Gå til innhold

syden i juli, termin i sept. (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

får gratis tur til frankrike eller italia i midten eller slutten av juli.. svigemor blir 60... og jeg er usikker på om jeg skal være med... men så skal di jo bestille biletter nå... og jeg er jo bare 5 uker på vei... så hvis det skjer noe blir jeg hjemme når svigers, søstra til gubben, gubben og guttongen...

hva syntes dere????

Fortsetter under...

Hvor mange uker har du igjen da? Dersom du har termin i begynnelsen av september og drar i slutten av juli kan det være at flyselskapet ikke ønsker å ha deg med... Det er vel egentlig ved 4 uker igjen de sier stopp, men vet om at noen har 6 uker også. Kan være lurt å sjekke det. :)

Hvis ikke burde det jo ikke være noe problem å reise. Man vet jo ikke hvordan formen er, men du kan jo like gjerne ta det med ro og ikke stresse rundt om du f.eks har problem med bekkenet der nede som hjemme, og heller være en del av gjengen enn å sitte igjen alene hjemme! Vi har bestilt tur i midten av mai, og jeg har termin 24. august. Har i alle fall ikke tenkt at det skal bli noe problem. :)

Lykke til med valget!

jeg var hos lege i går å spurte om det samme. Eller, jeg skulle til tyrkia i 40 grader 1,5 mnd før termin. han sa nei til meg. Han sa også det at det kommer ann på flyselskapet, hvilke regler de har osv.

Men siden dette er i frankrike tror jeg ikke akkurat det vil bli noe problem. haddde jeg vært deg hadde jeg dratt. legen min sa at reisetiden i fly for gravide var maks 4 timer (og det er vel ikke mer enn det til Frankrike?(jeg ville uansett ringt til flyselskapet du skal reise med å høre med de) Hvis de sier at det går greit, ville jeg hvertfall ha dratt :) god tur i så fall!

Ja det er greit og forhøre seg. Vi drar til Kroatia i 10 dager 1.juli og har tremin 7.sep. så trur det går bra, har sjekket rutinene til Norwegian siden det er det vi skla kjøre med.

Info fra Norwegian:

Gravide

En normal graviditet beregnes til 40 uker.

Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst, uten å fremvise legeattest.

Fra 2 til 4 uker før termin

På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst.

Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen.

Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer.

Dersom du er i tvil, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 815 21 815.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...