Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Når jeg hentet han hos dyrlegen ca kl.14. i dag så tisset han i buret. Så når vi kom hjem og jeg la han i sengen, tisset han MYE. Så har han ikke tisset etter det. Jeg er redd for at han skal tisse ukontrollert igjen så jeg har satt på han bleie, og body, men slipper jeg han så sklir alt av han. Tror dere som har erfaring at han igjen kommer til å tisse ukontrollert? Hvor lenge vil det i såfall vedvare?
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Hmm, ville bare ringt dyrlegen i morgen. Har ikke opplevd at katten vår tisset ukontrollert etter kastrering. Vil skal til dyrlegen å kastrere vår nye katt nå de nærmeste dagene.
Tokatter_USA Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har hatt flere katter som tisser bare de ser buret, for da vet de (eller tror de) at de skal til dyrlegen. Det kan være han bare er stresset. Jeg har bare hatt én hankatt, så ikke så veldig mye erfaring på det området. Han tisset ikke ukontrollert etter inngrepet, men kastrering må ha vært svært traumatisk for ham, for etter det har han prøvd å drepe dyrlegen hver gang han ser ham. Nå må katten få beroligende pille, og dyrlegen må komme hjem til oss hver gang det er tid for vaksine. Og da har dyrlegen på seg beskyttelseshansker. Glem veiing og annen rutineundersøkelse.
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Først og fremst. AV med bleie og body! Katten er nyoperert og i narkoserus enda. Operasjonssåret må ha luft, og katten må ha tilgang til å rense såret. Det verste er vell første døgnet.. Og la katten være i fred. La han få en kurv eller noe annet å ligge på.. Alene..
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Også må han ha tilgang på rent vann og mat..
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2011 Han tisset fordi han var bedøvd i underlivet, og da kjenner han jo ikke at han må tisse.... Regner med bedøvelsen nå har gått ut, han har spist og krabbet rundt her. Har tatt av bleien og bodyen nå ;O) Stakkar pus.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2011 Han vil forresten ikke ligge på plassen sin, han forsvinner bare rundt huset. Han har spist og drukket. Går fremover ser jeg. Opplevde ikke slik tissing med jente katten vår.
Gjest blåklokkevalsen Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Av med bleien , på med bodyen. Meningen med body og skjerm er at de IKKE skal slikke opersajonssåret!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå