Gå til innhold

skal, skal ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da har vi kommet til dette spørsmålet da.. Skal? Skal ikke? Samboeren hadde en alvorsprat med meg her om dagen, og kunne fortelle meg det at nå, nå hadde han lyst til og prøve og få barn!! Tiden var inne og han følte seg klar.... Og da trodde han nok at jeg skulle hoppe i taket og juble med en gang.. Noe som ikke skjedde akkuratt.. Jeg er super skeptisk og vet ikke om det er det her jeg vil sånn 100% ennå. Pr. dags dato, så ser jeg kun problemer, og jeg blir helt skjelven bare av tanken!!

Vi har vært gravide en gang tidligere for snart to år siden men mistet rundt 3 mndr på vei.. Og da var det et sant h*****, fordi jeg ville beholde og han ville ta det bort.. mye krangling og usikkerhet var det den gang da.. Tror vel kanskje at det er det jeg er redd for nå, at det blir en reprise på alt som skjedde da, selv om han har sagt at han vil prøve!

Synes det her er veldig vanskelig,. Jeg hadde jo bestemt meg for at jeg ikke skulle ha barn etter den episoden for 2år siden.. Og her er jeg igjen, livredd og usikker :/

Flere som har vært i samme situasjon? Noen som har råd?

Dette er en stor avgjørelse i livet, men som jeg sikkert ikke trenger og være redd for! og som søstern min sier så er det jo bedre og hoppe i det enn og krype i det, Alt ordner seg uannsett!

Men redd og usikker er jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei :) Er dere gammle da?.. Kan jo være at han har vokst litt etter 2 år og fått tenkt gjennom at han virelig vil ? Du får sette deg ned og ta en prat om det som skjedde sisst, å fortelle han hva du føler . Skjønner jo at du blir redd når det skjedde somd et gjorde.

Uansett så ønsker jeg dere lykke til :)

Skrevet

24 og 25 år :) Joda, han har nok vokst på to år det er garantert!

Ja vi får nok ta en prat om det, litt mer en vi har gjort til nå:)

En del av meg sier "do it" og den andre delen sier "rygg uanna, ikke gjør det!" så... hvilken del skal man høre på... uff.. det skal ikke være lett...

Tusen takk <3 Det ordner seg nok får jeg håpe :)

Skrevet

Det kan jo være greit å lufte tankene dine rundt forrige graviditet og hans reaksjon rundt det, at du er redd det samme skal skje en gang til! Ellers har du vel slått deg til ro med at du ikke kommer til å få barn, kanskje du skal smake litt på det å få barn, om det er noe som passer for deg?

Klem, håper det ordner seg for dere! :-)

Skrevet

Hei, jeg synes ikke du skal hoppe i det når du er så redd som du virker nå... Det kan bare føre til enda mer stress om du plutselig skulle bli gravid på første pp.

Sett deg ned sammen med han forklar han det samme som du har forklart oss nå, og at dere kanskje må la dette modnes litt hos deg så kanskje dere kan gå å tenke litt i 6 mnd til før dere tar valget?

Mange menn er jo litt redd i starten og jeg har kunne lettere forsvart at man bare hopper i det da så lenge han ikke har det sånn at han ikke vil selvsagt.

For de føler jo ikke barnet "på kroppen " som vi jentene gjør så mange får først den store kjærligheten til barnet når det fødes.

Men så lenge jenta er redd ville som sagt jeg venta, det er trossalt i mesteparten av tilfellene mor som må ha mest med barnet å gjøre i starten også om han plutselig skulle dra sin vei (noe du selvsagt ikke bør tenke, men som desverre ofte skjer)

Gi det litt tid så skal du se dere kommer tilbake til det når dere er klar for det psykisk :)

Tross alder på 24 og 25 er dere jo enda ganske ung.

Lykke til uansett va valget deres blir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...