Gå til innhold

erfaring med å bytte barnehage flere ganger!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn begynnte barnehage når han var 1 år...vi fikk ikke plass på første valget vårt så vi måtte ta en barnehage som var på veien til jobb..i høst fikk vi plass i den barnehagen vi hadde på førstevalget,barnehagen er rett nedi gata her..

nå kan det hende vi skal kjøpe et annet hus og må flytte.....og da må vi bytte barnehage igjen! Jeg får egentlig skikkelig dårlg samvitighet for at han må innom tre barnehager innen han er fyllt tre år!

noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har "dessverre" erfaring med det samme. Hun begynte i barnehage i januar, da hun var 13 mnd. I august flyttet vi til en ny by et annet sted i landet, vi var ikke kjent i det hele tatt og leide et hus for å finne ut hvor vi ville bo. I høst kjøpte vi hus, rett utenfor den samme byen, men i en annen kommune - og i januar måtte hun bytte barnehage igjen. Da hadde hun akkurat fylt 2 år.

Jeg har hatt vondt i magen av dårlig samvittighet, men det har gått over all forventning.

Det gikk en uke - også stortrivdes hun i den nye barnehagen. :-) Det har gått så fint så.

Skrevet

Her ligger det an til at det blir tredje bhgbyttet også innen han fyller 3 år. Men disse småttisene er flinke til å tilpasse seg, så det går nok helt fint :-) Bare prøv å bli ferdig med flyttinga til barnet begynner på skolen. Da er det nok verre for barnet å bytte...

Skrevet

vi skal ikke flytte så langt,så vi behøver ikke bytte barnehage....men for å slippe å stå opp å reise tidligre enn vi må å komme hjem senere enn vi må..så hadde det vært mer praktisk å bytta til en barnehage nærmere.

Og vi har ikke planer om å flytte mere da,så hadde jo også vært fint for han å gått i en barnehage sammen med andre barn fra samme skolekrets..

men huffamej...når jeg fikk sønnen vår,fkk jeg ikke bare en sønn,men en haug med dårlig samvttighet. (pappan tar det hele helt med ro,selvsakt) :P

Skrevet

nå når han er 3 år skal han sikkert bytte til stor avdeling fra høsten? da kan det jo være like greit å bytte ham i ny bhg.....jeg tror det kommer til å gå helt fint. om dere da får bhg plass..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...