Zoe Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Hvilken madrass er best til sprinkelsengen? Er det bra nok med en i skumgummi eller bør jeg kjøpe fjærmadrass? Og hva synes dere om å legge en nyfødt, liten baby i ei "stor" sprinkelseng? Er det best å bruke en liten vugge eller kurv den første tiden?
Babyønske �� Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Det viktigste er vel at madrassen er hard. En fjærmadrass vil ikke ha noen betydning, for barn er så lette at de ikke får noe utbytte av å ligge på fjærer. Skumgummimadrasser her vært litt omdiskuterte med tanke på at den kan avgi gasser, men det gjelder kanskje gamle madrasser. Tror de fleste babymadrasser som selges i babyutstyrsbutikker er gode nok. Vi har Svane babymadrass, syns den virker veldig god. Den består av flere lag med fiberplater(som er vaskbare), og vaskbart trekk utenpå.
Zoe Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2011 Mener også at jeg har hørt at det er viktig at madrassen er hard, tenkte derfor at kanskje en fjærmadrass er hardere og mere stabil enn en fiber eller skumgummi..men du har sikkert rett i at de babymadrassene som er på markedet er gode nok uansett hva det er i dem:) Hvor får jeg kjøpt Svane-madrassen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå