Karokas Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Med to prematur fødsler fra før ble jeg kjapt lagt inn sengeliggende på Riksen når riene startet i uke 27. Drypp her og der, sprøyter hit og dit og sengeliggende... Her blir du nok liggende resten av svangerskapet var beskjeden... Neste dag fikk jeg reise hjem bare jeg tok det med ro. Jada, det går nok fint tenkte jeg. Min advokat mann er jo huselig av seg og åtteåringen min hjelper meg nok med femåringen;) og julehandelen, ja, den gjør seg nok selv.... Ehhh... Denne kombinasjonen gjorde sitt til 4 nye sykehusinnleggelser og nye drypp og sprøyter.. Passerte uke 34 og var sjeleglad... Passerte uke 35 og tenkte, ja nå fødte jeg de to andre og det gikk jo bra.... Passerte uke 36 og tenkte så lenge har jeg ikke gått gravid før... Passerte uke 37 og tenkte, yes innenfor termin og ingen prematur barn... Passerte uke 38 og tenkte, ja, begynner og bli litt lei konstante kynnere 24 timer i døgnet, nedpress, halsbrann, vondt bekken og utommodighet men går fint ennå.... Passerte uke 39 og tenkte nok er nok... Jordmor ler, har gått med 3 cm åpning i flere uker, helt modent og i dag, 39 + 4 er det 5 cm åpning, fins ikke vondt, men fødsel???? Nei, laaaangt ifra;) prøver og være positiv, sette pris på at jeg har klart å knipe så lenge slik at lillemor får en best mulig start på livet, men vet du hva....nå innrømmer jeg det: jeg er møkk lei;) og jeg som sa så kjekt i uke 27 til de på riksen, slapp av, skal ikke føde jeg nå, kommer til og gå over termin jeg nå.... Da lo de.... Den som ler sist .... Tragisk-komisk dette.... Et lite sukk fra ei som ikke får sove....
Alvasmamma Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 så deilig at du er i uke 40 da med 5 cm er det vel ikke snakk om lange tiden igjen... lykke til
nr 4 i magen på overtid Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Hehe Utrolig bra innlegg Har også vært plaget med ekstremt mye kynnere siden i uke 20, og har vært sykemeldt med streng beskjed om å ta det helt med ro. Nå er jeg 10 dager på overtid og har ekstremt lite kynnere Håper det er stille før stormen Blir satt i gang i morgen, hvis ikke noe skjer. Ha en fin dag og lykke til Deilig at du har gjort unna de første 5 cm allerede da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå