lioness* Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Vi har ikke fått barnehageplass (bor i Bærum), og finner ingen dagmamma!! Pappaen skal tilbake i jobb om 2-3 uker og nå er vi i beit for gode løsninger. Hva gjør dere andre i samme situasjon??? Det MÅ være flere av oss ettersom dagmammamarkedet virker helt fullstendig uttørket? Blir knalltøft økonomisk å leve på en lønning, skjønner ikke hvordan det skal gå?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Bor i Oslo og har akkurat vært i samme situasjon. Vi måtte tilslutt ringe rundt til andre bydeler enn her vi bor og fikk da vite hvor lang kø det var i de forskjellige barnehagene. Gjorde så om på søkelista vår, og etter et par uker fikk vi napp i en av barnehagene. Den ligger langt unna her vi bor, men svært nær t-banen, så selv om det blir litt mer tungvint tror jeg det skal gå greit. Evt kan du jo start som dagmamma selv og bli hjemme?
EgG Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Man går inn i et dypt svart hull og graver seg enda lengre ned fordi man ikke ser noen løsning også ser man løsningen... Man blir hjemme med lille barnet og man må faktisk klare seg på en lønning. Også maser man og presser barnehagene... Jeg ble dagmamma selv og vurderer også homeparty for å tjene enda litt mer. I tillegg jobber min mor 80% slik at jeg kan dra på jobb en dag i uka. Det hjelper litt. Jeg har satt dette som ok i 3mnd etter den tid må jeg ha sykemelding for at vi skal klare det økonomiske...
kirsty*2barnsmamma Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Det samme skjedde oss i august, mannen sin perm var ferdig, og ingen bhg plass og ingen dagmamma vi kjente til. Så da måtte mannen bli hjemmeværende, og det gikk helt fint. ja vi måtte kutte ned på pengebruken, men er utrolig hva en får til. Og det har vært veldig verdifullt for oss at snuppa og pappa fikk tilbringe tid sammen. Etterhvert jobbe han litt når jeg ikke jobbet, kvelder, helg, ca 40%. Han tok på seg noen vikariater og litt sånn ekstrahjelp jobber. Og så fikk vi kontantstøtte som hjalp litt. Vi levde billig, planla middager og handleliste for en uke på forhånd, kjøpte maten på kiwi og rema (billig der). Jeg brukte søndager til å lage opp en del store retter som vi hadde til uken. Vi begynte å ta med oss niste så vi ikke trengte å spise på cafe når vi var ute. Jeg hadde egentlig kort hår, men nå er det blitt langt fordi jeg ikke bruker penger på frisør hehe. men vi har det kjempefint. Nå har hun endelig fått bhg plass, vi må ta 3 busser for å komme dit, men tar bare en time å reise så det går fint (vi har ikke bil). Så nå er mannen arbeidssøkende og får litt dagpenger, og håper han snart får seg jobb så vi kan heve levestandarden litt. Dette året har og lettet ting for meg, siden jeg jobber fulltid. Er deilig med en mann som er hjemme og tar seg av ting der, så slipper jeg å bruke all fritid på husarbeid Nesten så jeg gruer meg litt også til han får jobb, for da får vi sikkert merke den berømte tidsklemma. Husk, alle problemer kan løses, og alt går med litt vilje! Lykke til, håper det ordner seg for dere
Akasha79r Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 jeg var heldig no og fikk endelig en plass i bhg. Jeg kan ikke være av hjelp, men føler at Norge er altfor rik land for å ha småbarnsfamiliene i denne situasjon. De bør skaffe mere bhg plass! håper det ordner seg for dere snart. jeg sendte epost til de fleste bhg i området her og spurte i hvilke plass min lille gutt ville vært. Jeg tenkte da å bytte de 3 prioriteringene mine til dem som hadde kortest ventelista. Jeg fikk vite at på den ene bhg ville han stått nr. 1. Jeg byttet prioritering og fikk tilbud om plass uken etter! lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Da tar man ekstra permisjon uten lønn fra jobben sin. Og hører med evt. sykehjem i nærheten om dem har noen ledige helgejobber, som man kan spe på inntenkten med. Tar evt kveldsjobber osv. Så blir man veldig bevist på hva man bruker pengene på, og planlegger ingen dyr ferie til sommeren. Slik at vi løst situasjonen nå.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Skulle gjerne hjulpet deg, har lyst å være dagmamma, men bor ikker i Oslo.. Kunne du ikke vært dagmamma selv ett år da? Høres jo ut som det er behov for det iallefall. Du har jo krav på ulønnet perm. Og om du har ks + to dagmammabarn får du jo inn litt penge.., evt kan du jobbe litt kveld/helg i tillegg for å spe på inntekten. Mye som KAN gjøres om man er litt fleksibel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå