Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #26 Skrevet 18. januar 2011 American Akita er en kamphundrase, og slettes ikke for hvermannsen. Det blir som om en nybegynner skulle skaffe seg pitbull eller amstaff. De er flotte hunder, alle sammen, men det kan få alvorlige konsekvenser om de havner hos folk som ikke vet hva de driver med.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #27 Skrevet 18. januar 2011 Hallo, dama er 24 år jo, hvis hun klarer det må vel jeg som er 29 klare det! Dessuten virker hun ikke super smart heller så jeg tror jeg skal fikse det!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #28 Skrevet 18. januar 2011 Det har aldeles ikke med alder å gjøre. Det har med erfaring med hund å gjøre, og realistisk sans. Måten du skriver på får meg til å skjønne at du mangler begge deler.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #29 Skrevet 18. januar 2011 Ser at mange her sier det samme som jeg tenker; at dette kanskje ikke er hunden for dere (uten å kjenne dere....) Faktum er vel at denne rasen er for de få (og svært erfarne), og bør forbli det. MEN, Det er maaaaaange andre nydelige raser som kan passe. Jeg anbefaler å kikke på Canis.no Der har de mange gode tips for dere som er på utkikk etter hund. Dessuten har de en rasevelger der Den er ikke kjempegod, men den kan jo gi en pekepinn i forhold til hva dere bør tenke på når dere velger, og hvilke raser som kan være aktuelle. Husk at hunden skal du ha i mange mange år, og ingenting er verre enn å ha en hund som ikke passer dere. Omplassering er vanskelige saker. Rasevelgeren finner du her Prøv den http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.php?mid=126&s=11 Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #30 Skrevet 18. januar 2011 Viktig å pressisere at dette er en American Akita - ikke en Akita (Inu)!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #31 Skrevet 18. januar 2011 Mulig jeg høres sær ut og sånn, men jeg likte utseende veldig på denne hunden, så flere bilder av den på bloggen hennes og googlet det opp og må si jeg syntes den ser nesten litt konglig ut, jeg skal selfølgelig høre litt mer om den ang personlighet osv, men jeg tenker bare at hvis en mindre smart dame på 24 klarer det så bør vel jeg også kunne klare å lære det?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #32 Skrevet 18. januar 2011 huff. ikke bra. kan fortelle om min erfaring: valgte rase grunnet utseende, og fikk betale prisen...mange år med slit. det er så langt unna en grunn til å velge rase som det er mulig å komme. Nå er dette 5 hunder siden, så jeg er både mer erfaren og klok av skade. tenk på: BRUKSOMRÅDE EGENSKAPER Hva DU kan tilby hunden osv osv på 100. plass så kommer utseende. Jeg håper du tar en veloverveid avgjørelse. Snakk med flere om dette. Er du uheldig, kan du møte på en useriøs oppdretter som er opptatt av å bli kvitt valpene og ikke tenker så mye på hva du kan tilby hvalpen (heldigvis er det mange seriøse oppdrettere)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #33 Skrevet 18. januar 2011 American Akita Noen i min familie har sånne med tre små barn. Kjempeflotte hunder! Sjekk her: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=377
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #34 Skrevet 18. januar 2011 er ikke umiddelbart enig i denne beskrivelsen Men, så er jeg ikke enig i beskrivelsen av mine hunder der inne heller ;) Mye riktig altså..men savner litt mer forbehold...her beskrives den jo som rene drømmehunden, og det er den garantert for de riktige eierene.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #35 Skrevet 18. januar 2011 Dette er en american akita. En fantastisk hund for en dyktig hundeperson. Du derimot høres ut som en livsfarlig person, HI! Det er slike som deg som ødelegger hundemenneskers omdømme i Norge! Å velge seg hund utfra utseende og ikke høre på kjennere, kan være katastrofalt. Og i alle fall i en småbarnsfamilie! En hvilken som helst "verdens snilleste" labrador, kan bli farlig i de rette hender, rett og slett da den blir usikker, om du ikke vet hvordan du skal rettlede og trene den. Mine sønner på 8 og 10 år er nok helt sikkert mye flinkere med hund enn mange voksne. Dette gjør at når de blir voksne og klare for egne dyr, har de en helt andre forutsetninger enn f.eks deg når det kommer til valg av rase! Du må være så snill, og heller ringe Norsk Kennel Klubb, eller Canis eller en seriøs oppdretter du kjenner til, og få hjelp til å velge hund.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #36 Skrevet 18. januar 2011 Bare det at du ønsker deg en slik hund pga utseendet, forteller at du overhodet ikke passer til å ha den. Det er pga folk som deg hunder ender opp som livsfarlige, omplasserte eller avlivede. Tenk deg om.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #37 Skrevet 18. januar 2011 Jeg kjenner ikke til rasen, men hund bør ikke velges pga. utseende. At en på 24 år klarer rasen betyr ikke at du på 29 gjør det! Det har mye med erfaring å gjøre, mulig samboeren/mannen hennes er den som styrer mest med hunden, det vet du ikke. Uansett så burde du ta kontakt med raseklubbene til de hundene du finner som er aktuelle og som andre anbefaler her, ta en titt på canis sin rasevelger. Man burde undersøke godt for å finne rasen som passer. Det er mange raser jeg kunne tenkt meg, men som jeg har innsikt nok til å skjønne at ikke er det som passer best for meg og min familie. Velger du feil ender du opp med mye unødvendig jobb og mulig ødelagt hund.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #38 Skrevet 18. januar 2011 Tror ingen trenger å engasjere seg 100 % i dette her. Det er bare egenreklame for egen blogg.. Og jeg vet hva jeg snakker om for å si det sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå