Gå til innhold

Flere her inne med litt krevende/utålmodige babyer....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her i huset er 3,5 mnd og er ihvertfall ferdig med kolikken og magesmertene han har slitt med siden han var 6 uker gammel, så det er positivt! :-) Men vi har allikevel litt slitsomme dager med mye skriking og bæring, spes på kveldstid og eller når vi har besøk. Når jeg er alene hjemme med han på dagtid går ting stort sett greit, men han må underholdes mye og skriker seg fort opp hvis jeg lar han ligge litt alene på gulvet eller latt han sitte litt i vippestolen. Søvn påvirker mye, så han passer på at han får sovet to gode økter på dagen, her har han rotet mye og våknet etter en liten time. Men når jeg la han i vognbagen på soverommet går sovingen bedre. Det beste er å trille, men så fort vognen stopper opp våkner han..... Noe jeg synes er aller mest stressende er at han blir så urolig når vi får besøk, da skriker han seg opp og det er svært få som kan holde han eller kose seg med han særlig lenge. Ofte blir jeg sittende og amme osv for å roe han ned, men jeg kan jo ikke amme han hvert kvarter heller. Vi har en tass på 2,5 fra før og jeg husker at vi hadde samme problemet med han.... Jeg er ikke så stressa denne gangen, men blir litt deppa over å nesten bare kunne være hjemme med han siden han er så utålmodig og skriker mye. Alle blir jo stressa av en hylende baby, og det er jo ikke noe hyggelig å verken dra bort eller få besøk når situasjonen er sånn. Får også veldig vondt av eldstemann som blir sliten og lei av gråtingen til lillebror.... jeg må jo også stort sett ta minsten, siden det er jeg som er melkemaskinen... hehe :-) Dette ble kanskje et litt rotete innlegg, men må bare lufte noen tanker. Når jeg ser meg rundt, ser jeg bare blide og søte babyer som henger med mødrene sine overalt, sånne babyer har jeg aldri hatt, heller ikke denne gangen,.....:-) Men håper det er flere som har det sånn... hva gjør evt dere...? Ellers vil jeg bare legge til at han er rund og god, blir fullammet og han sover veldig bra. Legges rundt 19-tiden og sover til morgenen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

You bet!!!

Vesla her har vært utålmodig og krevende siden dag 1.... Nå er hun straks 3 mnd... Må underholdes mye, bæres mye og skal på død og liv ha med seg ALT som skjer- hele tiden... Temperament ut av en annen verden:( :( Jeg fleiper med faren at det er minst 25% for mye nordlending i henne... han er fra Bodø og min mor er fra Nordland også...

Det er ikke så mye jeg får gjort... hun legger beslag på hele dagen med sitt temperament. Kan ta 1 1/2 time å forberede en liten kjapp tur til helsestasjonen, lua er et sant mareritt (ho hater den!!! alle luer, ikke bare en bestemt), å bli satt fast i et bilsete er døøøøden og hvis mamma attpåtil kommer ut av synsfeltet da er hel*** løs...

Men det hender seg jo at hun koser seg på leketeppet og pludrer med seg selv, eller smiler kjempestort mot oss andre i familien altså:) Sover godt om natten, og har noen dupper på dagen. Men ikke mye jeg får gjort da heller, for da er mor sliiiiiten...

Og nå er hun syk...smittet av omgangssyka som faren hadde forrige uke, jeg holder på å miste melka og alt er egentlig bare kjipt:( :(

Skrevet

Sånn var det her å, men trøsten er at det går over! fra å hylskrike når jeg snudde ryggen til, til at jeg kan gå i et annet rom å rydde eller gjøre noe mens han ligger på gulvet å leke skjedde over natta! plutselig hadde jeg en liten engel! han har fortsatt et ekstremt temperament, å vet hva han vil men er morsommere å leke selv nå:) Husker ikke helt når sette skjedde men nå er han 7mnd å vært sånn en 2-3mnd ialf:) Så klart, det er en dag innimellom som han absolutt ikke vil, men da er han plaget av ett eller annet..:)

Han hadde også kolikk, kanskje det er en liten sammenheng? At det er avhengi av kroppskontakt, å når de ikke vil ha det så er det oppmerksomhet som gjelder..? så må de avvendes med det på en måte... Jeg pleiede da gi han oppmerksomhet, men også la han ligge sutre/gråte litt på teppet på gulvet eller i vippestol.. snakka med han hele tida sånn "mamma må lage lage seg litt mat.." "mamma skal henge opp resten av klærne, så skal gullet få komme opp" tok han opp å kosa litt, lekte på fanget en liten stund før jeg prøvde gulvet igjen (evt mat, bleieskift, litt søvn om det var det som trengtes da!)

Ser det her ble rotete å men håper du skjønner hva jeg mener:)

Skrevet

krevende er bare forbokstaven for lille snuppa her i huset.

hyler og skriker 10-15 timer i døgnet, og det har hun gjort siden hun ble født.

har prøvd alt, men ingenting funker. skal heldigvis inn til utredning neste uke. håper virkelig de kan hjelpe ho med noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...