Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg "tolerere" dårlig matlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har vært syk (4 barnesykdom) og strevet med tannfrembrudd (de to fortennene oppe er begge gjennom tannkjøttet nå) i en ukes tid. Han ble imidlertid feberfri på lørdag. Siden det har han ikke vært slapp og dårlig, men veldig sutrete, klengete og krevende. Urolig søvn. Han har spist dårlig siste uken - men har da spist en del. Han spiser veldig godt til vanlig. De siste dagene har han spist enda mindre - mens jeg forventet jo det motsatte siden han er frisk nå. I dag har jeg så og si ikke fått i han noenting.

Lurte på om jeg skal stikke innom helsestasjonen og veie han? Er det hysterisk? Bør jeg ringe HS?

Hvor lenge skal jeg eventuelt se det an?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De klarer seg fint uten noe særlig mat i perioder. Det vet jeg alt om. Jeg har en gutt(som nå er 2) som alltid har vært småspist og kresen. Han har fra vi innførte fast føde hatt lange perioder der han omtrent ikke har spist noenting. Puppen er det eneste han aldri har nektet på, så siste mnd før han ble 1 år ble han omtrent fullammet. Han har alltid vært frisk og rask, og ikke virket plaget av å spise lite, så jeg har aldri stresset med det.

Tok opp problemet med helsestasjon med jevne mellomrom, men de syns visst ikke det var noe videre problem. Så var ikke noe råd eller hjelp å få fra de.

Vekta hans har gått greit oppover hele tiden, han er langt i fra noen tungvekter, men er ikke direkte tynn heller.

Matlysten bedret seg betydelig når han ble 1 år, men har fortsatt perioder der han nesten ikke spiser, og det er ingen spesiell grunn til det. Han har f eks spist lite omtrent hele høsten. Men nå ser det ut til å ha snudd igjen. Han er i god form og har full fart hele dagen, så han lider ingen nød ser det ut til.

Tror du bare kan se det an noen dager til jeg. Du kan jo prøve å friste med ting du vet han liker godt.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...