Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 samme som grunnfag, eller bachelor eller hva?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Tror det er master, men man bruker ikke betegnelsen hovedfag idag så vidt jeg vet.
Gjest Tale30 Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Hovedfag er den gamle betegnelsen på Master. Hovedfagsgraden inneholder mer enn mastergraden, og utdanningsforløpet er derfor lengre.
Gjest Tale30 Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Hovedfag er den gamle betegnelsen på Master. Hovedfagsgraden inneholder mer enn mastergraden, og utdanningsforløpet er derfor lengre.
Gjest Tale30 Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Hovedfag er den gamle betegnelsen på Master. Hovedfagsgraden inneholder mer enn mastergraden, og utdanningsforløpet er derfor lengre.
Snøfnugg75 Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Hovudfag er det gamle namnet på master. Det betyr høgare grad. I "gamle dager", dvs for 5-6 år sidan var studieløpet på universitetet slik: grunnfag- mellomfag (cand.mag, fire år)- hovudfag. Totalt seks år. I dag er systemet internasjonalisert, og det heiter mastergrad.Mastergrad kan du først ta når du er ferdig med bachelor. Bachelor er to eller tre år, og master er to år. Alt på fulltid. http://no.wikipedia.org/wiki/Hovedfag
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Oj, er jeg SÅ gammel?! Jeg synes liksom master-systemet nettopp har kommet, jeg. Har hovedfag selv, som trodde alle visste hva det var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå