Gå til innhold

Melder meg inn her..

Har en herlig gutt:)

Anbefalte innlegg

Hadde en ma,en sa og en exu i løpet av 10 mnd i 2010.

Er nå veldig lettet etter jeg var på etterkontroll etter exuen i nov og ble spurt om jeg ville ha utredning, så de tok endel blodprøver som skulle sendes til ullevål og jeg fikk med resept på abyl-e og crione.

Hun jeg var på kontroll hos sa at jeg ikke kunne bli gravid da jeg hadde eggløsning på høyre side siden den høyre eggleder måtte fjernes ved exu. Men leser på nettet at det er mulig, noen her som har erfaring med det? Jeg startet hvertfall opp med abyl-e i går for skulle gå på det fra nå som jeg er prøver til jeg er gravid i uke 12. Flere her som gjør det? Tenk om det tar 1 år før det klaffer da, kan bruk av abyl-e over lengre tid skade kroppen? Har egentlig hundre spørsmål nå:P Men jeg starter hvertfall nå prøvingen med nytt friskt mot og håper at neste gang blir det vår tur:)

Fortsetter under...

Trist at det er kommet et medlem til! Men velkommen er du!

Jeg har ingen erfaring med exu. Men Abyl-E går jeg på. Jeg startet med det når jeg fant ut at jeg var gravid. Fikk først beskjed om å brukte til uke 12. Så til uke 20 og nå kan jeg ta det helt ut om jeg ville. Det er ikke farlig og skal ikke være skadelig for barnet.

Vet ikke om det er det som har hjulpet meg, da jeg har fått tilskudd av HCG i tillegg, til og med uke 12. Men jeg er nå gravid for 6 gang, og nå ser det endelig ut til å gå riktig veien.

Lykke til med prøvingen! Krysser fingrene for at det fungerer for dere denne gangen!

Hei!

Velkommen hit og trist at du har mistet... :(

Jeg har også hørt at man i prinsippet kan bli gravid ved eggløsning fra den siden man har fjernet eggleder, fordi egget slippes i bukhulen og egglederne kan plukke det opp derfra. Men jeg har forstått det som at dette er unntaksvis.

Det virker jo som om du blir fort gravid siden du har vært gravid 3 ganger på 10 mnd, så det går nok fort selv med en eggleder :)

Snakket med en jordmor på Ullevål som selv har fått 5 barn med en eggleder, med kort tid mellom :) Fikk høre det da jeg selv hadde en exu og de trodde jeg måtte fjerne egglederen (men slapp det i siste liten).

Masse lykke til fremover!!

Huff, velkommen inn hit.

Har ingen erfaring med eggledere som er fjernet, så jeg kan ikke hjelpe deg med det. Har derimot gått mye på blodfortynnede piller og sprøyter. Jeg har begynt på det når jeg har testet positivt, og sluttet på det når jeg har mistet. Har aldri gått på det mellom og i prøveperiodene når jeg ikke har vært gravid. Har ikke hatt noen bivirkninger på meg, bortsett fra stygge blåmerker etter sprøytene og generelt letterer for blåmerker.

Lykke til!

• 2 uker senere...

Jeg er gravid igjen:):) 2 mnd etter exu.. Skrekkblandet fryd, men når sjokket har lagt seg blir det bra;) Testet sykt tidelig positivt nå 5 dager før ikm men testene blir bare sterkere og sterkere, satser på at det hvertfall er ett"bevis" at nå har den funnet veien til livmoren:) Har gått på abyl e den mnd her og skal begynne på crione i morgen, apoteket må bestille. Åssen tar man det, tar man det på kvelden siden det er en gel som skal sprøytes i vaginalt? Helt skjelven jeg nå:D:D:D

Forresten er jeg 95% sikker på at jeg hadde eggløsning på høyre side den mnd her, hadde smerter der hvertfall og jeg har bare en venstre eggleder så den må være"smart" hvis den allerede har lært seg å fange opp egg fra motsatt side;) Ett bevis på at alt er mulig, hvis det ikke falt 2 egg denne mnd, hadde kraftige eggløsnings smerter:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...