Gå til innhold

Hva mangler du til den lille kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er senga handla idag med ny madrass, nye sengetrekk å diverse tilbehør å har masse anna utstyr etter hu som nå er 1 1/2 år så det som mangles nå er vogna ( søskenvogn), litt klær åsså morsmelktilegg itilfelle denne luringen åsså blir et lite matvrak som søstra var ;)

Bleier har jeg handla 2 pk nyfødt av ( orka ikke hamstre selv om var knall billig) :)

Gleder meg til å sette igang å vaske rent alt til lille snuppsen, pakke bagen å gjøre meg klar...

Føles som en evigheeeeet *sukk*

Så minte størsta på 6 meg på at vi må jo handle en kosebamse til nurket å.... Hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

madrass og dyne, kant rundt senga, himling og et par strømpebukser i ull str 50 :-)

kjøper det med gubben i mårra for nå er det ikke så lenge til hun kommer tror jeg :-)

Skrevet

Mangler ingenting stort, bare en del småtteri. Sengekant, litt ulltøy, stelleprodukter osv. Får kose meg med de siste innkjøpene nå i innspurten. Koser meg med redebygginga og elsker slike utstyrstråder! :)

Moro å se hva andre shopper!

Skrevet

Mangler vogn, seng, tøybleier, stellebord og penger. Er heldigvis 8 uker til termindato, så har tid til å lete etter brukt og brukbart en stund til før alternative løsninger må raskes ihop:) Det meste kan man jo strengt tatt lage, men hadde jo vært fint å få det i orden snart da... redebyggingsinstinktet mitt gjør det litt slitsomt for meg sånn sett, skulle helst vært ferdig for 1 mnd siden, hehe;)

Skrevet

q-tips, sinksalve, a-krem, paracet, termometer, 2xullbody, 2x strømpebukser, regntrekk til vogn, insektsnett, liten bukse, bare små ting egentlig deilig! Kanskje babycall, sokker... neglsaks, kanskje noen fler håndklær, bleier og sengesett, men har et par av hver så ingenting haster og det gjør meg roligere =)

Hadde veldig lit klart forrige uken, men fikk akutt MÅ-HA-ALT-KLART-NÅ panikk så holdt på døgnet rundt fra torsdag til søndag. Så nå sitter jeg her med ferdig barnerom og masse kynnere.

Ellers mangler jeg tålmodighet er 34 uker og er veldig klar for å begynne meg kjerringråd for å sette igang fødsel...

Skrevet

Med en gang vi bikket over i 2011, kom akutt redebyggingsbehovet! Jeg satte mannen i gang med å leite frem alt av utstyr fra gutten vår (20mnd) som hadde blitt satt bort, og begynte med nedvask, sortering, og listeskriving på hva som manglet eller måtte gjøres! Nå to helger senere er absolutt alt klart bortsett fra sykehusbagen og de klærne jeg har bestemt meg for å lage selv!!!! Alt ligger på et ledig rom sortert i avdelinger for sove, stelle, spise, leke, tur osv. Alle trekk, klær og sengetøy er klart. Alt av produkter har vi. Tøybleier var rask å finne frem i de minste str igjen, strippe, tørke og brette. Kosebamse, smokk med navn og nye klut er til og med kjøpt inn! Og alt til meg er klart også: ammeinnlegg, truseinnlegg, stikklaken i sengen i tilfellet vannet går om natten igjen, grønnsåpe til bad i tilfelle sting slik som sist osv! Føler meg sååååååå mye roligere nå!!! Nå kan vesla bare komme! Selvom det ennå er mange uker til (30 fullgåtte uker idag) og jeg må smøre med en del tålmodighet! Nå skal jeg bruke de siste ukene på å lage en del klær (kjoler) og slappe av! Det skal bli deilig! Lykke til med deres forberedelser alle sammen! :)

Skrevet

Først og fremst mangler jeg informasjon om kjønnet... Det fikser vi mest sannsynlig på fredag! Vil så gjerne kjøpe klær som passer til kjønnet denne gangen, jenta vår var gul og beige i flere uker sist, da visste vi heller ikke kjønnet.

Har alle store ting på plass (tatt vare på fra sist); seng, stellebord, 3 vogner, vinterposer, bilsete osv osv... så her mangler alle smådetaljene: Sengekant til stokke sengen, sengetøy hvis det er gutt, en del tøy... hadde visst bare tatt vare på ett sett i str 50 fra jenta vår ble født, så mangler litt pysjer, sparkebukser osv osv...

mangler også stellematte, nymalt barnerom, noen nye møbler til storesøster sitt rom, alt av bleier, ammeinnlegg, stellesaker, mme, flaske, ammeskjold, base til Maxi-cosi setet.

Men begynte på uke 29 i går, så har jo temmelig god tid fortsatt. Regner med at alt er litt mer på plass iløpet av 4-5 uker!

Skrevet

Er i uke 37 nå, og håper da jeg snart har alt på plass. Mangler babycall, siste finish på storebrors rom( ett eller to strøk igjen på gulvet igjen), 2 ullpysjer, 4 ullstrømpebukser, 4 omlagsbodyer i ull, legge til rette sengetøy, men har klart voksipose og ullpose, vogner (med tilbehør), bilsete, rene klær klar til bruk på badet, salver og våtservietter (mye ligger der fra før av salver etc pga en storebror på 2 år :) Venter ennå på purnitur-vugga, som aldri kommer. Sykehusbagen mangler bare ett tørk på hjemreise klær til vesla (har ammeinnlegg, ammebh, brystbeskyttelse, undertøy, hjemreiseklær til meg, sandaler, dopapir (just in case) bind of asan våtservietter til meg, Spandert på meg Lòccitane dusjsåpe og mamma og babykrem for luksusen sin del og velvære etter fødselen. Mangler å gjøre klart sengetøy og dyner. Mener jeg har dekning kanskje i og med at jeg har en voksipose og en skinnfellpose i vogna, tror ikke jeg trenger puter eller dyner ut over kanskje i senga på rommet... Tror ikke det er noe mer nå. Mener jeg har kontroll ;) Også mangler jeg energi...

Skrevet

Her mangler vi bare seng av sånne store ting. Ellers er det bleier (+ div. stelleprodukt), stelleveske og litt klær...:-)

Jeg fikk også plutselig litt dårlig tid når vi kom til 2011, da føltes liksom alt så mye nærmere... Så da kjøpte jeg vogn, bilstol ,sovekurv til å ha i stua , en del klær, dyner, ett par flasker, smokker og to pakker med sånn ferdig utblandet mme med laaaaaang holdbarhet (syns det er greit å ha i tilfelle)... Så føler egentlig jeg begynner å bli ganske klar...:-) Er bare i uke 33 også, så har jo egentlig ganske god tid:-)

.. Og vippestol, stellebord, bæresele, lammeskinn, lammeskinnspose ++ har jeg fra guttene...:-)

... Må vell forresten ha litt sengetøy også. I jentefarger så klart;-)

Skrevet

Hehehehehehehe

den derren signerer jeg LinnisR83 :0P

Skrevet

Termin om to uker, så det meste er på plass. Det som vi evt mangler kjøper vi etter fødselen. Har de store tingene, litt klær og de minste bleiene. Resten tar vi som det kommer.

Skrevet

Mangler egentlig bare å finne frem og legge på plass alt av klær og slikt. Har det meste fra gutten på 18 mnd.

Så er det ting som søskenvogn, vognpose, men dette er ikke så viktig i starten(har flere enkle vogner).

Ja så må jo baggen til sykhuset pakkes da.

Skrevet

Mangler vel i grunn bare at han melder sin ankomst, alt annet er på plass nå. Skal shoppe litt til, men det er mer slike "kjekt å ha" ting :P

Skrevet

Jeg mangler brystpumpe, hengevugge og...hmmmm bleier.

Ellers tror jeg ikke jeg mangler noe....

Har det meste etter snuppa på 1,5 år da!

Har handla MYE de siste 2 ukene, så har fått handlet:

SIngelvogn(OTH brukt)

Søskenvogn med bag(TFK duo)

Helsetepper

Ülldress

Ullsokker

Vogndyne

Ammepute

Smokker

Bilstol/vogn pose

Og litt mer småting

Så må jo klærne vaskes, kommoden settes opp og fødebagen pakkes. Men det blir ikke før i mars;)

Skrevet

Har gått fra å ha total panikk fordi vi ikke hadde noe på plass, til å ha panikk fordi vi har FOR mye på to uker :P Har overtatt veldig mye, og fikk kjøpt inn seng, kommode og hylle til soverommet i forrige uke. Samboeren har prolaps i ryggen, så her har jeg sittet og bygd sammen ikeamøbler så det har sunget etter...! :P

Driver å pusler litt hver dag med sykehusbagen, men den begynner vel å bli temmelig ferdig nå den også..

Eneste jeg mangler nå er amme- Bh'er, men de blir handlet inn etter fødsel...

For ikke å snakke om at babyen mangler da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...