kopper daglig! Står det samme på teposen. Kapslene glemte jeg å spørre om. Har søkt litt på nettet og finner stor spenvidde i hva som bli anbefalt her... Noen sier 2 kapsler x3 per dag fra fullgått 32 uker, mens andre sier 2 kapsler daglig fra fullgått 35 uker. Har det med hvilket merke de bruker og hvor mye mg bringebærblad det er i hver kapsel? På pakken jeg kjøpte står det anbefalt døgndose 2 kapsler (480mg hver) og ingenting om når man kan begynne å ta det... Setter derfor pris på om noen kan si meg hva de har blitt anbefalt - gjerne med antall mg i kapslene, når man kan begynne og hvor mye ble anbefalt å ta! Takker for alle svar!
ungmortil3 Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Jeg hørte heller ikke om dette da jeg var førstegangs, så denne gangen var jeg frykytelig nysjerig på det. har ikke prøvd teen, men kapslene fra Solaray (mg husker jge ikke). Startet fra første dag jeg fikk høygravid (altså 40 dager igjen til termin) og tok 2x3 ganger daglig.
Svømmetur Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Jeg snakket med jordmor om det. Hun sa at noen opplevde at fødselen kunne starte og ville derfor ikke at jeg skulle bruke kapslene før uke 35. Hun sa at mange opplevde mindre blødninger, raskere fødsler og raskere sammentrekkninger av livmoren. Negative var at en det fikk mer kynnere av det - og noen få fikk høyere blod trykk. Har startet med de selv. Ikke merket noe hittil, men bare gått på de en uke. Merke: SOLARAY og tar 2 kapsler 2 ganger om dagen med mat og vann. Skal øke til 3 kapsler 2 ganger om dagen i uke 37/38.
April11<3April15 Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har også hørt at man ikke bør begynne på dette før uke 35/36 eller noe, fordi det kan sette i gang fødselen! Men nå er jeg førstegangs og har ikke erfaring med det selv.. Tenker uansett å prøve det når den tid kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå