Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Litt touchy tema; men here goes!!! Det lukter skikkelig vondt av underlivet mitt. Det merkes kun når jeg er på do. Da jeg var yngre husker jeg at når jeg gikk inn på en offentlig do hvor en "eldre" dame nettopp hadde vært, kunne det lukte sånn vondt som jeg opplever nå. Jeg har googlet litt og det er mange forslag. Bl.a. at det kan være noe man har spist. Men i mitt tilfelle er det ikke det. Jeg dusjer hver dag, men hvis det går altfor mange timer mellom hver dusj, så blir lukten verre. Så da skjønner jeg at det må være "miljøet" i kjeden. Jeg har brukt Lactacyd og det blir litt bedre da, men det skal man vel ikke bruke for mye ? Noen som vet hva dette kan komme av? Og evt. tips til å gjøre noe varig med det? Hva kan grunnen være ? At man har født barn, eller at man blir eldre ? Noen som vet? Det er ganske skjemmende hvis jeg går på en offentlig do og noen kommer etter meg, eller hvis mannen min er på badet sammen med meg. Huff....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Jeg aner ikke hva dette kommer av, men kjenner igjen det du forteller om lukten etter "eldre" damer som jeg også opplever. Tenkte på det når jeg var yngre og så plutselig oppdager jeg at jeg selv også lukter "gammel". Har ofte vond lukt nedentil og det varierer mellom skikkelig stygg lukt og skikkelig svettelukt - ikke moro. Her kom det også etter jeg fikk sønnen vår...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Hm. Jeg har også merket tendenser til dette etter at jeg fikk barn. Kjenner igjen den "gammel dame" beskrivelsen din. Har det noe med barnefødsler å gjøre? Eller er vi bare rett og slett blitt gamle damer vi også?
Tyren78-09+12 Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 huff..samme her og:( skikkelig dritt..men er vel noe med alder og fødsel å gjøre ja kanskje??
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Har akkurat samme problemet her. Det begynte for alvor etter at jeg ble gravid, tror jeg. Det som har funka for meg er å kaste alt syntetisk undertøy, nå bruker jeg bare bomull, mikrofiber går også bra. Blir kanskje ikke det hotteste undertøyet, men jeg synes det er fint med hipsters og slikt. Og det er tross alt bedre enn at det lukter vondt...
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Jeg for min del syns det høres ut som en problemstilling du bør ta opp med legen. Jeg kjenner igjen beskrivelsen av lukten som bakteriell vaginose (uten at jeg har noen medisinskfaglig kunnskap). Det har jeg hatt tre ganger selv, og det lukter jæævlig. Jeg har ikke hatt noen andre symptomer, kun vond lukt fra underlivet. Det kommer av en opphopning av Gardnerella-bakterien i skjeden, og er ikke farlig, med mindre du er gravid. Hvis det er det du har, får du en tredagers stikkpillekur (til skjeden), og vips - er lukten borte! Ellers kan du prøve å bruke Lactal, det får du reseptfritt på apoteket (men hjelper ikke dersom du har en medisinsk tilstand).
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Jeg skjønner hva du mener, eelis, for jeg har hatt BV, men dette er en annen lukt (ihvertfall for min del) - litt mer svett liksom. Har ikke noe med utflod å gjøre tror jeg.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Kanskje du bare svetter mellom bena? Vanlig det :-) Uansett er det alltid lurt å ta kontakt med lege når lukten endrer seg, for å utelukke at noe er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå