Gå til innhold

Refleks!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folkens! Vil bare minne alle på å bruke refleks! Er ikke lett å se mennesker som går langs veien eller krysser veien uten refleks i skumring eller mørket. Selv om det er gatebelysning.

Er jo speilblankt enkelte steder i landet, og biler klarer faktisk ikke stoppe helt opp på 3 meter..

Igår gikk det ei dame med 3 små barn langs veien her ute, alle helt svartkledd og uten refleks. Minste var kanskje 3 år. hun skulle bare til bussholdeplassen.. Men måtte likevel gå ca 500 m langs en vei uten fortau som er speilblank. Her kjører det rånere forbi hele tiden.. Var en nesten ulykke som skjedde da en råner kom i full fart og den ene ungen var litt langt ute i veien samtidig..

Godt den ene søstera fikk tak i ho rett før det gikk galt..

Selv om det er bilistenes plikt å kjøre etter forholdene og skulle kunne se alt som foregår i veibanen, så skader det ikke å vise at HER GÅR JEG!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig veldg enig!!! Utrolig nok er det mange av de som kjører bil, irriterer seg over disse som går svart kledd uten refleks og neste blir påkjørt og som likevel ikke kler seg selv eller sine barn etter forholdene!!! Håper alle tar et tak og sikrer seg selv og sine kjære i trafikken - refleksene koster ikke stort men kan gjøre uendelig mye for seg!!! Det gjør også lys på sykkelen og en hjelm forresten! :) Ha en trygg og fin vinter videre!!!

Skrevet

Veldig sant! Utrolig mange som kjører bil, som skal bare en liten tur borti veien og går uten refleks..

Vi har refleksbånd i alle jakkene våres + 5 stk refleksvester(2 i bilen 3 hjemme) + refleksvest til barnevogna (ligger i barnevogna) + noen refleksklistremerker som alltid ligger i bilen.. har faktisk fått god bruk for disse på uventede tidspunkt..

Vil heller "lyse opp hele veien" fremfor å være "moteriktig" i trafikken..

Forrige vinter gikk jeg mange turer i skumring og det med refleksvest på vogn og meg selv. Herlig å gå tur, bilene sakket godt ned og ga meg god plass å gå på.

Følte meg faktisk trygg der jeg gikk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...