Pudding06&Spirepire Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Syns d var mye lettere å ønske meg noe til storesøster, litt værre til lillemann... Noen ideer der ute??
Alt-er-mulig Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Hei Dette er jo veldig individuelt etter smak og behov men vi fikk blandt annet: Hele Astrid Lindgrens samling på DVD (ny utgave kom i nov 2010) Bergans tursekk Medlemsskap i den norske turistforening Ajungilak sin sovepose for barn (perfekt også for bruk i vogn) Maleri Eventyrsamlinger, Den store barnesangboka Arvesølv Barnebestikk/service Bunadsølje Sparekonto med penger (her satte vi inn resten av pengene han fikk og sparer også et beløp hver mnd) Arvesølv Ble du noe klokere?
ano`num *17.03.10* Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Smykker og armband. Der finnes jo så utrolig mange fine til gutt også. Fotball, lastebil, biler, traktor, pirater osv. Smykkeskrin. Desverre har det seg slik at ikke alle gullsmeder har oppdaget hvor mye fint som kan bestilles inn til gutter. De har inne i fleng til jenter, men ikke guttaboys. Jeg fikk se i katalogen og velge derfra. Hadde store problemer med å velge, og endte med to sett. Jeg ønsket smykke til lillemann, men fikk ingen. Det finnes fine smykkeskrin kun for gutta også Jeg liker veldig godt det jeg endelig greide å finne med lyseblå fløyel inni. Synes gullsmedene har mye fin pynt også jeg da. Sparebøsser, rammer, album. Vi fikk mye til jentene og et par ting til guttene. Pynt som står på rommene deres Lillemann har ei piratsparebøsse og en brannbil bla. Jeg ville tatt meg en tur innom flere gullsmeder og tittet. ) Anbefaler det varmt! Ellers så er det jo de barnesettene fra Porsgrund med Karius & Baktus, Kardemommeby og Hakkebakkeskogen. Vi elsker våre! Begge fatene og koppene har perfekt størrelse og tyngde. Barnesett har jo ofte litt "sære" former. Så er jo historiene helt i vinden den dag i dag! Sølvbestikk. Sølv vil nok komme til å være "inn" igjen når våre barn blir voksne. I motsetning til i dag hvor alt skal være så enkelt. (Les Hardangerbestikk) Det er jo relativt dyrt. Ei tskje koster 200-300kr alt etter hvilken serie enn ønsker. Mormor samler til ungene her i hus. Det er gull verdt for fremtiden De får deler til jul og bursdag også. Så jeg tipper de er godt rustet når det blir behov for det.
Cornelianelia Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Barnehagesekk Store eventyrbøker. Finnes mange flotte store praktbøker som gjerne koster 400 kroner og er flotte dåpsgaver. F.eks disse http://www.aschehoug.no/barnogungdom/serier_barn_og_ungdom/de_store_hvite Barneserviser. Karius og Baktus, Hakkebakkeskogen og Kardemommeby er flotte! Jeg er litt uenig med hun over her. For jeg synes gullsmedene har mye dill. Selv synes jeg ikke det er så stas med dåpsattest-etui i sølv eller små bokser med påskriften Min første tann, min første hårlokk etc. Hva skal man med slikt? Man kan jo evt også ønske seg litt mer utradisjonelle ting til barnerommet: Fin gyngehest, barnelampe, barnemøbler etc.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 vi ønsket ikke noe, vi hadde bare et IKKE ønske og det var smykker! Så det fikk vi heldigvis ikke Ellers så fikk vi: - gavekort fotografering - rammer - album - penger - dåpsattetsholder - min første tann/hårlokk - sparebøsse - penger - servise
lykkeligmor til to<3 Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ønsket snuppis en foldekniv i sølv med inngravert navn og dåpsdato. nyyyyydelig å ha til bunad for småguttene:O) med nøye voksenkontroll selvfølgelig!!! ellers ble vi veldig glad for "barnas store sangbok", bergans tursekk, sparebøsse i sølv og penger til sparekontoen.
daydreamer Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Litt enig med det flere skriver over her, at det er mye dill og "unyttige" ting som kan dukke opp som gaver i dåpen. Vi har selv to gutter og minstemann skal døpes nå om noen uker. Men det vi har fått og ønsket oss til guttene er følgende: Barne sølvbestikk, fantastisk gave og fritt for bakterier, eldstemann bruker sitt hver dag. Røros barnepledd, masse flotte farger og mønster å velge i mellom. Stokke barnestol, også en super fornuftig gave man bruker i mange år. Kopp, skål og asjett, porselen eller plast, her ble det Karius og Baktus. Krus og skåler fra Mummi serien er jo også knalltøffe :-) Gyngehest Treleker, fikk bl.a bursdagstog til eldstemann og det er så stas å ta frem hver bursdag. Ellers synes jeg Prins-serien fra Eik Barnesølv har mye fint. Og bøker selvsagt, det er jo aldri feil!! Håper du fikk noen tips... :-)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Jeg synes at gaven man får til dåpen skal være noe man kan minnes om jeg da. F. Eks sølvbestikk,smykke,lommekniv,bøker,slipsnål osv. Jeg har kun ønsket meg slike ting til dåpen da jeg gjerne vil at barna mine skal ha noe å se tilbake på. Litt uenig at man ønsker seg ting som stol,dunposer,sekker osv. Det er litt upersonlig og gjerne noe som går i arv til søsken eller evnt blir solgt. Da sitter man ikke igjen med då mye "minner". Er litt artig for barna når de blir voksne og fremdeles har ting fra dåpen fra bestemor osv. Jeg har vemmelig ingenting og det syntes jeg er litt trist. Jeg hadde ett gullhjerte som desverre ble ødelagt. Men dette ernå min mening da:) lykke til med dåp:)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Skal stå nemlig og ikke vemmelig. He he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå