cadence Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Vesla er nå snart 3 mnd og veier nesten 6 kg. Den siste 6 ukene har hun ikke likt å være i selen, den første uka pga forkjølelse og tett nese. Greit nok at det ble for varmt og klamt (dessuten klissete av alt snørret hehe). Så ble "snørra" avløst av at hun er ALTFOR nysgjerrig på hva som skjer rundt omkring!!! Hun blånekter å bli bært mage mot mage. Skal hun godta å være "bakovervendt", så må hun kunne kikke over skulderen min...og det "godtar" jo ikke CBC... eller har jeg misforstått noe? Så...jeg har prøvd å ha henne fremovervendt i CBC'en, for da kan hun ihvertfall se dit hun vil uten at jeg bærer på meg en ny gryende senebetennelse. Men hun holder jo ikke hodet 100% stabilt enda i alle situasjoner, og ifølge instruksjonsvideoen er ikke denne stillingen anbefalt før ca 6 mnd alder heller (om jeg ikke husker helt feil). Det gjør meg faktisk ingenting om jeg må bruke en hånd for å støtte hodet hennes nå og da. Alternativet er jo at jeg bærer henne uten hjelpemiddel liksom, og det er snakk om en svært aktiv frøken, som er mer enn tung nok etter noen timer med bæring pr dag:S :S Hva gjør dere??? Eller er tiden inne for å bytte bæremiddel? (til feks hva?)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Babybjørn kan jo brukes fremovervendt, men den er ikke ergonomisk korrekt for babyens hofter og bør derfor ikke brukes for mye (sies vel ofte max 30 min om gangen). Jeg skjønner ikke helt dette med utsikt, for lilleloppa mi ser mer enn godt nok når hun sitter i sjalet- hun har jo full utsikt ut til siden når jeg har stroppen over hodet hennes, og hvis jeg bærer henne med hodet fritt (altså ikke bak stroppen), så ser hun til begge kanter og er fornøyd med det. Og ja, CBC anbefaler at man ikke bruker den fremovervendt før 6 mnd, men jeg går nok snart over til Manduca-selen min, siden hun begynner å bli stor og tung nå, og manducaen har et hoftebelte i tillegg som tar mye av vekten. Manducaen er også mage-mage, men man kan i tillegg bære baby på rygg etterhvert, og da blir jo gjerne utsikten enda bedre. http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258
cadence Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2011 Takk for svar:) Vesla mi nøyer seg ikke med utsikt til sidene skjønner du. Da er det hyling i 1 time...før jeg ikke orker mer. Det er ikke så lett å møte kravene denne datteren min stiller- en sjef som ikke godtar forhandlinger... Og tro meg: JEG HAR PRØVD. Men ho blir så sint at hun setter panne/ansikt rett mot brystet og hyyyylskriker til hun ikke får luft. Babybjørn har jeg hatt tidligere, endte opp med stokk stiv nakke/skulderparti og vondt i ryggen- selv etter grundig tilpasning- så det blir totalt uaktuelt. Skal sjekke ut Manducaen jeg:)
Evigheten Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har ikke prøvd å bære framovervendt med CBC'n. Hadde planer om det, men kom aldri så langt. Mini er 4 mnd og veier 6,6 kg nå, så jeg syntes det begynte å bli for tungt. Har lagt den på hylla for godt. Jeg har også manduca, som jeg har begynt å bruke nå. Først syntes jeg det var så dumt med alle remmene og selene (Close Baby Carrier'n er jo så "ren" ), men det er så mye mer behagelig å bære i manducaen nå som ho veier litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå