Gå til innhold

Kan man få vikarjobb som ambulansesjåfør uten førerkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søster til en venninne har vært på og kjørt et par turer med ambulansetjenesten som hospitant for å se litt hva dette går ut på.

Hun har ikke førerkort men lederen for tjenesten sa at det gjorde ingenting siden det alltid var en til som jobbet som kunne kjøre.

Samboeren min har jobbet som abulansesjåfør i 7 år i akershus, og han sier at ingen der får lov til å jobbe der om de ikke har førerkort, så jeg syns dette var litt rart at de sa sånn der hun jobbet. Hun det gjelder bor på bygda så kanskje de ikke er så opptatt av regler sånn?

Skrevet

Hvis hun aldri skal kjøre og alltid sitte på ser jeg ikke problemet:p

Skrevet

Det der høres merkelig ut ja..

Hva hvis det skulle skje noe med sjåføren da? Hvem skal kjøre da? Pasienten?

Det der tror jeg er feil ja..Håper jeg!

Skrevet

jepp på bygda er dette vanlig. Har hatt slike kollegaer selv

Skrevet

Men er hun utdannet da? Ville jo ikke hatt hvermannsen til å passe på meg om jeg ble akutt dårlig....?

Utover det bør det være problemfritt dersom de alltid er 2. Her er de alltid 3 (eller, skal være da) så det er jo enda tryggere

Skrevet

hvor er det de har 3 i bilen?

Skrevet

Mange steder det... Er det viktig? :)

Skrevet

bare nyskjerrig på det, da er dere helidg!! er det to bak sammen med pasienten og en som kjører? Har jobbet i ambulansen å aldri hørt om 3 mannsbetjente biler. Hyggelig om du vil nevne steder

Skrevet

Søsteren min er sykepleier og jobber på ambulanse, hun har ikke førerkort men har fast jobb på ambulanse på et av landets sykehus!

Skrevet

Jeg jobber ikke i ambulansetjenesten selv, men kjenner noen som gjør. De jobber i Vestfold. Har ei venninde i Oslo (som jobber på sykehus) og de har også (så langt det lar seg gjøre) også 3 i bilen. 2 foran og 1 bak...

Det er vel ikke så lenge siden de snakket om at de ønsket å innføre dette permanent, men det var vanskelig pga økonomi og mangel på folk.

Skrevet

Hi her, dette er i Hedmark, nord for Elverum. Der jobber de som regel to, men blir jo 3 om de har med hospitant eller lærling. " sitter foran og en baki med pasienten.Søster til min venninne har fagbrev som omsorgsarbeider og jobber på gamlehjem. Har slitasje i armer og greier ikke løfte tungt, da dovner armene hennes bort og hun sliter en del med det, enda hun er ung, midten av 20 årene.

Skrevet

Om tunge løft er et problem er det virkelig ikke noe å trakte etter å jobbe på ambulansen.. Der er det MYE tunge løft, og mye vanskelige løft, gjerne ned trange trapper eller opp ørten etasjer.. Jeg har jobbet to sommere nå på ambulansen mens jeg har tatt annen helseutdanning, og det er forferdelig tungt.. Hos oss må man også bestå fysisk test for å i det hele tatt få jobb..

Skrevet

Eh ikke greier tunge løft, å da skal hun i ambulansen??

Selve båra veier 40 kg og med pasient i bir det tungt!! er ikke slik at man ikke kan la være å løfte heller

Skrevet

Her vi bor får man ikke jobb i ambulansen uten førerkort. Ikke engang sykepleierne er untatt det. Det er fordi de er 2 i bilene og skal kunne bytte sjåfør av sikkerhets hensyn, de er rett og slett avhengige av at begge kan kjøre.

Skrevet

Her hos oss er man også nødt til å ha førerkort, da den som har kjørt TIL sykehuset alltid kjører tilbake..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...