2gull+spire Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Det går vannkopper i Bh til eldste jenta.. og flere av våre venners barn har det eller har vært med barn som har det. Inkupasjonstid på 21 dager? Hvilken forhåndsregler tar dere som ikke vet om dere har hatt det? Burde jeg f.eks ikke levere/hente i barnehagen om det ikke var nødvendig? Å besøke venner dropper jeg, men hva om hun får det.. Skal man ikke være med barna sine da?
Fireblade Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Hvs ikke du vet om du har hatt det selv så ville jeg vært veldig forsiktig. Vår minste fikk vannkopper før jul nok så nøyaktig 14 dager etter at kusinene hadde vært på besøk. Hvis jeg var deg så ville jeg brukt et hav av antibac og hvis jenta de får det så overlat smøring og stelling til mannen, bruk egen håndduk etter håndvask og hold deg på avstand. Smitten skjer først og fremst gjennom kontakt, men også dråpesmitte gjennom luft så det er veldig lett å bli smittet. Jeg har forstått det slik at vannkopper er farligst å få for gravide i 1. og 3. trimester, men får dere det i hus så hør med jordmor/lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå