Gå til innhold

amazon.com - noen som har bestilt derfra? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bestiller jevnlig både derfra og fra amazon.co.uk. Veldig fornøyd med begge. Rimelige priser, ting/bøker jeg bestiller kommer alltid godt pakket slik at det ikke er ødelagt (har fått bøker med f.eks. bretter eller stygge hjørner etter at boken slenger løst rundt i en eske o.l. fra andre nettbutikker) og veldig rask levering.

Skrevet

Ja, jeg har handlet der, noen leker, men er ikke alt de sender til norge. Tror det kommer ann på størrelsen.

Jeg har vært fornøyd med amazon, skulle ønske de kunne sende alt ;)

Skrevet

Har handlet masse på Amazon, foretrekker den britiske amazon.co.uk. Bøker, filmer osv. Har alltid fått varene, godt pakket inn, er veldig fornøyd.

Skrevet

Ja! Jeg har kjøpt alt fra skiutstyr til bøker, filmer og leker. Veldig fornøyd. Bestiller mye julegaver derifra også. Sender de direkte til personen som skal ha den, ferdig innpakket med kort.

Skrevet

Veldig fornøyd! =) Aldri no tull.. Bestiller fra begge, men oftest fra uk..

Annonse

Skrevet

Tusen takk for svar :o)

Hvordan beregnes toll etc...?

Skrevet

Hvis du handler for under 200 kr trenger du ikke tenke på dette, da er det kun frakt som kommer i tillegg. Bøker er momsfrie, så da kan du bestille for så mye du vil. De fleste varer må man imidlertid betale toll og moms på. Moms er 25% (bestiller du fra utenlandske nettbutikker trekker de vanligvis fra deres egen moms siden du må betale moms i Norge). Moms må betales selv om varen er tollfri og moms beregnes av både varens verdi og frakt. Det siste kan være litt vanskelig å forstå, men det betyr altså at så lenge _varens verdi_ er under 200 kr regnes ikke frakten med, mens hvis verdien er over 200 kr regnes frakten med ved beregning av moms.

De fleste varer er tollfrie (med unntak av f.eks. klær). Fortollingsgebyret er 90 kr for varer mellom 200 og 1000 kr, og 165 kr for varer over 1000 kr.

Hvis du f.eks. bestiller en leke fra amazon til 400 kr må du betale 400 kr + evt frakt + fortollingsgebyr på 90 kr + 25% moms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...