Gå til innhold

Kan man stole på ultralyddiagnostikken???

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor igår,og tok mål av hodet og mage,jeg er 26 uker og hun regna ut att babyen var 940 gram allerede pga magemål,så hun sa att han var en stor baby,bare lurer på om de kan være sikre på dette? litt redd for og trykke ut en fem kilos baby her,hehe...

Flere som har vært på ultralyddiagnostikk??? (er innom fra andre trimester:))) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på flere vekstestimeringer sist ettersom første jenta var 4410g og jeg ventet en gutt jeg var redd skulle være mye større. Disse vekstestimeringene var relativt nærme termin, den siste bare få dager i forveien. De sa at han ville bli like stor som storesøsteren... Da han ble født viste det seg at de hadde bommet med ca 500g, han var 4860g.

Meeen...han kom på to trykk og fødselen gikk strålende :)

Skrevet

Legen min sa de kunne bomme på over 1kg på fødselsvekt selv om UL var tatt ved termin. Det stemmer med hva som skjedde med svigerinna mi.

Skrevet

min første bommet de veldig på, bare andre veien igjen, han skulle veie rundt 3500 g da de målte han på UL , men da han ble født veide han bare 2400 g...og han ble født dagen etter jeg var på UL. de bomma gnske mye med veninna mi også, babyen skulle veie 5 kg til termin, hun gikk 10 dager over og babyen veide bare 4,3 kg

Skrevet

Her ble ungen estimert til ca 1600 g i uke 29, og det var visstnok litt stort. I forrige uke ble han estimert til 2400 i uke 34, og det var visstnok helt gjennomsnittlig, så det kan lett endre seg. Men det gjenstår jo å se hvor stor han er når han blir født.

Skrevet

For seks år siden fikk jeg beskjed i uke 35 om at jeg hadde en STOR baby, den kom til å være ca 4500 gram ved fødsel. Han kom 10 dager over termin og var 3760 g.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...