Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud. Hva skjer???? Har holdt på i hele natt og i hele dag med å prøve å finne en stilling så jeg kan puste. Jeg er bare 35 uker (36 til fredag) på vei og sliter virkelig med å puste. Har også en høy hvilepuls. Ca 120 og kan bare glemme å gjøre noenting annet enn å holde sofaen! Hva skjer? Husker ikke at det var slik med førstemann?! Skjønner jo at det blir trangt inni der, men herregud. Skal man gispe etter luft liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å reise deg opp og strekk armene over hodet. Fikk dette tips av fysio. Blir med plass til lungene!

Lykke til, håper det hjelper.

Skrevet

Har hatt det "til og frå" i heile svangerskapet føler eg :S Men var ekstremt i helga (er 37+1)- syntes det hjalp å strekke hendene over hovudet (som ei foreslår her). Hadde ikkje høyrt noko om det, berre gjorde det tilfeldigvis når eg satt i stolen...kan jo ikkje sitte sånn i evigheter, men det var godt å kjenne at ein kunne få litt betre pust ;)

Ellers får eg av og til det som kjennest litt ut som hjertebank-då er det berre å innta horisontalen på sofaen :S Kanskje litt av det same som du har følt på? Synest det er veldig ekkelt, men det er vel ganske normalt tenker eg...?

Skrevet

Ja, som du skriver, får jeg ofte hjertebank og sliter veldig med å stå eller sitte. Jeg må liksom ligge heletiden, ellers sliter jeg med å puste. Reiser jeg meg opp, får jeg et skikkelig trykk i magen som tilsier at jeg bare skal segne ned i sofaen igjen. Virkelig tungt denne gangen syntes jeg. Nå ligger tulla veldig over normalen på symfysemålet og er målt til å bli ganske stor, og jeg raker ikke mer enn 156cm over bakken og har en vekt på ca 58kg i utgangspunktet, så det kan godt hende hun er rett og slett for stor for meg. At hun klemmer på alt av lunger og organer, men har da egentlig aldri hørt om det heller?!

Det er iallefall sykt slitsomt, og jeg kan ikke vente med å bli ferdig nå!!!

:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...