Margarita -- Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Skal få kjøpt et, jenta mi er litt over en måned nå... Blir helt forvirret av alt virrvarret som finnes, vil ha noe som er bRA for baby, og som er lettvindt for meg!! Forslag??
Cajsa Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har en gammel variant av BabyBjörn, MobyWrap og Manduca. Skulle jeg valgt en av dem, hadde jeg nok satset på Manducaen. Årsaken er at jeg liker å bære den med stroppene krysset i ryggen når baby er på magen. Manduca var derimot ingen suksess før baby var 4-6 måneder gammel (har et lite barn). Synes ikke spedbarnsinnlegget fungerte noe særlig. Nå som baby er 1 år, så fungerer det også å bære henne på ryggen. Dersom du har mulighet: Prøv for du kjøper! Babybjørn er superpraktisk til flyreiser, og sjal er fint for å roe ned babyer.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Close baby carrier har jeg hørt masse bra om her inne. Ingen erfaringer med denne selv. Vi har Ergo bæresele. Er kjempefornøyd med denne:) Spedbarnsinnlegg kan kjøpes i tillegg og skal fungere bra. ei venninne har dette og var fornøyd. Anbefaler Ergo- selen iallefall! :)Den er veldig lik Manduca'en:)
Purr+Purrfect Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Vi har akkurat kjøpt den helt vanlige BabyBjørn selen, synes den er super jeg. Også trives han godt oppi der.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Jeg personlig ville ikke anbefalt BabyBjørn da denne ikke er ergonomisk riktig for hverken baby eller den som bærer. Manduca,Close Baby Carrier,Ergo.. Det finnes mange bedre alternativer ergonomisk enn BB! Men det er min mening! (Jeg hadde en BB før og det var et helvete å bære med denne når klompen begynte å veie litt! Fikk kjempe vondt i ryggen!)
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Jeg synes meitai er supert.. Lett å knyte på og kan brukes så lenge du orker å bære ungen.. Sjekk på tettinntil.no
kinaputten Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 jeg har en babasling og den anbefaler jeg ikke Skal kjøpe en ergo sele istedet
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Babybjørn er ikke noe særlig bra, verken for bærerens rygg eller babyens hofter, fordi babyen blir hengende med all vekten i skrittet. Da vil jeg heller få anbefale deg Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe! http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332 Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=) Instruksjonsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4 Enklere blir det ikke, og jeg anbefaler det på det sterkeste (har brukt det i 4 mnd nå og eeeelsker det
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 kjempe fornøyd med manduca.
meg83 Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Ser flere begynner med manducaen først når babyen er noen mnd gammel. Må bare legge til at vi har god erfaring med å bruke spedbarnsinnlegget også
kirvill Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Vi prøvde Moby Wrap når gutten var 2 uker - ingen suksess, han fikk noia av å ligge så stramt og tett. I uke 3 kjøpte vi Ergo med nyfødtinnlegg, det mislikte han også, tror det var noe med beina han kavde med der, ville ha de fri til å sprelle. I uke 4 fant vi frem en BabyBjørn vi hadde lånt, som jeg hadde glemt av, og den sovnet han i. Lykkelig og sliten mor da Han trives fortsatt i BB, og i følge min fysio, så har han ikke skade av å være i den - men alt med måte - og det gjelder vel det meste. Konklusjonen er vel å prøve litt forskjellig, og ikke gå på min smell med bomkjøp Ps: har moby wrap sjal til salgs om du ender på den varianten )
vbu Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Elsker Manducaen og brukte spebarnsinnlegget uten noen problem fra starten (hadde stort barn). Får aldrig vondt i ryggen av å ha den på. Men anbefaler å bruke stroppene i kryss på ryggen siden den øvre stroppen kan være litt vanskelig å få på hvis man bruker den.
lillespire08+10 Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 Vi er fornøyde med meitai. Pappan bruker den også, og syns den er super.
stjertløvetann Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Er veldig fornøyd med min Babyhawk Mei Tai, og fikk en Manduca til jul som jeg ikke har brukt noe særlig ennå. Vesla er 3 mnd og jeg ser alle sier den er best fra 4 mnd og oppover, så den skal snart prøves ut! Innbiller meg forøvrig at Manduca blir som en mei tai med click-on istedetfor knyting..? Mei Taien har jeg brukt fra hun var 2 uker, da med froskestilling oppi. I begynnelsen kan det nok føles litt bale med knytinga av de lange stroppene, men det er som med alt annet - har man først lært det så sitter det Storesøster elsket å sitte i Babyhawken når hun var baby, enten på tur eller bare hjemme i huset. Sovnet på et blunk uansett
mammatetogansketette:)) Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Manduca her også, brukte den fra de var 3mnd, med spedbarnsinnlegget de første par mnd- veldig greit syns vi:) Meget behagelig å bære, fort å montere og behagelig for baby.
Mina82 Skrevet 21. januar 2011 #17 Skrevet 21. januar 2011 manduca,best og kan brukes fra nyfødt, lille sovner i den og hjalp myyye i kolikkperioden dessuten roer hun seg alltid i den om hun er grinete el urolig, utrolig fonøyd godt kjøpt kunne ikke vært foruten,den anbefaler jeg
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 21. januar 2011 #18 Skrevet 21. januar 2011 Vi brukte mye Moby Wrap i begynnelsen, men nå har jeg gått mer og mer over til mei-tai. Jeg kan sy en til deg om du vil
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 22. januar 2011 #19 Skrevet 22. januar 2011 I starten brukte jeg Mobywrap. Må læres å knyte, du får som sagt kjøpt ferdigknyttede sjal. Så har jeg brukt en del meitai og det gikk fint helt til baby passerte 11kg. Nå har jeg en Manduca og er kjempefornøyd. Manduca for meg er en klikk-on meitai med polstrede stropper.
Margarita -- Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #20 Skrevet 22. januar 2011 Da har jeg bestilt meg en brun fin manduca:) Gleder meg!! Takk for alle råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå