Gå til innhold

våke natt igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg igjen med en 2 uker gammel gutt som ikke vil sove om natta. Begynner å bli litt fortvilet. Vet ikke hva vi skal gjøre,har prøvd det meste. Er det noen som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeppjepp... Min er 6 uker og holder det gående ennå. Har sovnet 4 ganger etter mye om og men, men våkner hver gang jeg prøver å legge henne. Blir GAL snart. Er så driiiiit trøtt!!

Samme greia hver kveld/natt.... :(

Skrevet

Våkenatt her også. Hun sovnet nettop

Skrevet

De lever ennå på søvn mønsteret de hadde i magen .. er slitsomt i begynnelsen,hold ut.

Er han fornøyd eller gråter han?

Skrevet

Her kom natten klokken 07 i morges. Sovnet som en stein,helt utslitt etter all gråtingen. Hvordan kan man finne ut om de har luft i magen?

Han har også problemer med å sovne etter at vi har skiftet bleie om natten.Hvordan kan jeg forandre mønsteret han har nå? Vi begynner å bli ganske så bekymret og utslitte.

Håper på noen svar.

Skrevet

Jada. Jenta her er snart en måned, og vil ikke noen ting og bare gråter og sutrer mellom rundt 23 og 01-02 hver natt. Gåing og byssing som virker ellers om dagen, virker ikke da. Tror dessverre ikke det er stort å gjøre med, de må bare tilpasse døgnrytmen etterhvert. Men tøft er det.

Skrevet

Hei, har noen forslag som kanskje virker eller kanskje du allerede har gjort dette.

-ikke ha lys på badet når du skifter, bruk en nattlampe, feks en sånn som du plugger rett i kontakten og snakk med lav, rolig stemme

-du trenger kun skifte bleie om natta hvis babyen har bommelommet :)

-legg en liten vaskeklut over magen til gutten din, sånn at hvis han tisser, så forhåpentligvis kommer det ikke på klærne hans og du slipper vekke han mere ved å måtte skifte på han.

-ikke ha lys på soverommet eller der hvor du ammer, bruk nattlampe eller vanlig lampe med svak lyspære

etterhvert vil babyen forstå at når det er mørkt er det natta og vi skal soooove og når det er lyst blir jeg snakket til og underholdt.

Gutten din er enda så liten og har jo vært vant til sitt eget sovemønster når han var inne i magen din. Men tro meg, snart finner han ut av det og sover som en stein :)

min er snart 3 mnd (wow, hvor blir tiden av) og sover nå endelig godt.

Han har vært veldig plaget med luft, men det ser ut til å være over nå :)

Kos deg med babyen din :)

Skrevet

Veldig vanlig at de har litt omsnudd døgnrytme i starten, men dette pleier som regel å gå seg til av seg selv etterhvert som de blir eldre. Ved 3 mmds alder begynner de så smått å få en døgnrytme (noen får det før den tid også) og blir mer mottakelige for rutiner, som kveldsbad, nattasang og fast leggetid. Før den tid er det babyen som styrer showet, og ikke så mye man kan gjøre for å påvirke dem dessverre- det gjelder å ikke kikke så mye på klokken og sove når baby sover.. Men man bør passe på at de får mat hver 3.-4. time på dagen, slik at de ikke sover 5-6 timer i strekk på dagtid, men heller på natten.

Hvis baby skriker mye og virker utilpass ville jeg ikke nølt med å bestille en time hos manuellterapeut for å sjekke om de kan ha en låsning eller stivhet i rygg/ nakke, som kan gi kolikklignende tendenser med mye skrik og dårlig søvn. Man.ter. er gratis og krever ingen henvisning.

Skrevet

ang luft i magen, så vil du sikkert legge merke til at gutten din trekker beina opp mot magen, krøker seg sammen, gråter når han fjerter, hard og litt bulende mage og gråter og er utrøstelig :/

Du kan hjelpe han med å få opp luft ved å presse beina hannes opp mot magen og gjøre sykkelbevegelser med dem. Massere lett på magen, sirkelbevegelser med klokken, setter gang i tarmsystemet.

Ellers så har du miniform som du får på apoteket, fennikelte, sukkervann og du kan selv drikke ammete og fennikelte og selvfølgelig unngå mat som du selv får luft i magen av. Melk, løk, kål sterk mat etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...