Gå til innhold

fra ivf til adopsjon

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er noen få nick som jeg kjenner igjen på trådene her, og følger litt med fremdeles.... jeg har en ivf sønn og maaaange søskenforsøk, til sammen har jeg hatt 12 innsett gjennom icsi/frys. Vi orket til slutt ikke flere runder og gikk over til å søke om adopsjon. Det har tatt oss 1 år, men nå er vi endelig GODKJENT som adoptivforeldre. Vi skal adoptere fra Kina, så vi belager oss på lang ventetid. Det er nå endelig kroken på døra for ivf, jeg har jo vært litt redd for å ikke bli godkjent og da ville jeg nok prøvd noen flere ivf runder før jeg ga meg, så det har vært i bakhodet hele tiden. Er veldig glad og letta nå, etter mange år med ivf-runder, nedturer og ett år med en ganske tøff prosess med utredning i barnevernet, adopsjonskurs osv. så kan jeg nå slappe av litt og leve et "normalt" liv og glede meg til den lille vi skal hente en dag i Kina, og at sønnen min faktisk skal få bli storebror. Jeg ønsker dere alle sammen lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142800801-fra-ivf-til-adopsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk takk jenter, jeg kan love at Edvart blir kosa og dulla veldig mye med ja ;-) Det blir sånn at når man har fått et barn på "den harde måten" og prøver så lenge få søsken til han at man blir veldig bevisst på hvor heldig man er som fikk den ene... Det er noe dere skal ta med dere, at barna vi får enten ved ivf eller adopsjon er ekstra ønsket og ekstra satt pris på. Denne enorme takknemligheten går det ikke an å forklare eller oppleve for de som får barn lett. Sånn sett er vi heldige.

Annonse

Takk takk jenter, jeg kan love at Edvart blir kosa og dulla veldig mye med ja ;-) Det blir sånn at når man har fått et barn på "den harde måten" og prøver så lenge få søsken til han at man blir veldig bevisst på hvor heldig man er som fikk den ene... Det er noe dere skal ta med dere, at barna vi får enten ved ivf eller adopsjon er ekstra ønsket og ekstra satt pris på. Denne enorme takknemligheten går det ikke an å forklare eller oppleve for de som får barn lett. Sånn sett er vi heldige.

Jeg er så utrolig enig,.... Jeg har ikke lykkes enda,.. men hååååååper jeg en dag kan oppleve å være mamma for noen:):) Den høyeste drømmen jeg har,... OG JA : jeg kommer til å bli supertakknemlig,..... mer enn de som ikke kjemper i mange år for å oppnå drømmen sin , det er jeg bombesikker på..

Har flere venninner som klager: de er sååå slitne, de orker snart ikke mer,.. det er bare mas, barna er syke hele tiden, de får ikke sove, de må opp om natta, får aldri slappet av lengre ,..osv osv,.. Jeg lukker øra. Kan de ikke skjønne hvor heldige de er!!! Og når jeg hører at : du vet ikke hvor heldig du er som kan slappe av etter jobb, sove så lenge du vil,.... da sprekker jeg nesten,.. Det er sårende det.

Så spennende!Ønsker dere masse lykke til :-) Blir nok en fantastisk opplevelse.Og fint med en storebror/søster.

J skal følge med deg :-) Vi er jo gamle travere her inne.Har faktisk være her siden juli 2004...Tiden flyr..og mye har skjedd.11 innsettinger ...men d var verdt det :-)

Stor lykke-klem og takk for følget...så langt!

Hei Rose ja historien din er en virkelig solskinnshistorie, som vi trenger her inne. Jeg har vel vært på forumet her siden 2005 tror jeg, så leeenge har det vært, og tid har det tatt å komme dit vi er i dag :-) Vurderer dere å prøve en gang til?

Annonse

Ja det er ikke alle som har papirer på at man er skikket som foreldre, ikke sant ;-) Vi venter på hiv-test svaret så vi kan få sendt alle dokumenter og bilder til Kina. Er jo nærmere 5 års ventetid der nå, så noen vil vel si vi er koko som har valgt det landet - men en må følge magefølelsen med valg av land. Håpet er at det løsner litt på Kina snart da det er stort frafall i køen og det er få søkere fra 2009 og fremover. Mulig vi også vurderer barn med spesielle behov eller ett som er nærmere 3 år, vi er godkjent fra 0-3. Jeg hadde synes det var supert med en 2-3 åring :-)

• 2 uker senere...

Jeg ønsker en nr.3 (har 3 egg/blastocycter på frys) Men mannen må være klar først.hehe.

Hvis ikke kunne jeg tenke meg å bli fostermor.Jeg ønsker meg en stor familie.D har jalltid gjort.Dessuten r d noen der ute som alltid trenger en familie.

Masse lykkeønskninger til deg! Følger spent med.Håper alt går som smurt utover.

Snøfilla har en fantastisk prins,vakker og sjarmerende som få! :-) Skikkelig hjerteknuser.

En Stor Go'klem/

Fordelen er jo at dette er fryst ned og går ikke ut på dato med det første ;-) så dere kan ta det når det passer. I dag er papirene våre hos den Kinesiske ambassaden i Oslo og blir oversatt. Rart å tenke på. Vi har også snakket om å bli fosterforeldre. Men da må det bli etter vi er "ferdige" med egne barn, har alltid ønsket oss 2 så skal være veldig glad når jeg får det. Ønsker da evt. et fosterbarn som er ungdom litt senere i livet. Har ei venninne som fikk fosterdatter på 16 og det har bare gått helt supert. Klem til deg og Rose....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...