Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg sparer opp til IVF forsøk med donor.

Det dukker jo opp en del spm. i denne perioden.

Har noen av dere som har fått donorbarn, truffet noen, blitt samboer og og etvt. fått en barn sammen ?

Og når dere har begynt å datt, har de dere har datet hatt noen problem med at du har donor barn ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142805305-ny-partner-og-barn-etter-donorbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har enda til gode å bli gravid, men hadde lyst å svare deg likevel.

Har selv tenkt gjennom problemstillingen og har kommet frem til at det blir noenlunde det samme som om en skilt kvinne med barn fra tidligere forhold begynner å date en ny fyr. Bare enklere for den nye fyren på mange vis.... man slipper jo å forholde seg til en tidligere partner som veldig mange får et alvorlig anstrengt forhold til.

Dette har jeg også tenkt gjennom, og er enig med deg, tingeling71. Har også tenkt at denne mannen evt. også kan få fylle en farsrolle i større grad enn om barnet har en biologisk far som man er skilt fra. Han kan vel i beste fall også adoptere barnet?!

Hei

Jeg har fått mitt etterlengtede barn: ) Og er nå på dateren. Responsen jeg har fått når jeg har fortalt gutter om hvordan min datter ble laget er god. De syns det er bedre at jeg valgte å skaffe barn alene enn å lure noen til å bli far. De syns også at det er lettere siden det ikke er noen ex med i bildet.

Min tanke rundt det å skaffe flere barn med en mann i fremtiden: Da vil jeg at han skal adoptere min datter slik at hun vil ha samme rettigheter som sine evt. søsken. Men dette hører fremtiden til.....: )

Hei!

Mye klokt som blir skrevet her:) Jeg drømmer om hele pakken - det er bare rekkefølgen som er stokket om på.

Jeg har ikke blitt gravid ennå - men har i prøveperioden vært gjennom noen lange pauser - og har da vært på dater'n. Nå sist måtte jeg hoppe ut av skapet og fortelle om prosjekt baby når det var dags å sette i gang igjen - da hadde vi datet i 3 mnd. Han syns det var kjempetøft og gav meg full støtte. Han har barn fra før og hadde bekymret seg litt for at jeg ville ha barn og hvorvidt han var klar for det så fort. Nå tok desverre forholdet slutt etter 6 mnd, men han presiserte at det ikke hadde noe med prosjekt baby å gjøre:)

LA

• 1 måned senere...

Jeg har tenkt om dette at det er IKKE aktuelt å få barn med ny partner. For min del har jeg kommet til at for meg er det en del av avtalen med donorbarnet mitt. Deg er IKKE uproblematisk å være uten pappa, har vi erfart, barnet sammenligner seg med andre, og kommenterer det selv. Jeg vil derfor ikke skape en situasjon i familien hvor noen søsken har far og andre ikke, noen har dobbelt så stor familie og gjester i konfirmasjon og bryllup, noen får støtte til studier og reiser, har arverett og andre ikke. Å få barn er alltid et egoistisk valg uansett, men for meg er det slik at et barn som er født går foran ev ønsker om nye barn her. Men vi er forskjelligr. Dette bør msn absolutt tenke gjennom før man får barn, uansett,

Annonse

Det med en mulig "forskjellsbehandling" mellom søsken som anonym påpeker, tenker jeg vil være like risikabelt i familier med "mine, dine og våre barn". Har søsken forskjellige fedre, så vil det bli en forskjell, i større eller mindre grad. Den ene har kanskje en pappa som stiller opp mye, gir dyre gaver, drar på dyre ferier osv osv. Men den andre kanskje har en pappa med få ressurser og liten familie osv.

Det finnes jo også fedre som ikke er interessert i å stille opp for barnet sitt i det hele tatt. Dette tenker jeg er mer skadelig enn å vokse opp som et høyt ønsket og elsket donorbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...