Gå til innhold

Utrolig at de kan være så små, men likevel to "fiks ferdige" mennesker!

Frøya79 - dobbel glede :-)

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på 1. jordmortime m/UL i dag, og ble målløs da jeg så hvor "ferdige" knøttene er allerede. Jeg er 13 fullgåtte uker i morgen. Det var full aktivitet der inne, og det så ut som de hadde det riktig så bra. Jordmora kunne også se en tynn skillevegg mellom dem, (de er eneggende og deler morkake), takk og lov for det... Nå tror jeg så smått vi kan tørre å begynne å glede oss! :-)

Fortsetter under...

Det er litt rart og tenke på ja :P

Var på ultralyd i går igjen jeg.. Masse kynnere som blir sterkere av og til.

Rart å se hvor store de har blitt nå :) Og i dag kjente jeg dem bevege seg på utsiden <3

Er 17uker på vei i dag :D

Ja, det er både spennende og uvirkelig. Men nå vet de fleste i omgangskretsen vår + på jobb om graviditeten, og i tillegg har magen begynt å komme, så nå føles det litt mer virkelig ut enn bare for et par uker siden.

Så heldig du er, Jolene84 som har kjent noe på utsiden :-) Høres ikke bra ut med kynnere så tidlig, men du får ta det med ro og tenke på deg selv, så går det sikkert helt bra! Du har sikkert en "spretten" livmor som har startet treningen allerede :-) Apropos å kjenne liv: Jeg innbiller meg at jeg kjenner noen mini-dult av og til allerede. Er 13 fullgåtte uker. Tenker at det er innbildning, for morkaken ligger på fremre livmorvegg, men samtidig er det jo to inni der, og morkaken trenger jo ikke å ta av for alle bevegelsene heller. Kjente ikke liv før uke 18 med 1. mann, men var bombesikker på at jeg hadde kjent babyen i uke 14 med 2. mann, så jeg vet jo at det går an... Spennende er det uansett!

Gratulerer med to:) Det er like stort å se dem hver gang!

Så i en annen tråd at du er fra Larvik-området. Jeg bor også i Larvik. Går du til JM Tone? Jeg har vært hos henne 4 ganger alt, og er litt over 21 uker på vei. Går annen hver gang hos henne og Grønvold på Fritzøe.

Dette er mine første, og jeg kjente liv rundt uke 15. Nå kjenner jeg spark på utsiden daglig:)

Annonse

"Godt" å høre at det er andre som også tror de kjenner liv allerede, "første gang + 2 til på vei". Jeg blir mer og mer sikker, men det spiller jo egentlig liten rolle. Jeg så jo senest i går at det er full aktivitet der inne :-) Har lest innlegget ditt om kvalme... Håper det går bedre med deg nå som du har fått kvalmestilliende! Jeg har prøvd meg uten postafen i dag, og så langt har det gått bra! Har vært uggen, men har ikke brekt meg. Håper det snur nå! (er 13 fullgåtte uker).

heisann...

gratulerer med dobbel lykke til dere alle ;)

jeg er 12+4 og har følt liv i magen i et par uker nå så lurer litt på om det kan være to. Spesielt siden magen har vokst utrolig fort, gikk over til mammaklær før jul. Hvordan vet dere at det er to så tidlig? jeg har ikke fått ul time før 10 mars, men skal til legen nå 31.1 så håper han kan gi meg tilbakemelding av noe slag på mine mistanker. er så fryktelig spent.

Morkaka låg på fremre vegg med meg også sist jeg gikk gravid,men kjente bevegelser i uke 11 og på utsiden i uke 14 :) Så tror ikke det har så mye å si sånn sett egentlig. Iallfall ikke på bevegelser man kjenner på innsiden :)

Er ikke bra med kynnere nå,men heldigvis er de ganske greie på sykehuset så de tar meg inn til sjekk. Så er vi sikre på at ikke livmor halsen forandres av det.

Har gått over termin med begge barna jeg har fra før,og sist jeg gikk gravid så hadde jeg kynnere fra uke 18. Så tror ikke de hjelper til med noe trening:p Bare plager meg :P

Det er jo ikke umulig at du har kjent dem da :)

Du vet jo hva du kjenner etter :P

Frøya79-dobbel lykke: Har svart deg på pm:)

Nr2 kommer i august:

Jeg fikk vite at det var 2 stk i uke 7 fordi jeg har hatt prøverør, og da er det rutine med ul tidlig for å sjekke at det ikke er utenfor livmor bla.

Noen finner det ut fordi de bestiller privat ul, andre henvises til tidlig ul pga tidligere komplikasjoner.

Har skjønt at det er vanligere å kjenne liv litt tidligere med nr 2, da man vet hvordan det kjennes. Samme at magen kan bli større fortere.

Moro hvis det er to da:)

hei lykkelig med junispirer..

takk for svar, er så mange som skriver om tidlig ul så det er nesten så man lurer på om man er unormal som ikke skal det.....merker at jeg tenker mer på alt som kan gå galt nå enn da jeg gikk gravid med snuppa som nå er 5....

var innom helsestasjonen på tirsdag og spurte pent om det var mulig å komme inn før siden det var så lenge til 1 time hos jordmor, og heldigvis syntes også helsesøster at det kunne være lurt slik at jeg kan slå meg litt mer til ro etterpå. hun syntes også at magen var noe stor i forhold til antall uker så jeg fikk time i neste uke.

er så glad :) og spent

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...