Gå til innhold

Så var svineinfluensaen over oss igjen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som ved vanlig influensa skjer dødsfall. Alltid trist. Men vi trenger å nyansere bildet ang dødsfallene innen vi roper "ulv, ulv". Ofte ligger underliggende sykdommer/helsetilstander bak.

Dette er hentet fra linken over, om du ikke fikk det med deg:

"....Once again the common theme in flu related deaths?

A compromised immune system.

A recent study by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) found that of the 36 children who died from H1N1 from April to August, six had no chronic health conditions. But all of them had a co-occurring bacterial infection. The most common co-occurring infection that causes flu-related deaths is staphylococcus aureus. A third of the population carries it, most in their nose or on their skin. The flu causes upper respiratory damage, which allows the staph to make its way into the lungs.

WHO documents reveal crucial discrepancies in the methodology behind calculating flu deaths,

“A significant portion of patients with severe disease requiring intensive care had no predisposing conditions”

“… hypertension, ever having smoked, and hyperlipidemia, conditions that are not considered risk factors for severe influenza outcomes.”

“The numbers are not directly comparable as the studies categorized conditions differently…”

• 98% of ICU cases in Canada had a comorbid condition, which in this report included hypertension, smoking, and substance abuse

• nearly 1/3 of ICU patients in Australia and New Zealand had no predisposing conditions.

• In Mexico, 84% of critical patients had an underlying condition, which in the report included hypertension, ever having smoked, and hyperlipidemia, conditions that are not considered risk fact.

http://www.who.int/csr/don/2009_10_16/en/index.html

So apparently chain smoking, high blood pressure, & crack addiction have no baring on respiratory infections. But this does prove the axiom: of all those deaths being attributed to flu the majority can be blamed on outside factors. Remember most flu deaths are caused by bacterial pneumonia brought on by pre-existing medical conditions, worsened by the flu. The WHO & CDC are unmistakably misleading the public.

Based on this data Canadian Health Agency figures on actual flu deaths are faulty, By their own admission the WHO and therefore the Canadian Government have admitted that 98% of ICU cases “had a comorbid condition, which in this report included hypertension, smoking, and substance abuse.”....

Ellers kan vi ta en titt på de alvorlige bivirkningene av vaksinen:

"Sovesyke", ME, Guillain-Barré Syndrome (GBS),

Videre:

"800 av de innmeldte tilfellene er milde og forbigående symptomer, men 300 av sakene er av mer alvorlig art, som spontanaborter, narkolepsi (alvorlige søvnforstyrrelser), nervelammelser og allergisjokk." Men dette er kanskje bare bagateller vi bør regne med?

(Kilde: http://www.aftenposten.no/helse/article3949664.ece)

Jeg presiserer mitt spørsmål: Hvor mange døde av svineinfluensa I NORGE?

Samsyn, Camilla og Therese: Når man ser på hvor mange som dør av f.eks. fallskjermulykker, er det da relevant hvor mange som dør når de driver med f.eks. fjellklatring?

Det er interessant å se på dødstallene på den vanlige influensa kontra svineinfluensa.

Og som vanlig overser EJ09 abortene, de kroniske skadene og bivirkningene...

Og faktorene som påvirker sykdommen i negativ retning. Jeg prøvde å vise til dette i mitt forrige innlegg. Var det lett å overse, EJ09?

Annonse

Men, som vanlig, når man stiller et spørsmål som kanskje kunne finne på å sette hysterivaksinasjonen i dårlig lys, så blir det plutselig irrelevant. Litt artig hvordan de opererer her inne ;-)

En annen ting som forundrer meg er:

Dersom en person har dødd av Svineinfluensaen, dog med underliggende sykdommer, så er det Svineinfluensaen som er årsaken.

Dersom en person dør rimelig kort tid etter vaksinasjon mot svineinfluensa, dog med underliggende sykdommer, så er det visst uten tvil de underliggende sykdommene som er årsaken til at personen døde. Ikke vaksinen......

LItt edruelighet vedr. dødsfall?

Mellom 1000 og 1500 nordmenn dør av influensa hvert år. Stort sett uten at det blir overskrifter i media.

Hittil har 29 dødd av svineinfluensa i Norge. Ikke uten overskrifter.

I Sverige dør omtrent 3000 av vanlig influensa hvert år. Hittil har 25 dødd av svineinfluensa.

I Danmark har 23 dødd av svineinfluensa. Statens Serum Institut opplyser at rundt 1000 dør av vanlig influensa i et normalår.

En NTB-melding i VG forteller at over 10 000 har dødd av svineinfluensa på verdensbasis, i følge WHO. (Oppdatert 30. desember. Over 12 000.)

Hva sier det tallet? For noen kan det kanskje virke som mange. Slike oppslag kan bidra til å skape et inntrykk av at svineinfluensa er noe ekstremt farlig som omtrent ikke har sitt like blant sykdommer siden Spanskesyken herjet i 1918.

Hvis NTB-journalisten som laget saken, eller VG som bringer den videre, hadde giddet foreta det minste av research, så kunne de ha fortalt oss at mellom 250 000 og 500 000 dør av vanlig influensa på verdensbasis på et år, ifølge WHO.

Det kunne ha satt dødstallene av svineinfluensa i et relevant perspektiv.

mx3: ""800 av de innmeldte tilfellene er milde og forbigående symptomer, men 300 av sakene er av mer alvorlig art, som spontanaborter, narkolepsi (alvorlige søvnforstyrrelser), nervelammelser og allergisjokk." Men dette er kanskje bare bagateller vi bør regne med?"

--

Hvis du skal håndplukke avsnitt som du trekker ut av kontekst for å styrke din egen sak, så tillater jeg meg å poste resten av artikkelen:

"Madsen sier at det så langt ikke er funnet noen klar sammenheng mellom vaksinen og skadene, og at antall alvorlige bivirkninger ligger på et lavt nivå i forhold til det store antall personer som ble vaksinert.

- Det er særlig lavt hvis vi sammenligner med andre legemidler. Vaksiner er det tryggeste vi har. Det er langt flere bivirkninger ved alle andre legemidler som er i bruk, sier han."

"Det må undersøkes om sykdomssymptomer forekommer hyppigere blant dem som er vaksinerte enn blant dem som ikke er vaksinerte."

---

Kun du som mener vi fremstiller dette som bagateller. Det er igangsatt store undersøkelser for å avdekke om det er noen sammenheng med vaksinering eller kun sammenfall i tid. Finner man det, så kommer jeg på ingen måte til å nekte for det. Men inntil man faktisk vet, så skal man ikke konkludere på sviktende grunnlag.

hehehe, utrolig!

Det er vel ingen som sier at det er greit at noen dør influensa, det være seg den ene eller andre varianten. Men man må kunne se tingene i litt perspektiv.

Vanlig sessonginfluensa har blitt omtalt som en relativt mild sykdom, men har i realiteten tatt mange flere liv i løpet av ett år enn det svineinfluensaen gjorde.

Og det å sammelingne svineinfluensa kontra sessonginfluensa med fallskjermhopping og fjellklatring...ja hehe du får meg iallefall til å le.

OK, du likte ikke eksemplet - og gikk fullstendig glipp av poenget. Som vanlig.

OK, du er altså villig til å la være å gjøre noe mot at at det dør folk av sykdom A, fordi det dør enda flere av sykdom B. Greit å vite hvem man har med å gjøre.

Annonse

Hvor i alle dager skriver jeg at det er greit at folk dør av svineinfluensa?? Ærlig talt!! Snakk om å lese innleggene sier jeg bare.

Det jeg mener er: Hvorfor massevaksinere mot svineinfluensa som faktisk er en mild influensa, gå bredt ut med krisemaksimering, alle må vaksinere seg osv osv. Hvorfor gjør de da ikke det med den vanlige influensavaksinen??

Penger kanskje? Millionervis av vaksiner staten likevel måtte kjøpe kanskje? Man kan la seg undre iallefall....

Og nei, slik at du slipper: jeg snakker ikke om konspirasjonsteorier... kun vanlig tenking

Vanlig tenking.... eller etterpåklokskap? Hva tror du hvordan reaksjonene hadde vært dersom svineinfluensaen hadde vært så aggressiv og farlig som man hadde grunn til å tro til å begynne med? Forøvrig er det vel også greit å minne om aldersgruppen til de som dør av svineinfluensa. Mange av dem var unge og friske, til forskjell fra sesonginfluensa.

EJ09, om ikke annet så får du også meg til å le ;D Klamrer seg til "sannheten"! Vaksiner er bra, sånn er det dermed basta! Og det gjelder alle vaksiner, uansett. Det er som en unge i trass-alderen ;)

Det er jo høyst relevant å sammenligen svineinfluensaen mot vanlig influensa, da perspektivet plutselig blir helt anderledes enn om du bare ser på dødsratene for svineinfluensaen. Det er jo veldig "få" som har dødd av den sistnevnte i forhold til den "vanlige". Selvfølgelig for mange, men folk dør, det er en del av livet! Alltid trist, men det er på en måte sånn det er... Velger heller den lille sannsynligheten for det, enn den store sannsynnligheten for bivirkninger av eventuelle vaksiner... Sånn er det ;)

he-he...og jeg ler videre...skjønner jo at jeg burde ha lest videre hele tråden før jeg kommenterte i stad.. EJ09! Det er aldri greit at noen dør!!!! Men, en sannhet som er HELT sikker, er at den som blir født, den dør, det er en del av livet, og en del av det vi skal lære noe av... Noen dør unge og noen dør gamle, sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være... Og det er alltid trist uansett alder, eller hvem det er. Men, det er for alle de som sitter igjen med savnet og minnene.... Jeg tror jo ikke at døden er en endelig avslutning, men en begynnelse på noe nytt! Selv om det er vanskelig å se i det øyblikket man mister noen nære og kjære!

There is no ends, only begginings ;) Og du, med flere kommer helt sikkert til å få en god latter av det livssynet, og det under jeg deg/dere ;) Have a good one ;) Med dette sier jeg god natt <3

mother who cares: "Velger heller den lille sannsynligheten for det, enn den store sannsynnligheten for bivirkninger av eventuelle vaksiner".

Hvorfor lyver du? Du vet nøyaktig at vaksinene er mange, mange ganger tryggere enn å bli syk. 29 døde av svineinfluensa. Ikke én av vaksinen.

Det er nettopp som jeg skrev, og som er ganske så besynderlig:

Alle har dødd av svineinfluensaen, ikke deres underliggende sykdommer, som de fleste om ikke alle hadde.

Mens ingen (ifølge deg) har dødd av vaksinen, de har dødd av sine underliggende sykdommer. Det at døden inntraff relativt kort tid etter vaksinasjonen mot svineinfluensa, nei det hadde ingenting med vaksinen å gjøre

Er jo bare snakk om å legge to og to sammen her

vanlig tenking? ja, etterpåklokskap? Nei

Hadde det vært etterpåklokskap av meg så hadde jeg løpt ned og fått vaksinen mens jeg gikk gravid. Takket nei til den men fikk jaggu en ferdig oppsatt time likevel gitt,.

Når hysteriet pågikk så klarte jeg å se litt nyansert på saken, jeg klarte å få med meg at avtalen om kjøp av vaksinene opprinnelig var myntet på frykt for fugleinfluensa, som er 500 ganger mer dødelig enn svineinfluensaen. At de fleste som døde av svineinfluensa hadde alvorlige underliggende sykdommer, kun et fåtall som ikke hadde det. Disse personene hadde trolig hatt store problemer med å takle vanlig sesonginfluensa også...

Og for å ha lagt det på det rene med en gang: hadde det vært snakk om fugleinfluensa så tror jeg nok 99% sikkert at jeg hadde takket ja til vaksine,,,

"Er jo bare snakk om å legge to og to sammen her"

Nei, man kan ikke konkludere så enkelt når det kommer til medisinske årsaksforhold. Det er det vi prøver å formidle her. Død og lidelser oppstår også i perioder uten vaksinering, så man må sjekke om det er større antall i forbindelse med vaksiner eller ei. Det har de ikke funnet noe statistisk underlag for å konkludere med. Ingen antivaxx-sider nevner dette, de fokuserer kun på innmeldte bivirkninger uten å se helheten.

Dessuten ble ikke svineinfluensavaksinen administrert kun for å forhindre dødsfall. Rapportene fra Mexico viste at sykdommer smittet veldig raskt, samt traff andre demografiske grupperinger enn sesonginfluensaen. Hvis et land får en epidemi som slår ut store deler av befolkningen samtidig, så bryter infrastruktur sammen i og med at folk ligger sjuke hjemme. Slike situasjoner kan få store samfunnsmessige konsekvenser i og med at f.eks transpofrtsektoren stopper opp, matforsyning minker, kontrollorganer for energileveranser, flyveledere og politimyndigheter blir rammet. Sykehuser evner ikke å ta imot pasienter siden staben er slått ut. Da kan vi begynne å snakke om alvorlige konsekvenser av en pandemi, til tross fro at selve sykdommen kanskje ikke har høy dødelighet. Dette evner ikke antivaxxere å se enda de bruker argumenter "åpne øya" mer enn noen andre.

Vaksiner er et av de tryggeste legemidlene som finnes. Paracet/ibux har fler kjente bivirkninger enn barnevaksiner, og disse pillene selges ukritisk over disk på Kiwi. Hvorfor ikke fokusere kampen til en arena hvor det faktisk er brukt for flere kritiske røster?

Det at det helt klart ville vært samfunnskritisk om alle lå syke forsvarer ikke hvorfor barn og gravide ble oppfordret og nærmest "tvunget" til å ta vaksinen! Og ja, jeg ble nesten forsøkt tvunget til å ta vaksinen mens jeg var gravid, fikk beskjed av jordmor på helsesasjonen at det ikke var noe valg, vaksinen måtte jeg ta....noe jeg selvsagt ikke gjorde....

Når jeg var på barsel på A-hus så fortalte jordmor der at blandt 8 stk som jobbet tett sammen var 1 person blitt syk av svineinfluensa, influensasyk altså. Siden de jobbet tett i team ble de 7 andre også testet, samtlige testet positivt men ingen av dem hadde følt seg nevneverdig syke, og ei heller vært borte fra jobben sin.

Og nei, ingen av dem hadde blitt vaksinert da testene ble gjort.

Ikke kom å fortell meg at det kun var pga samfunnsmessige konsekvenser at vaksineringen tok helt av...

Paracet og Ibux er en annen diskusjon føler jeg, helt enig med deg i at det ikke er noe som bør tas for lett på. Alt for mange som gir det ved minste lille vondter og feber over 38 på barna sine. Det er helt klart ikke bra og burde blitt bedre opplyst om.

Mine barn får ikke paracet før feberen klatrer opp mot 40 grader, og jeg spiser vel kanskje 2 paracet i året, som regel etter en kominasjon av uvettig bruk av alkohol med påfølgende liten evne til å få i seg nok vann før leggetid ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...