Terese med to jenter Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har planer om å kjøpe kaffemaskin i bursdagsgave, men har ingen anelse om hva jeg skal se etter eller hvilke som er bra. Pris maks 4000... Hjeeeelp
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 https://www.dolce-gusto.no/NB/Butikk/Pages/Maskiner.aspx?productId=8004399325203_00 Er RÅ fornøyd selv Til våren kommer også is tea og is kaffe Nespresso er no dritt!
Collette Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Jeg elsker Dolce Gusto. Nyyyydelig kaffe! Og kapslene kan du kjøpe på Rema, Ica Maxi, Jernia og på nettet.
Terese med to jenter Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2011 Takk for svar Dere er to som har svart dolce-gusto nå, på linken din kom jeg inn på en til 999 kr, er den virkelig god som er så billig? hehe, nesten for godt til å være sant i så fall En ting til, siden jeg ikke har peiling, kan jeg lage caffe mocca og latte og sånt med den?
1mor3barn&1000ideer Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Jeg er en kaffe kjenner vil jeg påstå, og jeg har Nespresso. Er veldig fornøyd med den, og det er den som er best i test også. Den lager en perfekt espresso/kaffe med hele 19 bars trykk, i motsetning til Dolce gusto som har kun 15. Sistnevnte har jeg ikke smakt på, men jeg er ikke så begeistret for konserveringsmidler og melkepulver etc. Vil absolutt anbefale Nespresso. Fikk min for 1600 kr,
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Vi har dolce gusto, og søstra mi har nespresso.. Begge lager like god kaffe synes jeg.. Snakka med en barista ang dette med bars trykk..han sa at god kaffe ble laget mellom 15-17, så egentlig ligger nespresso litt for hardt der. Og jeg synes det er en slags kunstig smak på noen av variantene til nespresso.. Men smaken er som baken.. Vi er superfornøyde med vår, i alle fall..
Terese med to jenter Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2011 Hmm... Skulle ønske dere kunne være helt enige alle sammen, for nå er jeg jo like langt egentlig hehe... Men takk for tips, får vel se litt da
1mor3barn&1000ideer Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Her kan du lese mer : http://www.klikk.no/bolig/bonytt/article632585.ece Nespresso får flere poeng enn Dolce Gusto...
ToPrinsesser<3 Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Jeg er veldig fornøyd med Nespresso Lattissima http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=380059 eller nespresso.com
meg & to små vampyrer Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har jo bare en type maskin jeg da.. hehe, så kan bare anbefale den ene. Det er nespresso. Vi har modellen citiz & milk. Liker den veldig godt! Er dolce gusta sånn med ferdigblandede blandinger til ulike kaffetyper? Jeg liker godt å bestemme mengden melk selv, og typen melk også. Smaken på nespresso er veldig god!
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Dolce gusto har ikke ferdigblanda, nei.. du blander selv- og bestemmer dermed styrken selv også.. Noen vil ha mer melkesmak i cappuchinoen, mens andre vil ha sterkere kaffesmak.. Ypperlig!! Så er det jo bare å bruke smakssiruper, om man vil det;)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Vi kjøpte Nespresso Citiz&Milk, og er superfornøyd! Jeg vil ha cappucino og latte, mannen vil ha lungo og espesso- maskinen er like god for oss begge. Fant fort min smaksfavoritt, og ingenting er som å nyte en kaffe etter at barna er lagt!
furia Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Jeg kjøpte meg en Jura maskin. Den kverner og lager kaffe i ett trykk. Dermed er jeg ikke avhengig av kapsler, det er melkeskummer på den så jeg kan lage all den kaffen jeg bare orker http://www.jura.com/home_x/ena3.htm
meg & to små vampyrer Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 Men du kan ikke bruke vanlig melk eller soyamelk? Eller hvordan er det? jeg elsker å bruke soyamelk med min nespresso...
Hesther Sprilleli Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har både nespreso og dolce gusto- og det er dolce gustoen som blir daglig brukt !! Absolutt best i smak, og mest familievennlig. Dette pga at i dolce gustoen kan du også lage kakao og iste, ikke kun kaffe. Syns også at nespressoen har en litt mer "kunstig" smak enn dolce gusto-kaffen. Og til deg lenger oppe her- iste er å få kjøpt på elkjop nå- og den smaker helt nyyyydelig Så jeg anbefaler absolutt dolce gusto. Har selv den runde maskinen, lekker på kjøkkenbenken.
Hesther Sprilleli Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Glemte en vesentlig ting, kapsler til dolce gusto får du kjøpt på elkjøp, rema, jernia og noen andre butikker. Nespresso får du kun kjøpt på nettet. Da kommer frakt i tillegg til prisen på kapsler, og du får kun kjøpt i kvanta på 50 og 50 kapsler. Syns det er mye enklere å kunne gå i butikken å kjøpe de kapslene jeg trenger der og da.
Fuck google, ask me Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Nespresso citiz & milk! Den er sinnsykt god i både smak og bruk. Jeg elsker kaffimaskinen min:))
MsMoneyPenny Skrevet 19. januar 2011 #18 Skrevet 19. januar 2011 Interessant debatt for meg også, - bare så synd at dere er så uenige;) Men veldig kjekt å få vite hva som er bra og ikke med dem.
Gjøkeredet③ Skrevet 19. januar 2011 #20 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har også prøvd begge maskinene, og syntes Nespresso sin er best. Selv om DG er god den også, for all del... Alle som har smakt kaffe fra Nespressomaskinen hos meg har endt opp med å kjøpe en selv ;o) Har Citiz&Milk forresten.. (2499,-) Og ja du må kjøpe kapsler på nettet, men de kommer jo i postkassa neste dag ;o)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 19. januar 2011 #21 Skrevet 19. januar 2011 Bor man nær Oslo finnes det Nespresso-butikk på Egertorget i sentrum
Fru.Antonsen Skrevet 19. januar 2011 #22 Skrevet 19. januar 2011 Hei Therese. Bor du langt unna Oslo/Akershus? Kunne du tenkt deg en demo? Jeg selger kaffe og espressomaskiner. Vår kaffe er økologisk dyrket og håndplukket før kvernet, og har bl.a vært levert til det Belgiske hoffet nå i 40 år. Helstrøm på La'Bagatelle brukte også vår kaffe. Jeg kan snakke masse om dette men alt i alt er det jo kaffen du skal drikke som avgjør om dette faller i smak eller ikke Så kunne du tenke deg å komme til meg på Jessheim for en demo eller hatt meg på besøk for en hyggelig kaffeprat? Du kan lese litt mer på www-zinzino.com Eller du kan maile meg på [email protected] Håper å høre fra deg
cilinik Skrevet 20. januar 2011 #23 Skrevet 20. januar 2011 Jeg anbefaler Zinzino sin også. Bedre kaffe skal du lete lenge etter. Lager bedre kaffe hjemme en mange kaffebarer. Så ta kontakt m Jenny du - kommer ikke til å angre når du får en slik maskin i hus..namme nam:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå