Gå til innhold

Noen andre som har funnet navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer det en liten Lotte , vi har Erik fra før. Hadde vi fått gutt denne gangen tror jeg det hadde blitt Anders.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lotte er fint, takk for fint tips! :)

Vi har så smått begynt å tenkte på navn, men vi må ha både to jentenavn og to guttenavn. Og så må jo alle kombinasjoner passe sammen, feks om det blir jente og gutt. Vi vil i utgangspunktet ikke vite kjønn, så dette skal bli en utfordring gitt. :)

Skrevet

nicolove.. mine heter adrian 0g julian.. kan ikke se at det er det samme som linda belinda som du skriver.. men men vi syns de navnene er fine sammen..

Skrevet

Har ikke funnet navn denne gangen men var veldig sikre sist. Det sto mellom Helle, Maren og Kaja (etter pappa Kai) så drømte jeg Kaja Elise en natt og det var perfekt :D

Skrevet

Vet ennå ikke om det blir gutt eller jente, og vi er ikke helt bestemt ennå. Men vi lurer litt på Kevin om det er gutt og Sunniva om det er jente. Men det er lenge igjen og jeg vet at vi kommer til å ombestemme oss mange ganger ennå hehehe.

Skrevet

om det blir jente ønsker jeg hun skal hete Oline eller Aline. om det blir gutt vet jeg (vi) ikke enda, synest guttenavn er vanskeligere enn jentenavn... :)

Skrevet

Blir kanskje Olav Andre her, ellers har vi snakket om Oliver, Anders og flere. Lars Emil er også fint. Har en sønn fra før som heter Magne Ivar så d må passe sammen med d. Han er oppkalt etter tre oldefedre. Olav Andre er også tatt fra andre navn i familien.

Skrevet

Blir kanskje Olav Andre her, ellers har vi snakket om Oliver, Anders og flere. Lars Emil er også fint. Har en sønn fra før som heter Magne Ivar så d må passe sammen med d. Han er oppkalt etter tre oldefedre. Olav Andre er også tatt fra andre navn i familien.

Skrevet

Skrevet

Vi har ENDELIG kommet frem til navn! Samboeren min sier at han er dårlig på navn, så han trengte litt tid på det. Han har kommet med forslag på veldig mange fine navn, meeen fra jeg fant ut at jeg var gravid har jeg tenkt at hvis det blir en jente, så vil jeg veldig gjerne at hun skal hete Sophia:)

Vi har det som navn foreløpig, så ser vi heller når hun er født om hun passer til det, eller om hun får et av navnene faren har valgt ut:)

Skrevet

Jeg kom opp med to forslag som jeg la frem til mannen. Thomas eller Johannes. Jeg liker Johannes best, han liker ikke det navnet, men liker Thomas. Så jeg tror vi går for det. Har på en måte begynte å tenke på han som Thomas allerede. Men vi får se om det passer når han kommer da.

Ser at ingen av disse navnene er på noen navnetopp akkurat, og ser ingen som nevner dem som aktuelle. Er vi helt ute? Hva syns dere?

Skrevet

Jeg har veldig lyst å bestemme navn tidlig, og har veldig lyst hun skal hete Emma, men sambo er ikke helt enig. Han vet ikke hva han syns om navnet og vil vente til hun kommer ut før vi finner navn hehe. Det er forsåvidt greit, men er jo greit å ha noen navn vi begge liker og se hvilket som passer:)

Skrevet

kinefj: mente ikke at to søsken ikke kunne hete det altså, syns bare det blir for likt of "for mye" som dobbeltnavn, siden begge slutter på IAN :) meeen,det er jo ikke opp til meg ;)

Skrevet

Uansett smak så er det ok å huske på at barnet en dag skal begynne på skole, og i streben på å vere "unik" så er det barnets beste som må komme først. Mitt tips er å styre unna kombinasjoner som Leif-Harry, Kåre-Leif, Roger-Andreog Ola-Conny (Ullared). Her på Sunnøre er det mange syyyke kombinasjoner, så å glede alle besteforeldrene med et barn som er oppkalt etter de, det kan være meget dumt.

Skrevet

her tror jeg det blir Marianne=)

Skrevet

digger Nicoline og Elliot! Bra navnevalg! Vi har en liten gutt i vente, og har bestemt oss:) Og til min store lykke er det ingen av dere som har valgt det navnet ennå:) Synes det er artig at ikke alle heter det samme:) såååeh, røper ikke det ennå. Men vår datter heter Eline, så tommel opp for det navnet og:)

Skrevet

JEG har bestemt meg, men ikke mannen...så konklusjonen er vel at vi ikke egentlig har bestemt oss..

Mine favoritter er ihvertfall Johannes og Signe.. Men mannen er som sagt IKKE enig... :/ Han er så glad i Emilie til jente, men det synes jeg er for vanlig.. Puh.

Ikke vil vi vite kjønn heller, så vi må ha klart til begge kjønn..

Skrevet

Jeg er litt over gjennomsnittet interessert i navn tror jeg, så navn har jeg tenkt mye på - både før og etter jeg ble gravid!

Etter å ha skumlest innleggene nedover her ser det ut som vi velger navn som ikke blir så vanlig på dette kullet, og det er jo litt greit det også. Vet alt om hvordan det er å alltid nevne seg selv med etternavn, fordi vi er så mange som heter det samme!!

Lista ser slik ut

Maja

Ane

Mathea

Sigrid

Siri

Oda

Aurora

Johan

Ola

Gustav

Sigurd

Tror vi har blitt enig om Ane og Gustav nå - så blir spennende å se hvilket kjønn det blir :) Tror uansett vi må se ungen før vi bestemmer oss helt! Det må jo passe også!! ;)

Skrevet

Jeg har tenkt på Adea. Noen som har hørt det før? Har emma fra før. Veit ikke kjønn men jeg kan bare ikke se for meg at jeg får en gutt noen gang;) så guttenavn har jeg ikke i tankene engang...

Skrevet

Har Kaja og Thea fra før..... Får jeg gutt denne gangen blir det en liten Noah.....

Ellers så liker jeg Caspian, Milla, Leona, Sienna, Nomy, Emmeli, Luca, Matheo, Emina, Ella.

Var det noen tips til noen??? Noen som liker slike navn, ser på andre navnevalg at folk har veeeldig forskjellige smak på favorittnavn... Heldigvis, viss ikke hadde alle hatt samme navn...

Har lang tid til å bestemme meg...

Lykke til til alle dere andre....

Skrevet

Jeg synes Leonora er finest eller rett og slett bare Nora:-)

Skrevet

Typiske motenavn, Liva, Lykke, men fine selvsagt. jentenavn som ender med a. Mange som bruker Linea, Ida, Maya. Navn som Ravn, Storm, Birk, Gorm osv. Navnene er fine, men akk så brukte. Dette er vanskelig

Skrevet

Hva med:

Alida

Amanda

Amalie

Amelie

Aminda

Amelia

Ylva

Amadeus

Arthur

Valdemar

Victor

Hauk

Jeger

Jæger

Julius

Ylvar

Skrevet

synes adrian og julian er kjempe fine navn sammen:):) kanskje fordi min sønn heter adrian og vi tenkte leenge på julian til nr to hehe, men vi endte opp med Martin i steden enn så lenge, 11 uker igjen ca;) også enig med deg at det ikke er det samme som linda belinda ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...