Gå til innhold

Ingen mens enda

vår første 19 mnd prøving

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 måneden uten mens, var på sykehuset og legen tror jeg har PCO, men de tok blodprøver og de sa at de ringte vist de fant noe uvanlig. men de har ikke ringt så da er jeg vell frisk ! :D Ser andre som sliter med å få mensen , men som plutselig blir gravide fordeom. Kanskje jeg har en mulighet og da? Har de to siste nettene vært skikkelig varm og kjent stikking i magen, kan det være EL? burde jeg kjøpe EL tester og teste hver mnd eller vil det ikke vises på en test vist jeg har pco? håper noen svarer! :)

Gir et lite håp når lillesmurf ble gravid uten å ha mensen på 50 dager!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vite det at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det.. Forrige pp gikk jeg 3 1/2 mnd før mensen kom.. Da hadde jeg positiv el-test 14 dager før.. Denne pp fikk jeg positiv el-test nesten hele uke 1 og venter nå ikm søndag eller mandag.. Da er denne syklusen på 80 dager.. Jeg er livredd for at jeg har PCO og skulle egentlig bestille legetime nå på nyåret (byttet lege rett etter jul) men drøyer det siden jeg fikk positiv el-test..

Hvis ikke du har testet med el-tester før så ville jeg prøvd i noen dager bare for å se hvilke resultater du får.. Jeg testet i begge pp, med ujevne mellomrom og fikk alltid to tydelige streker opp.. Noen ganger svake og noen ganger like sterke.. Det var først når teststreken var sterkere enn kontrollstreken at jeg tolket det som positivt og det stemte med el-smerter og mensen.. Det jeg skal frem til er at hvis man får to tydelige streker over en lengre periode så kan det være tegn på at hormonene er litt i ubalanse (leste det et sted her inne) Det kan også være et tegn på PCO..

Sa de noe om at hvis du nå etterhvert fikk el så ville egget være for gammelt?? Jeg har som sagt ikm om under en uke, men er så redd for at egget kan være for gammelt og at jeg da ikke kan ha noen forhåpninger..

Skrevet

så godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter :) Kanskje jeg skal ta meg en tur til apoteket og kjøpe EL tester og teste :) Det kan jo finnes håp! Jeg er forferdelig varm nå, har vært forkjølet siden helgen, men skal jo ikke bli varm av det.. har ikke feber. Var helt ufattelig kvalm her i to dager, men nå er jeg fin. Nei de sa ingenting om at egget kunne være for gammelt. de sa generelt veldig lite det var mer som Ja vi tror du har pco, men det får blodprøvene vise. Hade! var så ute av meg at jeg gråt hele veien hjem.. :(

Skrevet

Leste i det andre innlegget her at blodprøvene var fine.. Så bra da:) Blir litt beroliget selv for da må man ikke nødvendigvis ha PCO selv om man har laaange sykluser..

Jeg så en link her om at man kunne få 100 el-tester og 20 g-tester på ebay for rett over 100 lappen... Det må jo være noe for deg:) Det skal vertfall jeg bestille hvis/når tr kommer.. Selv om jeg har kjøpt billistrimler på nettet så blir det dyrt i lengden med så lange sykluser..

Hvis du får blanke el-tester så ville jeg testet annenhver/tredjehver dag og sett om du fikk to streker etterhvert.. Jeg som fikk to streker bestandig testet hver dag, men ble utrolig dyrt i lengden.. Rett før jeg fikk positiv el-test denne gangen så hadde jeg egentlig tenkt å slutte med el-testene og heller bare kose oss når vi følte for og heller ta en g-test annenhver uke eller no..Men så fikk jeg jo positiv el-test så nå sitter jeg her og håper litt da..

Som sagt så er denne pp kortet ned fra 110 dager til 80 dager.. Vet ikke om det er tilfeldig, men jeg begynte på bidronninggele rett før jeg fikk el (midt i syklusen)..Var ikke flink til å ta det daglig, men skal prøve det igjen hvis tr kommer nå..Kan jo hende at det hjelper.. Beklager så langt svar, men er ikke så mange andre her inne som vet hvordan jeg/vi har det..

Skrevet

nei man må ikke ha pco selvom mensen lar vente på seg :)

vist jeg kjøper tester så kjøper jeg fra billigtester.no tror jeg. Det kan bli dyrt i lengden å teste hver dag, men kan jo være verdt et forsøk :) Jeg har ikke prøvd bidronning gele, har hørt at det kan tulle syklusen enda mer til! tar ikke sjansen på det når min allerede er på jorde.. synes det er greit med utfylte gode svar, da får man vite det man lurer på :)

Skrevet

Jeg også har hørt at bidronninggele kan klusse til syklusene, men trodde det heller var at de som hadde normale sykluser som fikk kortere eller lengre.. Jeg tenkte at min er så klusset til at det kan ikke bli noe verre iallefall.. Vet ikke om du husker "drømme-stresless" eller no.. Var hun som kom med tipset til meg da hun hadde prøvd det selv da hun hadde lange sykluser.. Hun hadde tatt dobbel/trippel dose (annenhver dag trippel og dobbel) i tre uker på starten av syklusen og så sluttet og rett etter det kom el.. Dette hadde hun gjort noen mnd og da hadde syklusene stabilisert seg..

Jeg anbefaler deg å kjøpe el-tester.. Å bare se hvordan resultatet er når du tar den.. Ellers så kan du jo ta en test de dagene du tror det kan være el-slim, el-smerter eller lignende.. Ønsker deg masse lykke til iallefall, unner deg ikke det her:( Ta en g-test igjen da, er jo over en mnd siden sist.. Hvem vet??

Skrevet

Ingen mens her enda heller.. er på dag 61 nå.. testet jo negativt 9 jan. tar dere tester å sjekker av og til? Vet ikke om jeg har hatt el enda jeg.. er jo Ikm dato igjen i dag..

Moter meg opp til å ringe legen.. men føler at problemet er for lite enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...