ano`num *17.03.10* Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Vi har aldri vært i syden før :/ Eneste jeg har hørt mye bra om er Kreta, men det er jo ikke en vinterplass. Hvor er det godt om vinteren? Tenker å reise neste år. Vi har da barn på nesten 2 og 12år og 4,5. Det må ikke være så veldig varmt. Er vell egentlig viktigere at det er en "jevn varme". Det må forresten være kort vei til god legehjelp!!
Jojo x3 Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Karibien er fantastisk på den årstiden! Lang reise, men verdt det! Passe varmt, kort vei til god legehjelp, passe lite folk på strendene (amerikanerne har ikke ferie da), nydelige strender. Koster endel da, men hvis du ordner alt selv via internet kan du få det billigere enn en ferdig sydenpakke til Kanariøyene eller lign.
It's all about me Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Orlando. Varmt og behagelig på den tiden, og masse å finne på både for voksne og barn.
lille sprelle Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Gran Canaria er et trygt førsteangsreisested. Velger du sørspissen, vil dere få en behagelig varme på den tiden (norsk sommer). Det er både leger sykehus osv der som fungerer (vi var dessverre nødt til å prøve ut det....) Reiser dere med charter vil dere kunne få hjelp av guiden. Arguinneguinn er "norsk" og der ligger også den norske sjømannskirken.
Piken på landet Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Skal du få "sydenvarme" på den tiden, så må du langt bort. Av europeiske sydenmål, så er det vel bare kanariøyene det går charterturer til på den tiden av året, men det hadde jeg virkelig ikke giddet å brukt penger på. Jeg har vært på kanariøyene både i november, desember og mars, og har aldri hatt noe særlig gode temperaturer. Har kanskje vært oppi 23-25 grader på land, men 25 grader der følses virkelig ikke som 25 her hjemme. Og vi har hatt mye vind, til og med tropisk storm. Ikke noe hyggelig. Det har heller ikke vært så varmt i sjøen at det har vært aktuelt å bade. Vil tro det er et must når du har med så små barn. Hver gang har vi tenkt at vi bare har vært "uheldige", men etter 3 ganger har vi gitt opp. Dessuten er ikke kanariøyene noen veldig bra sydendestinasjon. Mye dårlige resturanter, lite natur og alldeles avskrellt for kultur. Viss du ikke vil reise så langt, så hadde jeg hadde mye heller reist et annet sted til høsten, september f.eks. Da kan en få billige turer til bla Hellas som har litt mer og by på enn kanariøyene, eller flotte 5 stjernes all inclusive hoteller med svære bassenganlegg i Tyrkia Hvis du absolutt må reise på denne årstiden, hadde jeg valgt Krabi i Thailand eller Karibien.
mamman til to gutter Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Jeg ville ikke reist til Kanariøyene, for der er dere ikke garantert at det er ordentlig varmt. Mamma og pappa var der for noen år siden i januar/februar og da snødde det i fjellet og det var uaktuelt å ligge på stranda (selvom det var langt fra minusgrader der). Vi var i Thailand for noen år siden og det er det veldig fint. Det er en lengre reise, men det er verdt det. Vi bodde da i Kata hvor det er fin strand uten for mye bølger (Karon ligger like ved, der er det ikke så fint for barn fordi det er mer bølger på stranda.). Vi opplevde at sønnen vår som da var ca6mnd trengte legehjelp og vi ble da anbefalt en lege av guidene til reiseselskapet. Han hadde jobbet med turister i nesten 20år og snakket veldig godt engelsk og i tillegg veldig mye "skandinavisk", så det var ikke noe problem å forklare hva som var galt med sønnen vår og ikke noe problem å skjønne hva han sa. Han fulgte opp sønnen vår veldig bra og skrev, uten at vi spurte om det, papirer som vi kunne sende inn til forsikringsselskapet når vi kom hjem så vi fikk dekt det vi hadde krav på der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå