Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vil presentere meg. Jeg er ei jente på 29 år som har 2 barn jente og gutt på snart 5 og 3. Nå har jeg og mannen blitt enige at vi skal begynne å prøve å bli gravide fra våren av. Jeg gleder meg urolig mye! Med tre små er vi blitt "komplett"! :-) Det er første gang jeg er inne på et slikt forum som dette, så gleder meg til å dele denne siste opplevelsen med dere. :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Hei, og gratulerer med avgjørelsen om å bli 4:)

Jeg er også ei jente på 29 år, og mannen min og meg skal prøve å bli gravide fra april av. Vi har ei fantastisk datter på 7,5 måned, og tenker at en aldersforskjell på rundt to år må være perfekt. Blir nok travelt i flekkene, men tenk så mye vi får igjen for det:)

Ser det er to års aldersforskjell på deres to, var det planlagt, om jeg kan spørre?

Dette er første gangen jeg også er på et slikt forum, og tenker det hadde vært koselig å følge noen i samme situasjon.

Ha en fin dag:)

Skrevet

hei og velkommen skal du være :)

så koselig å se at det kommer flere nye, var nesten redd det kun var meg og babysyk85 her :)

Håper vi skal følge hverandre frem til våren, her er dato satt til april og vi prøver da på vår første :)

Skrevet

Så hyggelige meldinger! :-)

Vi tenker å peile oss inn på et 2011 barn. Jeg kommer til å ta ut hormonspiralen i april og da er det bare å kjøre på. Jeg ble gravid med andre mann med en gang den var ute, så håper det vil gå fort denne gangen og. Men en kan jo aldri vite... Rart å snart skal begynne på folat og tenke på en baby igjen. Men veldig koselig! :-)

Jeg er veldig fornøyd med å ha 2 år mellom de største. Det har bare blitt større fordeler jo større de blir. Når jeg tenker tilbake, var overgangen fra èn til to overveldende. Nå er vi vandt med å ha to aktive barn rundt oss, så en tredje vil bare bli bonus. :-)

Det blir morro å følge med på åssen "løpet" deres vil gå! :-)

Skrevet

Hei og velkommen til dere nye! Hyggelig at vi blir litt flere her inne! Denne debatten er vel ikke den mest aktive, men på "Bli gravid" er det masse snakk, så det er bare å glede dere! Men hyggelig om vi kan ha kontakt her inne til prøvingen starter.

Skrevet

Jeg er her, jeg også :-)

Velkommen inn her.

Det blir spennende å sette i gang, ikke sant? :-)

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Hei jenter!

Spørs om vi kanskje er litt snarere klar enn planlagt.. Det er to uker siden siste mens, og i går var vi "uheldige" da vi hadde sex (kondomen sprakk), så vet ikke helt hva som skjer fremover.. De to siste syklusene etter pilleslutt har vært veldig stabile, 28 dager begge to. Så det spørs om det ikke er midt i eggløsninga nå da.. Jaja, det trenger jo ikke klaffe for det! Men kjenner murringer i magen, og begynte med en gang å tenke i gravid-baner;) Ingen stress om det skjer nå, men vi hadde jo tenkt å vente til april.. Blir spennende å se fremover:)

Måtte bare dele det med noen!

Ha en fin dag videre:)

Skrevet

Hehe..jeg er snart klar med prøvingen selv! Ååå..er nesten litt utålmodig og vil egentlig bare sette igang! Vi snakket først om Mars/April, men nå har både jeg og typen blitt mer og mer gira på å prøve alt i februar/mars.

Skrevet

Så morsomt, dere.

Jeg er egentlig klar nå, men jeg går på skolen og har ikke en fulltidsstilling å gå tilbake til, så jeg må finne meg en jobb før vi kan begynne på familieforrøkelsen.

Hva holder dere tilbake, Fashionista? :-)

Juni Jenta: Kondom som sprak, ja... Kanskje det var skjebnen? hi hi.

Har dere barn fra før av?

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Kan hende det er sjebnen ja, moro hvis det var tilfelle;)

Vi har ei snuppe på snart 8 måneder, derfor tenkte vi å utsette prøvinga til april og så ta det derfra. Men det er jo ikke det værste som kan skje om vi blir gravide nå. Merker jeg og mannen har blitt litt mer "gira" etter uhellet, og skjer det nå blir vi selvsagt bare glade:)

Baby-jente; er du ferdigstudert til våren da? Og planlegger å starte familieforøkelsen når du har fått jobb? Har dere barn fra før av?

Blir et spennende år dette for alle og enhver:)

Skrevet

Jeg husker at jeg ble verpesyk bare noen få uker etter at jeg fødte, men det har gått veldig opp og ned frem til nå. Jeg er ganske bestemt på at jeg er klar for flere barn :D

Jeg forstår akkurat hva du mener med at dere blir glade hvis det skulle skje et "uhell".

Det var det som skjedde oss for tre år siden, jeg var bare 21 år gammel, men det har gått bra for oss :-)

Datteren vår er to år gammel. For tiden tar jeg opp vgs fag på en privatskole og har studiekompetanse til sommeren når alle eksamene er bestått.

Videreutdanning tar jeg om noen år, jeg aner virkelig ikke hva jeg vil enda, det eneste jeg ønsker nå er å at lillejenta mi skal få søsken, så får det andre komme etterhvert. Samboeren min er ferdigutdannet ingeniør, og jeg er omsorgsarbeider og tjener greit i forhold til butikkjobber og div. andre typer jobber som ikke krever noen utdannelse, så det er ikke noe krise i forhold til økonomi.

Jeg kommer til å søke meg en 80% stilling på et sykehjem. Jeg har bare en liten detlidsstilling som omsorgsarbeider ved siden av skolen nå. Jeg måtte desverre si opp jobben min da jeg ikke fikk permisjon for å gå på skolen fordi jeg ikke kunne si for sikkerhet at jeg skulle bli sykepleier...

Forhåpentligvis blir det noe ledig der jeg jobber nå, for jeg trives så godt der!

Ja, dette blir nok et spennende år for oss alle sammen!

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Skjønner veldig godt at du prioriterer søsken til datteren din, fremfor å studere videre, spesielt når du ikke er sikker på hva du vil studere. Du har jo fortsatt god tid på å finne ut hva du skal utdanne deg som. Jeg visste ikke at jeg ville bli sykepleier før jeg var 26, og er nå ferdig utdannet. Jobber også på sykehjem og trives kjempegodt!

Tenkte å vente til april med prøvinga, slik at jeg får jobbet ett år før jeg skal ut i permisjon igjen. Liker jobben min kjempegodt, men vi har lenge snakket om at vi ønsker å få ungene våre tett, både for deres og vår del, så da får jobben komme i andre rekke ei lita stund.

Håper det åpner seg ei stilling der du jobber når du er ferdig til våren:)

Skrevet

Foreløpig holder vi litt tilbake ettersom jeg har en eksamen jeg må prøve å få i land. I tillegg er det fint å få litt ekstra tid på seg til virkelig å renke nøye gjennom dette. Vi får se når det skjer - akkurat nå snakker vi om det nesten hver eneste dag!;)

Skrevet

Så koselig, JuniJenta.

Jeg har lyst til å bli sykepleier av og til. Jeg begynte å jobbe et helt annet sted enn det jeg jobber nå, med jobbing over telefon(ikke tlf salg), og jeg fant ut det ikke var min ting å sitte på rumpa og jobbe med mennesker på den måten. Jeg trivdes rett og slett bedre med bruke kroppen min og ha direkte kontakt med mennesker som trenger min hjelp, og min omsorg. Så heldigvis tok dem meg tilbake med åpne armer da jeg spurte om de hadde en detlid ledig, nå har de til og med slengt på noen ekstra korte kveldsvakter til meg :-)

Jeg skulle gjerne ha fått ungene tett, jeg også, men i og med at det å få barn kom litt brått på, og samboeren min og jeg har opplevd litt av hvert, både flytting og oppsigelse pga. finanskrisen, så har vi tenkt at det har vært både godt og lurt for oss å jenta vår vokse litt opp før vi setter et nytt barn til verden.

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Så bra de tok deg tilbake på jobben:) Men bra for din egen del da at du fikk prøvd en annen bransje, og oppdaget at det ikke var noe for deg. Har også jobbet innenfor forskjellige bransjer, og det var det som hjalp meg med å til slutt finne ut at det var sykepleier jeg ville bli. Har ikke hatt noen annen jobb der jeg har fått brukt hver eneste bidige side av meg selv, og det er det jeg elsker med sykepleien! Får så utrolig mye igjen for den jobben jeg gjør. Så er glad i dag for at jeg ikke valgte anderledes. Men alle er forskjellige, og alle trenger tid på å finne ut av hva de vil, så når du har jobbet noen år til, så merker du sikkert hva du trives best med og har lyst å fortsette med.

Har sikkert vært lurt av dere ja å la jenta deres vokse opp litt før dere fikk en til en. Spesielt hvis det har vært litt usikkert på enkelte områder. Men nå høres det ut som dere snart begynner å bli klare for prøvingen på nummer 2:)

Skrevet

Ja, jeg tror nok det å prøve ut litt var veldig lurt, da fikk jeg se at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på andre siden ;-) Jeg har jobbet på sykehjem og i omsorgsbolig siden jeg fylte 18 år, og har bare fått prøvd meg i andre yrker gjennom sommerjobber.

Nå begynner det vel å nærme seg prøvetid for dere, JuniJenta?

Jenta vår er så trassig og slitsom å ha med å gjøre nå at lysten på en til, ikke er like sterk hos meg lenger, sikkert ikke hos samboeren heller.

Men sånn er det å ha barn - det er tunge dager, men de gode øyeblikkene veier så utrolig opp for de grå stundene. Undersøkelser viser at mennesker som får barn blir slitne, men allikevel mer lykkelige enn de som aldri får noen barn.

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Hei igjen:)

Ja, nå er det bare 2 måneder før vi starter prøvinga! Og vi gleder oss voldsomt!! :) Håper det ikke går alt for lang tid før vi lykkes. Men vi kommer ikke til å stresse med el-tester osv, det skjer når det skjer.

I mellomtiden kooooser vi oss med lillejenta vår. Hun er så langt en drøm av en unge, smiler dagen lang, sover 12 timer i strekk om natta, gråter sjelden og kan underholde seg selv i lang tid av gangen. Selvsagt er hun syk innimellom, og har utviklingssprang som gjør at hun sover dårlig om netterne, men det gjør så lite i den store sammenhengen. Noen dager er grå, men de aller fleste er fyllt med solskinn;) MEN, så er vi jo fortsatt i permisjon og jenta mi er ikke kommet i noe form for trassalder enda, så jeg vet at jeg bare må nyte tida nå. Blir nok andre boller senere;)

Skjønner godt at dere blir slitne når jenta deres er trassig! Du er jo i tillegg både student og i arbeid, så det er klart at overskuddet ikke alltid er tilstede. Men som du selv sier, sånn er det å ha barn og vi er jo mye lykkeligere nå enn før vi fikk dem:) Livet går jo opp og ned uansett.

Så da blir det kanskje ikke prøving med det første for dere?

Skrevet

Da er dere heldige!

Lillejenta vår har hatt en del probeleme med nattesøvnen, både i forhold til innsovning og at hun våkner flere ganger om natta. Frem til hun var ca ett år sov hun bare 30-45 min om dagen, jeg rakk ikke å slappe av så veldig lenge før det var full rulle igjen :P

Planen er til sommeren når jobb er i boks, så det blir ikke med det første nei. Men jeg gleder meg, og er fast bestemt på å være gravid innen 2012. Jeg vil helst ikke at hun skal være fire år når hun får sitt første søsken, jeg tror hun har godt av å dele mamma og pappa med en søster eller bror nå. Hun er kjempe sta og veldig bestemt på hvordan hun skal ha det, samtidig som at hun er smør blid og god :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...