Gå til innhold

Hvordan hund er det her?????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være grå elghund. Ligner veldig

Skrevet

Anbefaler å ikke velge hund etter utseende! Legg heller vekt på hvilke kvaliteter dere er ute etter. Dere kan fort ende opp med en hund dere ikke får tid til, fordi den blir for krevende.

Skrevet

Det er Akita ja :o)

Er ikke den enkleste rasen....

Skrevet

HVILKE hunderase er det her? Kjære......

Skrevet

Grønlandshund?

http://www.google.no/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:nb-NO:official&channel=s&hl=no&q=gr%C3%B8nlandshund&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=ILo0TdbJOdDrOeqE3LQC&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCgQsAQwAA&biw=1280&bih=614

(Men du... det heter ikke "hvordan hund", men "hvilken hunderase". Ikke for å være pirkete, men det er fryktelig mange som skriver hvordan i stedet for hvilken, noe irriterende i lengden og fullstendig feil.)

Skrevet

Eller hvilken, hvis du vil skrive det korrekt.

Skrevet

Evt. Hva slags hund kanskje?

Skrevet

Eller : Åssen voffert er dette?!?

Skrevet

Det er ikke noe husky iallefall haha. For meg ser det ut som en blandningshund

Skrevet

Det der er en great japanese dog, eller american akita som den også blir kalt. Det er ingen nybegynnerhund, da den er en ganske krevende hund med sterk vilje.

Skrevet

Greit HVILKEN da, Den var rett og slett nydelig! Hva mener du med at det ikke er den enkleste rasen?? HI

Skrevet

Herregud, for en tragisk blogg.

Skrevet

Hvis hun ung jenta der klarer den hunden da klarer hvem som helst en sånn mener nå jeg!

Skrevet

http://www.americanakita.net/

Jeg ville heller ikke valgt den, synes den er aaaltfor hard i kantene til å skulle være en familiehund - iallefall dersom eier ikke er veldig erfaren. Slike hunder er selvstendige og man må være veldig konsekvent i oppdragelsen, noe jeg ser som vanskelig når man har barn i hus og gjennomtrekk av mennesker utenifra.

www.canis.com har en "rasevelger - prøv den"! :) Den er ganske grei, dersom man er realistisk ifht til hva man kan ha:)

Lykke til med hundevalg, det beste i verden!

Skrevet

Som Cesar Millan sier, en katt kan dominere en hund så det er ikke størrelsen det kommer an på, men innstilling:)

Litt fakta om lynnet til rasen:

Akita regnes som en robust og svært modig hund med et selvstendig og stolt vesen. Rasen har et rolig og avslappet gemytt, og er, tross størrelsen, velegnet som familiehund. Den er naturlig mistenksom overfor fremmede og alltid på vakt, men den skjeller sjelden. Rasen er ofte dominant overfor andre hunder. Den krever en tydelig leder og tidlig fast, men varsom dressur. Man må påregne daglig mosjon, gjerne i form av lek, om denne hunden skal trives.

Skrevet

Står jo at de egner seg som familiehund da.

Skrevet

Ja, det gjør de sikkert, men er mistenksom overfor fremmede.

Jeg vil ikke igjen ha en rase som er dominerende og vanskelig mot andre hunder. Synes det er utrolig slitsomt og vanskelig å trene vekk! Så det er min grunn til å ikke ville ha en akita.

Skrevet

Det hørtes fryktelig ignorant ut. Hun kan ha vokst opp med hund, hatt ansvar for det lenge, gått på kurs, trent med flere hunder. And so on.

Vet om mange "sånne" jenter med store, tøffe hunder - men de kjenner rasen og psyken godt.

Når man spør slik som HI, så går jeg utifra at hun ikke har så mye erfaring, da det er en lett gjenkjennelig rase. Det er en helt fair sak at en rase ikke passer, jeg kunne aldri hatt en sånn hund og jeg har holdt på med hund lenge og hatt flere(alene og med foreldre). Der er så utrooolig viktig å vite hva man går til, er så altfor mange "tøffe" raser, polarhunder og Border Collier som omplasseres - det er en grunn til dette.

Skrevet

Syntes det er litt tøft at ei jente tørr å ha en sånn hund, jeg har vært borti rasen mye før, og den er tøff!!! Desverre går den sjeldent med andre hunder, hun vet nok hva hun driver med når hun har en sånn en og barn. Personlig ville jeg nok hatt en mer familievennlig da, bra vi ikke er like:o)

Skrevet

Akita.

Ingen enkel sak (hund) det her, og definitivt ingen nybegynnerhund.

Hilsen hundevant dame med 20 års erfaring :)

(men, fin er den jo. Du bør være: konsekvent, erfaren, litt sta, tolmodig og veldig glad i å gå tur. Så må du huske å gå på kurs om du ikke da allerede er veldig erfaren...kurs bør man forresten gå på uansett..gylden regel: egenskaper forann utseende ;) selv om det er lov å vurdere utseende også da..men det bør være laaaaaaaangt ned på lista)

Lykke til!!!!!

Hund er supert! og spesielt når du har funnet den rasen som passer perfekt til dere ;)

Skrevet

Du må ikke finne på å velge hund etter utseendet! Det skylder du både deg selv og hunden!

Det at du ikke kjenner rasen, og måten du skriver på, får meg til å lure på om du har peiling på hund i det hele tatt, det viser iallefall at du er uerfaren og ikke tenker på hvilke konsekvenser det kan ha å velge "feil" hund.

Man skal ikke tenke så mye på hva man selv vil få utav hunden, men hva man selv kan tilby hunden. Kan du tilby denne rasen det den krever av trening, mosjon, oppdragelse og autoritet? Vil du greie å hanskes med en hund som kanskje er aggressiv mot andre hunder, og som er myye sterkere enn deg fysisk? Vil du kunne gi denne den hjernetrimmen og mosjonen den trenger (det er nemlig endel)? Vil du takle å ha en hund som kan være veldig vaktsom?

Jeg har en venninne som driver aktivk med akita, og de er ikke for hvemsomhelst. Fine hunder hos rette eiere, men slett ikke til å tulle med om de havner i uerfarne hender!

Jeg har selv drevet med hunder i mange år, og vet med meg selv at jeg ikke kunne hatt denne rasen. Det hadde ikke vært rettferdig overfor hunden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...