MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Lillegutt skal ta den imårra.. må si jeg gruer meg litt til det!
*LillaMeg* Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Min fikk litt feber og var generelt urolig samme kvelden. Neste dag var han ganske slapp og sov ganske mye..
Mjølkekua Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Høy feber (39,9), sutrete, snørrete og sov endel. Ville ikkeligge for seg selv, og helst sove i armkroken. Usikker på om det var vaksina, men påfallende at det startet samme natt. Hun var også veldig sår på stikkstedet, og gråt når vi kom borti. Storebror hadde ingen reaksjoner ;-)
EgG Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Det gjorde jeg også. Det gikk greit da. Skal snart ta 1års vaksinen vi nå. Første stikk kikket hun bare fornærmet på HS, men da andre stikket kom, da ble hun sint da. Forståelig egentlig. Snuppa ble fryktlig trett og sliten. Ville bare sove og ville iallefall ikke spise noe. Det varte 2 dager, men ingen feber.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Begge jentene mine fikk sin første tann samme kveld som vaksina, sikkert pga litt feber og dermed mykere og lett gjennomtrengelig tannkjøtt. De var også røde på det ene kinnet, og eldstejenta sov mer enn vanlig, og var slapp et par dager i etterkant, mens yngstejenta ikke reagerte noe særlig (litt urolig, men det skyldtes sikkert bare tannen) Ingen hyling, bare akkurat når de fikk sprøytene.
stjertløvetann Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Den umiddelbare reaksjonen var hyling og kjefting på helsesøster, men det gikk fort over, og resten av dagen og kvelden bare sutret hun litt mer enn vanlig.
Nicoline3 Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 INGEN reaksjon i det hele tatt Ble litt fornærmet over stikket,men ingen andre reaksjoner. Like blid, matlyst og søvn som vanlig!!
mamma og my Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Ingen reaksjon på noen av mine. Skreik, men det gikk veldig fort over. Hadde klar en "trøstepupp" til etter timen.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Jepp, puppen var fremme her også, greit å trøste med ;-) Min ble slapp, sov veldig mye og spiste dermed mindre. Utpå kvelden fikk han litt feber (rundt 38 mener jeg), og en paracet. Lårene var vonde etter stikkene, så de var vi forsiktige med. Hadde for øvrig stålsatt meg for en mye verre reaksjon, med hyling og skriking hele kvelden. Det går så bra så!
laroos Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Eldste hadde null reaksjon - gråt ikke en gang av stikket. Ved 5 mnd fikk han derimot litt feber, men var ellers i fin form. Spent på hvordan lillebroren regerer neste uke når han skal ha sin første. Han virker litt mer tander, så vi får se!
cadence Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 Vesla skal ta vaksina førstkommende mandag...hvis hun har rukket å ha 3 friske dager før den tid da. Jeg vil bli DYPT sjokkert hvis hun ikke skriker så høyt og lenge at kineserne merker lyd-og trykkbølgen slå mot dem:S Vurderer faktisk å putte sov-i-ro i et øre under seansen... Og Paracet er kjøpt inn:)
mamsen & lillegutt Skrevet 18. januar 2011 #12 Skrevet 18. januar 2011 Lillegutten vår hylte når HS stakk han, men roet seg fort når han ble bysset litt. Sov en del på formiddagen, skrek og skrek i noen timer på ettermiddagen, og sov på kvelden. Fikk litt feber, ca. 38,5 og var slappings på kvelden, derfor han sov så mye tror jeg.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 18. januar 2011 #13 Skrevet 18. januar 2011 Min lille er bare 3 uker, men storesøstra reagerte ikke noe merkbart på den vaksina i det hele tatt (dette var i januar ifjor). Hun gråt jo selvsagt når den ble tatt og litt etterpå. Men ingen feber eller dårlig form på noen måte.
-trollemor- Skrevet 18. januar 2011 #14 Skrevet 18. januar 2011 ini her var veldig urolig, gråt en del. ikke feber som jeg husker.. men sov en del dagen etterpå... og dette er2 år siden...!! alle reagerer forskjellig, lykke til!
kirvill Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Ingen reaksjon her. Grein under stikk nr to, men det ga seg etter 1 minutt. Kanskje mer opplakt resten av dagen enn han pleier, og det var unødvendig - for han er myyyye våken fra før av
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Såh...hvordan gikk det da? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå