Gå til innhold

Endelig 2. trimester - men allerede veldig synlig mage, andre?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Endelig kan jeg melde meg inn her sammen med dere og min første milpæl er nådd. Har hatt noen komplikasjoner som blødninger og blodansamling i livmor, men ultralyd viser foreløpig et normalt foster :-). Tar det derfor helt med ro og er sykemeldt for tiden, med alt det fører med seg, deriblandt vektøkning. Har gått opp 4,5 kg allerede og et par av de kan nok legges til julen. Men, jeg har allerede en enorm mage, skikkelig gravid mage - blir litt flau, da det kan se ut som jeg er minst 5 mnd.

Har fått barn tidligere og har hørt/lest at dersom dette er tilfellet får man tidligere mage. Merket mage allerede fra 6 uker, og legen mente dette var nok kun meg selv og skyldes ikke ungen. Er ikke overvektig i utgangspunktet - er 174 høy og bruker vanlig str 40 till 42.

Er det noen andre har som har samme erfaring? Er redd jeg kommer til og legge på meg alt for mange kiloer, dersom det fortsetter sånn.

Fortsetter under...

Jeg har også vært gjennom det samme. Fikk blødning (fra morkaka) og fostervannslekkasje i uke 17 så har også fått beskjed om å ta det med ro.. Kjedelig med tanke på at god matlyst og hvile som regel resulterer i litt ekstra kilo.. Men jeg hadde også mage tidlig. Fikk mage i uke 12, da poppet den bare ut, og det var ikke lenger mulig for meg å skjule det.. Og dette er min første!

Jeg er nå 13+2 og har også skikkelig mage. Er sykemeldt 40% men er i bevegelse selv om jeg er sm. Er nr 2 for meg. Føler magen poppet ut med en gang jeg testet positivt. Veldig koselig synes jeg da! :)

Det var superdeilig at det ikke er bare min mage som popper ut så tidlig. Har nemlig lest har inne at mange ikke får mage før i ukene 14, 15 etc.

Til Maijente:

Hvordan går det med deg og den lille nå etter blødning og fostervannlekkasje. Skjønner veldig godt at du må ta det med ro. Selv fikk jeg ikke noe valg fra min lege mht sykemelding eller ikke. Men jeg håper jo og komme ut i jobb igjen etter noen uker, slik at det får stabilisert seg litt.

Jeg er andregangsfødende, og normalt en str. 36/38. Fikk mage rundt uke åtte, og nå er den skikkelig stor. Er nesten litt flaut når folk antar at jeg er en fem måneder på vei, og så må jeg si at jeg bare er 14 uker :P Men jeg har ikke hatt sørlig stor vektoppgang ellers. Har spist lite siden jeg ble gravid, annet enn frukt og grønt.. ikke noe godis, som jeg normalt spiser mengder av.Så det jeg har gått opp - hva nå enn det måtte være - er magen tenker jeg.

Ja, jeg syntes også det var godt å høre om flere som hadde mage tidlig. Før UL mistenkte jeg nesten at det var to der inne hehe.

Her går alt bare fint. Blødningen sluttet en uke etter og vannet tok seg opp igjen ganske fort, så vi var heldige. Har vært på UL to ganger ( en ordinær og en privat ) og begge gangene har vi fått bekreftet at det er nok fostervann til henne og at hun har det helt fint. Blødningen har også samlet seg opp på en plass og blir "sugd opp" av kroppen.

Enn med deg? Har du fortsatt små blødninger eller har det gitt seg?

Annonse

Fikk en blødning mandag i forrige uke, dvs det er nå 10 dager siden. Fikk komme inn på sykehuset for ultralyd med en gang og der så vi et levende foster som syntes og ha det helt bra. Gynekologen kunne også se en blodansamling i livmoren der fosteret lå, men under. Diagonose var da truende abort, derfor sykemelding og sofa.

Etter dette har jeg ikke blødd mer, og fire dager etter dette sjekket jeg fosterlyd hos fastlegen min og det var ingenting i veien med hjerteslagene.

Har i tillegg kjøpt meg egen doppler og fant hjertelyd senest i går - og nå er jeg jo 12 fullgodte uker og begynner på uke 13, eller blir det 12-1. Men jeg går liksom og venter på den blødning fra den blodansamlingen han fant i livmora - men foreløpig har ikke den kommet. Så jeg håper derfoo på det beste - fra sofaen der jeg ligger:-)

Jeg er også 14 uker og har mye mage! Har kastet mye opp, og spist lite så jeg nekter å tro at jeg har lagt på meg på grunn av kosthold. Gynekologen min sa at det bare er luft, men det kommer jo ikke unormalt mye luft ut, så det skjønner jeg heller ikke. Er også andregangs, og hadde ikke mage så tidlig med nr 1.

Mage er kjempepent når man er gravid, men jeg føler meg som en flodhest! :P Og har ikke sjans til å passe mine vanlige klær, det har jeg ikke siden uke 6.. Føler meg ikke særlig vakker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...